Skip to main content

Οι Τούρκοι ψάχνουν περισσότερο για τη Θεσσαλονίκη στα social media

Τι δείχνουν τα πρώτα αποτελέσματα έρευνας που «τρέχει» ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης με αντικείμενο τη διεθνή απήχηση της πόλης

Οι κάτοικοι της Κωνσταντινούπολης είναι αυτοί που αναζητούν περισσότερο αναρτήσεις για τη Θεσσαλονίκη στο Facebook και στο Instagram, όπως προκύπτει από τα μέχρι στιγμής αποτελέσματα μεγάλης έρευνας αγοράς που πραγματοποιεί από το τέλος Νοεμβρίου ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης (ΟΤΘ).

Σύμφωνα με την αντιπεριφερειάρχη Θεσσαλονίκης και πρόεδρο του ΟΤΘ, Βούλα Πατουλίδου, μέχρι στιγμής υπάρχουν ικανοποιητικά δεδομένα για επτά χώρες που έχουν γεωγραφική εγγύτητα με τη Θεσσαλονίκη.

Συγκεκριμένα, η Κωνσταντινούπολη εμφανίζεται ως η πόλη όπου οι κάτοικοί της ενδιαφέρονται περισσότερο για τη Θεσσαλονίκη, καθώς έχουν καταγραφεί 250.000-300.000 μηνιαίες αναζητήσεις από τους χρήστες των social media. Όπως προκύπτει από τα στοιχεία που έχει συγκεντρώσει ο ΟΤΘ μέσω του Facebook Audience Insights, οι υπόλοιπες έξι χώρες, όπου καταγράφονται 150.000-200.000 αναζητήσεις για τη Θεσσαλονίκη ανά μήνα είναι οι εξής: Βουλγαρία, Σερβία, Ρουμανία, Πολωνία, Γερμανία και Ιταλία. Αξιοσημείωτο είναι ότι η συντριπτική πλειονότητα (69%-79%) των αναζητήσεων γίνεται από γυναίκες.

Πάντως, το μεγάλο ενδιαφέρον που εμφανίζουν οι Τούρκοι για τη Θεσσαλονίκη στα social media δεν καταγράφηκε πέρσι στις αφίξεις. Σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, το 2018 οι διανυκτερεύσεις από την Τουρκία ανήλθαν σε 63.386, καταγράφοντας μεγάλη μείωση 30,19% σε σχέση με το 2017. Μάλιστα, η Τουρκία βρίσκεται στην 4η θέση της λίστας των εθνικοτήτων που σημείωσαν πέρσι μεγαλύτερη πτώση σε ό,τι αφορά τις τουριστικές αφίξεις στη Θεσσαλονίκη.

«Είναι η πρώτη φορά που αξιοποιούνται σε τέτοιο βαθμό εργαλεία των social media για τον τουρισμό της Θεσσαλονίκης, την προβολή και το marketing του τουριστικού προϊόντος της πόλης και της ευρύτερης περιοχής. Ο Οργανισμός Τουρισμού θα αποκτήσει, μέσω της εκτενούς και λεπτομερούς έρευνας αγοράς, ολοκληρωμένη εικόνα για την παρουσία του, την προβολή της Θεσσαλονίκης και των τουριστικών πλεονεκτημάτων που διαθέτει η πόλη και κυρίως θα αξιοποιήσει με συγκροτημένη και στοχευμένη διαφήμιση τα στοιχεία που θα προκύψουν στην ολοκλήρωσή της», αναφέρει η κ. Πατουλίδου.

Όπως αναφέρει η ίδια, ο πρώτος κύκλος της έρευνας, που πραγματοποιείται από εξειδικευμένη ομάδα επαγγελματιών marketing, στοχεύει στο κοινό του Facebook και του Instagram και απευθύνεται σε ανθρώπους που βρίσκονται στις χώρες άμεσης σφαίρα επιρροής (γείτονες χώρες). Ο πρώτος κύκλος αρχικά βασίζεται στην γεωγραφική εγγύτητα και ειδικότερα:

α) σε δεδομένα από τις εθνικές στατιστικές υπηρεσίες γειτονικών χωρών για τον τουρισμό στην Ελλάδα και την Θεσσαλονίκη,
β) στα μέχρι τώρα δεδομένα από τις ιστοσελίδες του Οργανισμού Τουρισμού
γ) σε μελέτες επικεντρωμένες στον τουρισμό άλλων φορέων που συγκροτούν τον ΟΤΘ
δ) σε στατιστικές του Ελληνικού τουρισμού

«Η γεωγραφική εγγύτητα επιλέχθηκε για τα διαφημιστικά tests διότι έχουμε πιο άμεσα κι απτά αποτελέσματα των διαφημιστικών ενεργειών. Ο διαχωρισμός της διαφήμισης στις κοντινές μας χώρες είναι πιο εύκολος ,πιο κατανοητός, η αλληλεπίδραση περισσότερη και συνεπώς τα δεδομένα είναι πλούσια και πολύτιμα. Βοηθούν δε, σε καλύτερα hypothesis arguments για τις επόμενες διαφημιστικές καμπάνες στο δεύτερο κύκλο», δηλώνει η κ. Πατουλίδου.

Ο δεύτερος κύκλος θα απευθύνεται στις χώρες της ευρύτερης περιοχής της Ευρώπης, με γνώμονα την αλληλεπίδραση και τα όσα μάθαμε από τον πρώτο κύκλο ενδελεχούς έρευνας.

Ο τρίτος κύκλος πλέον, θα στοχεύσει χρήστες του Facebook και του Instagram σε πιο μακρινές περιοχές και χώρες με ακόμη μεγαλύτερη ακρίβεια και επιτυχία, χρησιμοποιώντας τα αποτελέσματα και τις κατευθύνσεις των δυο πρώτων κύκλων testing.

«Όλα τα στοιχεία που θα προκύψουν θα μας επιτρέψουν να κατηγοριοποιήσουμε το κοινό των social media που ενδιαφέρεται για την Θεσσαλονίκη και κυρίως τι θέλει αυτό το κοινό από το τουριστικό προϊόν –τουριστικό πλεονέκτημα της Θεσσαλονίκης. Με αυτό τον τρόπο θα καταφέρουμε με πολύ μικρό κόστος και αποτελεσματικότερο τρόπο να αυξήσουμε όχι μόνο όσους έρχονται στην πόλη μας αλλά και το λεγόμενο user experience – δηλαδή την εμπειρία χρήστη που έχουν οι τουρίστες οι οποίοι έρχονται εδώ, κάνοντας την διαμονή τους άψογη και την επιστροφή τους ή την σύσταση της πόλης της Θεσσαλονίκης σχεδόν σίγουρη», καταλήγει η πρόεδρος του ΟΤΘ.