Skip to main content

Inolivia: Η εταιρεία από τα Νέα Μουδανιά που σέβεται την ελιά

Στην τρίτη γενιά της η οικογένεια Μπανάβα δημιούργησε την Inolivia, μια εταιρεία με ναυαρχίδα τις γεμιστές ελιές Χαλκιδικής και εξαγωγικό χαρακτήρα.

Η γνωστή ρήση του Οδυσσέα Ελύτη «εάν αποσυνθέσεις την Ελλάδα, στο τέλος θα δεις να σου απομένουν μια ελιά, ένα αμπέλι κι ένα καράβι. Που σημαίνει, με άλλα τόσα την ξαναφτιάχνεις» έγινε πηγή έμπνευσης για μια οικογένεια από τον Βάβδο Χαλκιδικής, που έχοντας μεγάλη παράδοση στην καλλιέργεια ελιάς, θέλησε να μεταφέρει τον σεβασμό που δείχνει στον ευλογημένο αυτόν καρπό στον καταναλωτή. Στην τρίτη πλέον γενιά της η οικογένεια Μπανάβα δημιούργησε το 2011 την Inolivia στα Νέα Μουδανιά, μια εταιρεία με ναυαρχίδα τις γεμιστές ελιές Χαλκιδικής με ιδιαίτερες γεύσεις και συνδυασμούς, θεωρώντας πως αυτό το υψηλής διατροφικής αξίας προϊόν αξίζει μια θέση στα καλύτερα ράφια και δη των ξένων αγορών. Μάλιστα, το 90% της παραγωγής της φεύγει για τη Γερμανία, την Αυστραλία, τον Καναδά, την Ελβετία και τη Νότιο Αφρική.



Η Inolivia όμως –που σημαίνει «μέσα στην ελιά»- δεν έμεινε μόνο εκεί. Αντιμετωπίζοντας την ελιά ως ένα κομμάτι της μεσογειακής διατροφής αποφάσισε να προσφέρει στον ξένο καταναλωτή μια συνολική εμπειρία του ελληνικού μεζέ, πλαισιώνοντας τις γεμιστές ελιές της και με άλλα διατροφικά είδη, που είτε συνδυάζονται με την ελιά είτε την περιέχουν. Έτσι δημιούργησε μια σειρά προϊόντων που αναδεικνύουν τη μεσογειακή διατροφή, με spreads -από χούμους και τυροκαφτερή μέχρι μελιτζανοσαλάτα και ταραμοσαλάτα- πατέ ελιάς, αλλά και μαριναρισμένες σκελίδες σκόρδου. Πλέον οι κωδικοί της φτάνουν τους 30, εκ των οποίων 15 είναι οι γεμιστές ελιές, ενώ έχει σχέδια και για νέα προϊόντα. Μάλιστα, το επόμενο βήμα θα είναι η επαφή με παραγωγούς μελιού, ώστε να δει πώς μπορεί το μέλι να συνδυαστεί με την ελιά, ενώ εξετάζει και την παραγωγή γλυκών κουταλιού με βάση την ελιά. Στα επόμενα σχέδιά της είναι επίσης η αξιοποίηση μέρους των καλλιεργειών της, όπου έχει φυτέψει την ποικιλία γαλανή της Χαλκιδικής, για την παραγωγή μονοποικιλιακού ελαιολάδου.



Πριν από λίγο καιρό μάλιστα η Inolivia δημιούργησε και το δικό της concept store στα Νέα Μουδανιά, όπου μπορεί κανείς να δοκιμάσει τα προϊόντα της στο πλαίσιο degustation και να τα προμηθευτεί, στη λιανική και τη χονδρική. Αυτή την περίοδο η εταιρεία τρέχει την προώθηση και στο εσωτερικό, ενώ με τη συμμετοχή της σε εκθέσεις, αλλά και με το concept store στα Νέα Μουδανιά, φιλοδοξεί να κάνει γνωστά τα προϊόντα της σε όσο το δυνατόν περισσότερο κόσμο.

Ποιότητα που ξεκινά από τον ελαιώνα



Η Inolivia διαθέτει το Κτήμα Μπανάβα, έναν ενιαίο ελαιώνα 250 στρεμμάτων με 7.500 ρίζες, στο Μικρό Βάβδο Χαλκιδικής, στη σκιά του ορεινού όγκου της Βίγλας, που δίνει τη δυνατότητα σε ελεγχόμενη παραγωγή και αντικατοπτρίζει σε όλα τα στάδια την ποιότητα της ελιάς Χαλκιδικής. Άλλωστε, στόχος της εταιρείας είναι μόνο οι εκλεκτές ελιές να γίνονται Inolivia. Ο καρπός συλλέγεται πρώιμα από τα μέσα Σεπτεμβρίου, αποκλειστικά με το χέρι, χωρίς κανένα μηχανικό μέσο, που θα τραυμάτιζε την ευαίσθητη υφή του. Εκείνο δε που ξεχωρίζει τα προϊόντα Inolivia, όπως λένε οι δημιουργοί της, είναι η άριστη κατάσταση στην οποία φτάνουν στο τραπέζι του καταναλωτή. Αυτό επιτυγχάνεται χάρη σε μια πολύ αυστηρή διαδικασία διαλογής, που επαναλαμβάνεται σε κάθε στάδιο επεξεργασίας. Η πρώτη διαλογή ξεκινάει από το κτήμα. Οι καρποί εξετάζονται ένας-ένας. Απομακρύνονται οι χτυπημένοι, τα φύλλα και όσοι μένουν ταξινομούνται κατά μέγεθος. Για 6 με 8 ώρες υφίστανται τη διαδικασία εκπίκρανσης, ενώ ο καρπός για να μαλακώσει και να γίνει βρώσιμος, αφήνεται σε ειδικό μείγμα άλμης για 6 ως 9 μήνες. Στο στάδιο αυτό αναλαμβάνουν η φαντασία και η δημιουργικότητα. Οι άνθρωποι της Inolivia μετά από νέα προσεκτική διαλογή των καρπών αφαιρούν το κουκούτσι και έπειτα από συνεχή αναζήτηση νέων γευστικών συνδυασμών, γεμίζουν τους καρπούς με επιλεγμένες γεμίσεις όπως: αμύγδαλο, σκόρδο, πιπεριά και πολλές άλλες γεύσεις, ή τους μαρινάρουν σε μείγματα αρωματισμένα με βότανα της ελληνικής υπαίθρου.