Skip to main content

Οι καλές εντυπώσεις μιας ημερίδας και οι απορίες για τη fast lane στο αεροδρόμιο Μακεδονία

Η μεγάλη επιτυχία στη χθεσινή ημερίδα της Voria.gr για το Ταμείο Ανάκαμψης και το νέο ΕΣΠΑ και ένα ανεξήγητο… κενό στη fast lane του αεροδρομίου.

 Καλημέρα σας!

Πολύ καλές εντυπώσεις άφησε η χθεσινή ημερίδα της Voria.gr για το ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, που πέτυχε αφενός να μην κουράσει –κάτι συνηθισμένο σε ανάλογου τύπου και ύφους events όταν κρατάνε περισσότερο- και αφετέρου να διατηρήσει το ενδιαφέρον από την αρχή μέχρι το τέλος. Οι χαιρετισμοί ήταν σύντομοι και περιεκτικοί, το πρώτο πάνελ αφορούσε το σύνολο των επιχειρήσεων, που σε αυτή τη φάση αναζητούν χρηματοδοτικές και αναπτυξιακές λύσεις, ενώ το δεύτερο που ήταν επικεντρωμένο στις υποδομές αφορούσε πολύ τη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα. Με δύο λόγια: ήταν μια χρήσιμη εκδήλωση, την οποία θα θυμούνται για καιρό όσοι την παρακολούθησαν, ενώ όσοι βρέθηκαν στην αίθουσα του ξενοδοχείου Mediterranean Palace είχαν τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουν επαφές και συναντήσεις, κάτι που έλειψε τα τελευταία δυόμισι χρόνια λόγω των περιορισμών της πανδημίας.

 

Πίσω από τις… λέξεις

Όποιος «διαβάσει» πίσω από τις λέξεις και τις εκφράσεις που χρησιμοποίησαν στη χθεσινή συζήτηση οι εκπρόσωποι της επιχειρηματικότητας, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Ελλάδος Θάνος Σαββάκης και ο πρόεδρος του Εμπορικού και βιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, αλλά και της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος Γιάννης Μασούτης, θα καταλάβει την ανησυχία των ανθρώπων της αγοράς για τις επερχόμενες εξελίξεις. Διότι μπορεί οι πάντες να εμφανίζονται ικανοποιημένοι από το γεγονός ότι πάνω στο τραπέζι υπάρχουν πολλά λεφτά -υπολογίζονται 125 – 130 δισ. ευρώ τα επόμενα επτά χρόνια-, αλλά επίσης όλοι ή τουλάχιστον οι σοβαρότεροι αναρωτιούνται αν το σύστημα του δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα της χώρας θα καταφέρει να απορροφήσει αυτά τα κεφάλαια αποδοτικά. Η συγκυρία που έχουν διαμορφώσει η ακρίβεια και ο πόλεμος στην Ουκρανία δεν είναι η καλύτερη δυνατή, κάτι που κανείς δεν μπορεί και δεν πρέπει να παραβλέψει. Έρχονται μέρες δύσκολες…

Το Interegg παραμένει στη Θεσσαλονίκη

Μια είδηση που αφορά τη Θεσσαλονίκη προέκυψε από τον υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνι Γεωργιάδη, ο οποίος απαντώντας σε ερώτηση διαβεβαίωσε ότι η έδρα του Interegg, της διαχειριστικής αρχής των διασυνοριακών προγραμμάτων, θα παραμείνει στη Θεσσαλονίκη, κάτι που αμφισβητήθηκε το προηγούμενο διάστημα, κυρίως από τους εργαζομένους στη συγκεκριμένη δομή. Επίσης ο κ. Γεωργιάδης αποκάλυψε ότι το Interegg θα αποκτήσει «ακτίνες» σε άλλες συνοριακές περιοχές, όπως τα νησιά του Β. Αιγαίου και τα Δωδεκάνησα. Πρόκειται κατά κάποιο τρόπο για παραρτήματα ή -αν θέλετε- υποκαταστήματα, τα οποία θα χειρίζονται προγράμματα που αφορούν την περιοχή. Ένα ακόμη βήμα αποκέντρωσης. Θετικό, χωρίς αμφιβολία.

