Skip to main content

Σε διαδικασία δημοπράτησης η μελέτη ανάπτυξης του Μετρό Θεσσαλονίκης

Η υποψήφια δήμαρχος Θεσσαλονίκης διοργάνωσε ανοικτό εργαστήρι διαβούλευσης για τον κυκλοφοριακό σχεδιασμό και την κινητικότητα της Θεσσαλονίκης.

«Η μελέτη ανάπτυξης του Μετρό Θεσσαλονίκης βρίσκεται σε διαδικασία δημοπράτησης» σε συνεργασία με τον ΟΣΕΘ ανέφερε ο διευθυντής Ανάπτυξης, Υποστήριξης και Λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης, Γεράσιμος Δώσσας, εκπροσωπώντας την Αττικό Μετρό Α.Ε σε ανοικτό εργαστήρι διαβούλευσης που διοργάνωσε η υποψήφια δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κατερίνα Νοτοπούλου για τον κυκλοφοριακό σχεδιασμό και την κινητικότητα της Θεσσαλονίκης. «Η σύμβαση εντός μικρού χρονικού διαστήματος θα δημοπρατηθεί, δηλαδή άμεσα, και θα αποτελέσει όλο το βασικό εργαλείο και για τον σχεδιασμό για το συγκοινωνιακό έργο σε όλο το πολεοδομικό συγκρότημα» συμπλήρωσε ο ίδιος, ενώ για την επέκταση του Μετρό προς το αεροδρόμιο γνωστοποίησε ότι «δημοπρατούνται άμεσα οι τοπογραφικές μελέτες και οι γεωλογικές γεωτεχνικές μελέτες». «Σε ένα δύο χρόνια θα είναι σε ετοιμότητα να δημοπρατηθούν για κατασκευή» πρόσθεσε. Εντός του Μαΐου, συνέχισε, θα φτάσει το πρώτο τρένο που θα μπει σε διαδικασία δοκιμών για έναν χρόνο για λόγους ασφάλειας, ενώ ο σταθμός της Βενιζέλου που θα λειτουργεί και ως αρχαιολογικός χώρος θα χρειαστεί δύο χρόνια επιπλέον.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα «Αιμίλιος Ριάδης» αρμόδιοι φορείς, σωματεία και συλλογικότητες αντάλλαξαν απόψεις και προτάσεις με στόχο μία βιώσιμη αστική πόλη.



Στη συζήτηση, όλοι οι παρευρισκόμενοι έθιξαν το πρόβλημα της στάθμευσης, αλλά και προβληματισμούς σε ό,τι αφορά την ολοκλήρωση του μετρό και την ομαλή ένταξή του στις δημόσιες συγκοινωνίες της πόλης, παράλληλα με τα ήδη υπάρχοντα μέσα μεταφοράς.

Με απώτερο στόχο τη διευκόλυνση των πολιτών, την ορθή λειτουργία των ΜΜΕ και τη στροφή σε μία πράσινη και οικολογική Θεσσαλονίκη, που θα προωθεί μέσα μεταφοράς όπως το ποδήλατο και τα ηλεκτροκίνητα οχήματα, όλοι οι φορείς συμφώνησαν στην ανάγκη διαδημοτικής και μητροπολιτικής συνεργασίας.

«Η Θεσσαλονίκη έχει ανάγκη από έναν ολιστικό σχεδιασμό και πολιτική βούληση» τόνισε στην αρχική της τοποθέτηση η κ. Νοτοπούλου υπογραμμίζοντας τη σημασία της συγκρότησης ενός σχεδίου με στόχο την οργάνωση της πόλης, τη διαχείριση του δημόσιου χώρου και τη διευκόλυνση των πολιτών. «Με την έλευση του μετρό οφείλει να υπάρξει ένας σοβαρός σχεδιασμός για μία πόλη φιλική στο περιβάλλον, έξυπνη και προσβάσιμη σε όλους» πρόσθεσε.



Τη διερεύνηση του γεωπολιτικού χώρου και της μορφολογίας της Θεσσαλονίκης καθώς και της ιστορικής διαδρομής των συγκοινωνιών επεσήμανε από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Στέλιος Παππάς, προτείνοντας ένα συνολικό σχέδιο αποκέντρωσης. Καταλόγισε εκ νέου ευθύνες για τη σημερινή του κατάσταση του Οργανισμού στις προηγούμενες διοικήσεις, υποστηρίζοντας πως ο ΟΑΣΘ «προέκυψε από έγκλημα με την κατάρρευση του τραμ και συνεχίστηκε ως αμαρτία έως το 2017», ενώ έκανε λόγο για επιχειρησιακό, πολιτικό και οικονομικό σκάνδαλο. Παραδεχόμενος πως ο Οργανισμός δεν αντιστοιχεί στις ανάγκες της πόλης, τόνισε πως προχωρά η εκκαθάριση του ΟΑΣΘ και ο εκσυγχρονισμός του νέου φορέα, «Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης». Εξήγησε δε πως ο ΑΣΥΘ βρίσκεται σε διοικητικές προετοιμασίες και προωθεί τρεις δράσεις για «να μην περάσουν οι παθογένειες του παλιού Οργανισμού στον νέο», τη συνολική ψηφιοποίησή του, τον εκσυγχρονισμό της τηλεματικής και το ηλεκτρονικό εισιτήριο.

Στην τοποθέτησή του ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ, Ιωάννης Τσιωνάς υπογράμμισε τις προσπάθειες για την ταχεία ανάπτυξη του Οργανισμού, που μετρά 1,5 χρόνο ζωής και αναφέρθηκε σε δύο επίπεδα σχεδιασμού για βιώσιμες και ολιστικές μεταφορές για όλους. Τον στρατηγικό σχεδιασμό των μέσων, που θα καθορίζει τον ρόλο που το κάθε μέσο θα έχει στη Θεσσαλονίκη, μέσω ποιοτικών εκτιμήσεων, επιστημονικών μεθόδων και σε συνεργασία με τους φορείς, καθώς και τον σχεδιασμό σε χαμηλό επίπεδο, τον τρόπο δηλαδή που θα σχεδιαστούν οι γραμμές με τη λειτουργία του μετρό, την αξιοποίηση του νέου στόλου και των διαδημοτικών συγκοινωνιών.

Από τον Δήμο Θεσσαλονίκης, ο αντιδήμαρχος Θανάσης Παππάς υπογράμμισε την ανάγκη να «υπάρξει ένα συντακτικό για την κυκλοφορία και τη στάθμευση» και τόνισε ότι το «ΣΒΑΚ (Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας) που γίνεται και η γενική κυκλοφοριακή μελέτη σε επίπεδο μητροπολιτικής περιοχής της Θεσσαλονίκης πρέπει να δώσουν τη λύση για τις ρυθμίσεις που πρέπει να γίνουν στο πολεοδομικό συγκρότημα στο πλαίσιο της βιώσιμης αστικής κινητικότητας».

Η εκδήλωση συνεχίστηκε με τοποθετήσεις εκπροσώπων και άλλων φορέων που εμπλέκονται στον τομέα των μεταφορών.