Skip to main content

Η Θεσσαλονίκη ψάχνει τρόπους να αναδείξει την ψηφιακή δυναμική της

Xάρη στην Αμερική και την ψηφιακή Ελλάδα την 83η ΔΕΘ επισκέφθηκαν πολλοί νέοι, που αλλιώς θα τους απασχολούσε μόνο για μερικές συναυλίες.

Η 83η Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης ανήκει στο παρελθόν και όπως δείχνουν οι αριθμοί η απήχησή της ήταν σημαντική. Πάνω από 283.000 άνθρωποι –Θεσσαλονικείς και επισκέπτες της πόλης- πέρασαν τις δύο πύλες της, ένα νούμερο αισθητά υψηλότερο σε σχέση με τα πολλά τελευταία χρόνια. Η αμερικάνικη συμμετοχή στο περίπτερο 13, η ψηφιακή Ελλάδα στο περίπτερο 12 και οι συναυλίες ήταν τα τρία πιο «καυτά» σημεία της φετινής ΔΕΘ, που συγκέντρωσαν τον περισσότερο κόσμο. Ειδικά τα δύο περίπτερα –οι συναυλίες έτσι κι αλλιώς είναι κάτι εντελώς διαφορετικό, που μόνο διασταλτικά μπορεί να θεωρηθεί ως κομμάτι μιας εκθεσιακής διοργάνωσης- δείχνουν τόσο προς τα που οφείλει να κινηθεί η ΔΕΘ – Helexpo, όσο και τον τρόπο που θα το κάνει. Δεν είναι ανάγκη να περιμένει κανείς την ανάπλαση του Εκθεσιακού Κέντρου για να πάρει αποφάσεις. Ο χρόνος περνάει, οι εξελίξεις τρέχουν και η μόνη έξυπνη επιλογή είναι ο συντονισμός με τις εξελίξεις. Επομένως η ΔΕΘ – Helexpo θα πρέπει να σκεφτεί ειδικά το κομμάτι της τεχνολογίας, της καινοτομίας και της ψηφιακής οικονομίας, είτε ως απόλυτα διακριτό τμήμα της Γενικής Έκθεσης του Σεπτεμβρίου, είτε ως μία νέα κλαδική, κατά το πρότυπο της παλαιότερης Infosystem.

Κατά τη διάρκεια της 83ης ΔΕΘ αναδείχθηκαν και φωτίστηκαν οι δυνατότητες της Θεσσαλονίκης να πρωταγωνιστήσει στο πεδίο της νέας καινοτομικής και ψηφιακής οικονομίας. Δεν είναι μόνο οι συμμετοχές των νεοφυών επιχειρήσεων που βρίσκονται στη Θεσσαλονίκη αναζητώντας πελατολόγιο σε όλο τον κόσμο. Ούτε οι ανακοινώσεις για εκατοντάδες θέσεις εργασίας που καλύφθηκαν τους προηγούμενους μήνες στην πόλη στο συγκεκριμένο τομέα. Ούτε οι επίσης εκατοντάδες θέσεις εργασίας που παραμένουν ανοιχτές περιμένοντας νέους επιστήμονες της πληροφορικής να τις καλύψουν. Δεν είναι καν οι προϋποθέσεις που αυτονόητα δημιουργούν στη Θεσσαλονίκη τα τέσσερα πανεπιστήμια και τα πολλά κολλέγια που διασυνδέονται με ξένα πανεπιστήμια και δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα στο συγκεκριμένο γνωστικό πεδίο. Αν και καθένα από αυτά τα δεδομένα είναι ικανό να κινητοποιήσει ένας φορέα όπως η Έκθεση –πολύ περισσότερο όλα μαζί- το σημαντικό είναι κάτι άλλο. Η μεγάλη «δίψα» που αποδείχθηκε ότι υπάρχει στους νέους ανθρώπους της Θεσσαλονίκης.

Διότι χάρη στην Αμερική και την ψηφιακή Ελλάδα την 83η ΔΕΘ επισκέφθηκαν πολλοί νέοι, που αλλιώς θα τους απασχολούσε μόνο για μερικές συναυλίες, επειδή το εισιτήριο εισόδου ήταν φτηνό. Αυτά τα χιλιάδες νέα παιδιά που ενδιαφέρονται για τη συγκεκριμένη αγορά αποτελούν την καλύτερη μαγιά για να ασχοληθεί η ΔΕΘ – Helexpo με τη συγκεκριμένη αγορά. Άλλωστε οι τεχνοκράτες των εκθέσεων ομολογούν ότι η επιτυχία στον κλάδο εξαρτάται από το κατά πόσον μπορεί ένας οργανισμός να ακολουθήσει τις τάσεις της αγοράς, που δημιουργούνται μέσα από πολλές συγκυρίες.

Η Αλεξάνδρεια Ζώνη Καινοτομίας τα τελευταία δύο χρόνια καταβάλλει προσπάθεια να προβάλλει στο εξωτερικό τη Θεσσαλονίκη ως «πόλη καινοτομίας». Με δεδομένο ότι η δύναμη μιας κατάστασης γεννιέται πρωτίστως στο εσωτερικό της ο πρόεδρος της Ζώνης Παντελής Αγγελίδης και οι συνεργάτες του έχουν, πλέον, περισσότερα επιχειρήματα. Αφενός η προσπάθεια τους έχει αποτελέσματα και αφετέρου η ψηφιακή πιάτσα στη Θεσσαλονίκη καταγράφει δυναμική. Η κεφαλαιοποίηση των δεδομένων αποτελεί πρόκληση, αλλά, πλέον, ακόμη και οι πιο δύσπιστοι καταλαβαίνουν ότι κάτι καλό συμβαίνει. Μακάρι να εξελιχθεί σε κάτι μεγάλο που θα δημιουργηθεί. Ας το προσέξουν αυτό όλοι οι παραγωγικοί, κοινωνικοί και επιστημονικοί φορείς της πόλης. Στο «πάρτι» υπάρχουν προ(σ)κλήσεις για όλους!