Δύο νέα από τις Βρυξέλλες

Δύο νέα που μας έρχονται από τις Βρυξέλλες και μάλιστα από το… μέλλον -από το κοντινό μέλλον- και θα επηρεάσουν την οικονομική ζωή και στην Ελλάδα. Κατ’ αρχήν στην Κομισιόν εδώ και καιρό υπάρχουν συζητήσεις και διαπραγματεύσεις για τον επαναπροσδιορισμό της έννοιας της μικρομεσαίας επιχείρησης. Σήμερα στην ΕΕ ως μικρομεσαία ορίζεται μια εταιρεία με ετήσιο κύκλο εργασιών μέχρι 50 εκατ. ευρώ, που απασχολεί έως 250 εργαζομένους. Για την Ελλάδα αυτά τα μεγέθη αφορούν μεγάλες επιχειρήσεις και ενδεχομένως ο νέος προσδιορισμός να βρίσκεται εγγύτερα στα ελληνικά πλαίσια. Εγγύτερα, αλλά όχι τόσο χαμηλά. Σε κάθε περίπτωση η ανάγκη να μεγαλώσουν οι ελληνικές επιχειρήσεις, ώστε να γίνουν ανταγωνιστικές σε διεθνές επίπεδο, υπάρχει και καθημερινά γίνεται πιο επιτακτική. Το δεύτερο νέο έχει να κάνει με τον τρόπο τιμολόγησης του ηλεκτρικού ρεύματος, που θα αλλάξει το φθινόπωρο, πιθανότατα τον Οκτώβριο. Οι παροικούντες των ευρωπαϊκών θεσμών επιμένουν ότι η ουσία των αλλαγών θα είναι η αποσύνδεση της τιμής του ηλεκτρικού ρεύματος από την τιμή του φυσικού αερίου, με τον ορισμό ενός κάποιου είδους πλαφόν. Ακόμη κι αν πρόκειται για ηλεκτρικό ρεύμα που παράγεται από φυσικό αέριο.

Χωρίς fast lane στο αεροδρόμιο «Μακεδονία»

Κάτι τρέχει στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης, όπου δεν παρέχονται οι ενδεδειγμένες υπηρεσίες που αφορούν τα προνόμια όσων ταξιδεύουν business class. Για παράδειγμα για την Austrian Airlines δεν υπάρχει η γρήγορη πρόσβαση, το γνωστό fast lane. Σε διαμαρτυρία επιβάτη μόλις χθες, η εταιρεία ενημέρωσε ότι η εμπλοκή οφείλεται στον διαχειριστή του αεροδρομίου, ο οποίος δεν έχει υπογράψει τη σχετική συμφωνία. Ότι κι αν συμβαίνει οι επιβάτες που πληρώνουν αδρά για αναβαθμισμένη θέση, δηλαδή για αναβαθμισμένες υπηρεσίες στον αέρα και στο έδαφος δεν φταίνε σε τίποτα. Το θέμα πρέπει να απασχολήσει το ελληνικό κράτος για τους ακόλουθους λόγους: Για τη Θεσσαλονίκη οι πτήσεις της Austrian Airlines και το αεροδρόμιο της Βιέννης είναι ένα παράθυρο στον υπόλοιπο κόσμο, την Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη, αλλά και πιο μακριά. Δεύτερον, η δυσλειτουργία σε αυτό το επίπεδο αποθαρρύνει τον καλής ποιότητας και υψηλού βαλαντίου τουρισμό, αφού όσοι ταξιδεύουν business class γνωρίζουν γιατί το κάνουν και είναι απαιτητικοί. Είναι θέα χρόνου η υπόθεση να φτάσει στο Συνήγορο του Καταναλωτή, αφού ανάμεσα στους παραπονούμενους συγκαταλέγονται και πολλοί Έλληνες.