Skip to main content

Οι προοπτικές της κρουαζιέρας στην Ελλάδα στις επαφές Πλακιωτάκη-CLIA

Οι εκπρόσωποι της CLIA παρουσίασαν στον υπουργό σειρά στοιχείων, σύμφωνα με τα οποία η Ελλάδα δεν ανταποκρίνεται στις πραγματικές της δυνατότητες.

Οι δυνατότητες της Ελλάδος να ενισχύσει περαιτέρω το προφίλ της στον τομέα της κρουαζιέρας, καθώς και τα είδη της κρουαζιέρας που θα μπορούσαν να αναπτυχθούν δυναμικά στο Αιγαίο και το Ιόνιο Πέλαγος υπό τις παρούσες συνθήκες, συζητήθηκαν στη συνάντηση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννη Πλακιωτάκη, με τους εκπροσώπους της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA).

Οι εκπρόσωποι της CLIA, Μαρία Δεληγιάννη, εκπρόσωπος Κυβερνητικών και Δημοσίων Υποθέσεων Ανατολικής Μεσογείου, καθώς και ο Νίκος Μερτζανίδης, διευθυντής Ευρωπαϊκών Υποθέσεων, παρουσίασαν στον υπουργό σειρά στοιχείων της CLIA, σύμφωνα με τα οποία, αν και η Ελλάδα κατατάσσεται στους κορυφαίους παγκοσμίως προορισμούς κρουαζιέρας, εντούτοις ο οικονομικός αντίκτυπος της κρουαζιέρας τόσο σε εθνικό, όσο και σε τοπικό επίπεδο, δεν ανταποκρίνεται στις πραγματικές δυνατότητες.

Η Ελλάδα αποτελεί την τρίτη μεγαλύτερη χώρα προορισμού κρουαζιέρας στην Ευρώπη, μετά την Ιταλία και την Ισπανία, καθώς 4.09 εκατ. επιβάτες έφθασαν το 2017. Ο Πειραιάς, η Σαντορίνη, η Μύκονος, η Κέρκυρα και το Κατάκολο είναι οι δημοφιλέστεροι προορισμοί.

Όλο και περισσότερες εταιρείες αναμένεται να εντάξουν την Ελλάδα στο πρόγραμμά τους τα επόμενα χρόνια, καθώς ήδη από το 2018 σημειώθηκε σημαντική αύξηση 8,5 % των επιβατών κρουαζιέρας (746.000) που ταξίδεψαν στην Ανατολική Μεσόγειο.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της CLIA, η ανάπτυξη του κλάδου είναι ραγδαία, με 290 κρουαζιερόπλοια σε λειτουργία και 114 που πρόκειται να κατασκευαστούν τα επόμενα οκτώ χρόνια. Τα ίδια στοιχεία υποστηρίζουν ότι 30 εκατομμύρια επιβάτες αναμένεται να ταξιδέψουν παγκοσμίως με κρουαζιέρα μέχρι το τέλος του 2019 (αύξηση 5%, συγκριτικά με το 2018), με παγκόσμια οικονομική συμβολή 135 δισ. δολάρια και 1,1 εκατ. εργασίες στον κλάδο.

Ο υπουργός και οι εκπρόσωποι της CLIA συζήτησαν και για την ιδιωτικοποίηση των 10 λιμανιών, που εντάσσονται στο αναπτυξιακό πρόγραμμα του ΤΑΙΠΕΔ.

Ο κ. Πλακιωτάκης επισήμανε ότι η βιομηχανία της κρουαζιέρας και η περαιτέρω ανάπτυξή της επί ελληνικού εδάφους βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα της κυβέρνησης, στο πλαίσιο ενίσχυσης της τουριστικής βιομηχανίας της χώρας, κάτι που φάνηκε και κατά τη συνάντηση του Adam Goldstein, προέδρου της CLIA Global κι αντιπροέδρου της Royal Caribbean Cruises Ltd. με τον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, παρουσία όλων των εμπλεκομένων υπουργών.

Ο υπουργός εστίασε το ενδιαφέρον του στα κρουαζιερόπλοια μικρού και μεσαίου μεγέθους, διατυπώνοντας την εκτίμηση ότι πρόκειται για δύο τύπους πλοίων που μπορούν να ανταποκριθούν καλύτερα σε έναν χώρο με τα γεωγραφικά στοιχεία του Αιγαίου και του Ιονίου Πελάγους, που χαρακτηρίζονται από μια πολυνησία με μικρά νησιά, τα οποία δυνητικά θα μπορούσαν να συμπεριληφθούν στα προγράμματα προσεγγίσεων τέτοιων πλοίων.

Στη συνάντηση συμμετείχαν ο γενικός γραμματέας Λιμένων και Ναυτιλίας, Ευάγγελος Κυριαζόπουλος, και η γενική γραμματέας Νησιωτικότητας, Χριστιάνα Καλογήρου.