Skip to main content

Οι μπίζνες του… έρωτα κατακλύζουν την αγορά της Θεσσαλονίκης

Δύο «θαύματα» επαναλαμβάνει στις 14 Φεβρουαρίου, ο Άγιος Βαλεντίνος: Φέρνει κοντά τους ερωτευμένους και ενισχύει τα ταμεία των καταστημάτων

Στη μάχη του Αγίου των απανταχού ερωτευμένων, του Αγίου Βαλεντίνου, μπαίνουν σταδιακά τα καταστήματα της Θεσσαλονίκης, φορώντας τα… χρώματα και τα αντικείμενα του πολέμου, σε μία προσπάθεια να ενισχύσουν το μειωμένο τζίρο των ταμείων τους.

Οι βιτρίνες από την οδό Τσιμισκή μέχρι και σε μικρούς συνοικιακούς δρόμους γεμίζουν καρδούλες- αρκουδάκια και ρομαντικά αντικείμενα. Ο κόσμος γίνεται κόκκινος, αυτό άλλωστε δεν είναι το χρώμα του πάθους και της αγάπης;

Μπορεί κάποιοι να αποκηρύσσουν και να χλευάζουν τη γιορτή του Αγίου Βαλεντίνου, που έρχεται στις 14 Φεβρουαρίου, ωστόσο για κάποιους εμπόρους ο φτερωτός θεός αποτελεί μία πρώτης τάξεως ευκαιρία για να δελεάσουν τους ερωτευμένους ώστε αυτοί με τη σειρά τους να εκφράσουν την αγάπη τους, δωρίζοντας γλυκά, κοσμήματα, λουλούδια, εσώρουχα, αρκουδάκια ή ό,τι άλλο επιλέξει ο καθένας.

Οι στολισμένες βιτρίνες με καρδούλες, συνδυασμένες και με τις εκπτώσεις δημιουργούν μία γιορτινή ατμόσφαιρα που κρύβει προσδοκίες τόσο για τους εμπόρους, όσο και για εκείνους που επιθυμούν διακαώς να δεχτούν δώρα από τον καλό, ή την καλή τους.

Πολυκαταστήματα της Θεσσαλονίκης προσφέρουν μέσω κληρώσεων διανυκτερεύσεις σε ξενοδοχεία της πόλης και άλλα δώρα, ενώ αλυσίδες καταστημάτων μέσω e-mails προτείνουν δώρα για «εκείνον» και «εκείνη». Την τιμητική τους βέβαια έχουν τα ανθοπωλεία και τα ζαχαροπλαστεία με τις καρδούλες σοκολατάκια, τις τούρτες και ό,τι λογής γλύκισμα προκειμένου να συνοδεύσουν την εορταστική διάθεση των ερωτευμένων.

Οι Έλληνες ποτέ δεν ήταν φαν του Αγίου των ερωτευμένων

Όπως λένε έμποροι που δραστηριοποιούνται στο κέντρο της Θεσσαλονίκης «η κρίση έχει επηρεάσει και αυτό το κομμάτι των πωλήσεων. Αν και οι Έλληνες δεν ήταν ποτέ ενθουσιώδεις με την ημέρα των ερωτευμένων, εντούτοις τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει περισσότερο φειδωλοί στις αγορές την ημέρα των ερωτευμένων».

Ενδεικτική της εικόνας είναι η περσινή έρευνα του Εργαστηρίου Μάρκετινγκ MARLAB του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Σύμφωνα με την έρευνα οι Έλληνες και οι Ελληνίδες αγόρασαν δώρα αξίας από 1,80 ευρώ μέχρι… 650 ευρώ, ξοδεύοντας κατά μέσο όρο 31,68 ευρώ (πολύ λιγότερα σε σχέση με πέρυσι όπου ο μέσος όρος ήταν 43,6 ευρώ).

Σε ό,τι αφορά στα δώρα που αγόρασαν, το 44% του δείγματος αγόρασε γλυκά, το 21% λουλούδια, το 18% αξεσουάρ, το 14% ρούχα και εσώρουχα και το 3% καλλυντικά.

Διαφορετική η εικόνα στην Αμερική

Στις Ηνωμένες Πολιτείες, η ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου είναι ουσιαστικά μια τεράστια «επιχείρηση» με τζίρο που πέρυσι άγγιξε τα 20,7 δισ. δολάρια, ποσό αυξημένο κατά 6% σε σύγκριση με το 2018. Υπολογίζεται πως ο μέσος Αμερικανός ξόδεψε περίπου 162 δολάρια εκείνη την ημέρα. Το μεγαλύτερο ποσό (3,9 δις. δολάρια) από το σύνολο των κατηγοριών των δώρων δαπανήθηκε για κοσμήματα, με τις βραδυνές εξόδους να ακολουθούν και να ανέρχονται σε 3,5 δις δολάρια. Αξίζει να σημειωθεί πως μόνον οι αποστολές δώρων έφτασαν τα 33 εκατ. δολαρίων.