Skip to main content

Η ψυχολογική και συμβολική αξία της Τσιμισκή για το λιανεμπόριο της χώρας

Η δίκη για τη Μαλαματίνα, μία δήλωση για το εμπόριο στη Θεσσαλονίκη που επισκίασε κάθε άλλη και η εκκρεμότητα των 3,6 χλμ που κρατά 31 ολόκληρα χρόνια

Καλημέρα σας.

Άνοιξαν και πάλι οι χώροι εστίασης και τα καφέ της Θεσσαλονίκης πλημμύρισαν κόσμο από χθες νωρίς το πρωί. Από τη μια η… ιδεολογία του καφέ και από την άλλη ο καλός καιρός η εικόνα θύμιζε απελευθέρωση. Αλλά και «σα να μην πέρασε μια μέρα». Κι ας πέρασαν έξι ολόκληροι μήνες. Αμέσως αραίωσε ο κόσμος και από την παραλία και τα πάρκα. Εδώ που τα λέμε άλλο είναι να κάθεται κάποιος στο παγκάκι με το χάρτινο κυπελάκι και άλλο να μαζεύεται η παρέα γύρω από ένα τραπέζι και να τα λέει απολαμβάνοντας ένα freddo espresso σκέτο!

Στις 14 Ιουνίου η δίκη για τη Μαλαματίνα

Για τις 14 Ιουνίου στο Πολυμελές Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης ορίστηκε η νέα δικάσιμος για την αίτηση επικύρωσης της συμφωνίας εξυγίανσης της Μαλαματίνας, που βασίζεται στον Πτωχευτικό Κώδικα. Μια διαδικασία που καθυστερεί επί πολλούς μήνες λόγω του κορωνοϊού και της αναστολής λριτουργίας των δικαστηρίων. Η θρυλική εταιρεία μετά από 125 χρόνια πέρασε από τα χέρια της οικογένειας Μαλαματίνα στη MantisGroup. Με βάση το business plan, στο οποίο συμφώνησαν οι δανειστές, η εταιρεία θα περάσει σε κερδοφορία από την δεύτερη χρήση ενώ ο κύκλος εργασιών θα αυξάνεται με μέσο ετήσιο ρυθμό 3% για να φτάσει στα 14,7 εκατ. ευρώ από την ενδέκατη χρήση, από 13,38 εκατ. ευρώ το 2019. Μακάρι να ευοδωθούν τα σχέδια για μια εταιρεία που με την παρουσία της σφράγισε την επιχειρηματικότητα στη Βόρεια Ελλάδα, κάτι που ελπίζουμε ότι δεν θα χαθεί.

Η σημασία της Τσιμισκή

Η ουσιαστική, αλλά και συμβολική και ψυχολογική, σημασία που έχει η οδός Τσιμισκή για το εμπόριο της Θεσσαλονίκης αποδείχθηκε για μία ακόμη φορά τις τελευταίες ημέρες από δύο συνδεδεμένα μεταξύ τους γεγονότα. Κατ’ αρχήν είχαμε τη δήλωση του προέδρου του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης Παντελή Φιλιππίδη ότι «έχω ήδη 17 λουκέτα καταστημάτων στην Τσιμισκή», που έγινε στο πλαίσιο κοινής διαδικτυακής συνέντευξης Τύπου μαζί με τους προέδρους της ΕΣΕΕ Γιώργο Καρανίκα, του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών Σταύρο Καφούνη και του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά Θεόδωρο Καπράλο, στην οποία οι άνθρωποι του εμπορίου ζήτησαν από την Πολιτεία να υπάρξουν μέτρα στήριξης του λιανεμπορίου ανάλογα με αυτά της εστίασης. Η συγκεκριμένη δήλωση -προφανώς λόγω της εμπορικής αίγλης της Τσιμισκή- επισκίασε οτιδήποτε άλλο από τα σοβαρά που ειπώθηκαν από τους τέσσερις προέδρους. Όπως λένε και οι ειδικοί του μάρκετινγκ, το κύρος είναι ανεκτίμητης αξίας.

31 χρόνια για 3,6 χλμ.

Οι αριθμοί -το έχουμε σημειώσει ξανά- λένε πάντα την αλήθεια. Αρκεί να ξέρει κάποιος να τους διαβάσει σωστά και να υπολογίσει τη σημασία τους. Σημειώστε: Ένας δρόμος μήκους 3,6 χιλιομέτρων. Ένα έργο που εκκρεμεί 31 χρόνια. Για το οποίο έχουν γίνει και ξαναγίνει πολλές μελέτες. Ο προϋπολογισμός περί τα 60 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για το κομμάτι που συνδέει το Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων (κοντέινερς) του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με την ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό, μια διπλή γέφυρα απολύτως απαραίτητη για την εύρυθμη λειτουργία των μεταφορών στη Θεσσαλονίκη. 3,6 χλμ., που εκκρεμούν επί 31 χρόνια! Μια λεπτομέρεια αφιερωμένη σε όσους πιστεύουν ότι ένα σχέδιο σε ένα χαρτί, ακόμη και μια χρηματοοικονομική μελέτη αρκεί.

Το Νοέμβριο και φέτος η διεθνής έκθεση βιβλίου

Το Νοέμβριο, από τις 25 έως τις 28 του μηνός, θα πραγματοποιηθεί η 18η Διεθνής Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης, που διοργανώνουν από κοινού το Ελληνικό ίδρυμα Πολιτισμού και η ΔΕΘ – Helexpo, με τιμώμενη χώρα τη Γερμανία. Κανονικά η συγκεκριμένη έκθεση πραγματοποιείται Μάιο, αλλά από πέρσι ως κανονικότητα ορίζεται ότι επιβάλλει ο κορωνοϊός. Όλοι οι εμπλεκόμενοι θα ήθελαν η έκθεση να πραγματοποιηθεί με φυσική παρουσία, αλλά αυτό μόνο σίγουρο δεν είναι. Τα ίδια ισχύουν για όλες τις εκθεσιακές οργανώσεις στη Θεσσαλονίκη μέχρι το τέλος της χρονιάς, συμπεριλαμβανομένης και της ΔΕΘ του Σεπτεμβρίου. Βλέποντας και κάνο