Skip to main content

ΥΠΑΙΘ: Συνάντησεις με εκπροσώπους εκπαιδευτικών για το νέο νομοσχέδιο

Το υπουργείο παιδείας πραγματοποίησε συνάντηση με ΔΟΕ και ΟΛΜΕ ενόψει της θέσης σε δημόσια διαβούλευση του νομοσχεδίου που προωθείται

Συνάντηση πραγματοποιήθηκε μεταξύ του υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων και των διοικητικών συμβουλίων της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (ΔΟΕ) και της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ).

Συγκεκριμένα, στις συναντήσεις αυτές συμμετείχαν η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως, η υφυπουργός Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής Ζέττα Μακρή και ο Γενικός Γραμματέας Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής Αλέξανδρος Κόπτσης.

Στο πλαίσιο της ανταλλαγής απόψεων με αρμόδιους φορείς και με τα κόμματα, πραγματοποιήθηκαν ενημερώσρεις και συζητήσεις σχετικά με το επερχόμενο νομοσχέδιο του υπουργείου με τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και Ενδυνάμωση των Εκπαιδευτικών».

Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση, η υπουργός Παιδείας παρουσίασε στους εκπροσώπους των συνδικαλιστικών ενώσεων:
⦁    τη μεγαλύτερη αυτονομία της σχολικής μονάδας και την ενίσχυση της εμπιστοσύνης στους εκπαιδευτικούς - η ποιότητα των εκπαιδευτικών συστημάτων τείνει να είναι άμεσα συναρτώμενη με το βαθμό ελευθερίας και αυτονομίας των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων, τομέα στον οποίο η χώρα υστερεί σημαντικά σε σχέση με άλλες.
⦁    την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, ως μηχανισμό για την ενδυνάμωση αυτών και ως απαραίτητη προϋπόθεση για τη διαρκή βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης,
⦁    τις δομές εκπαίδευσης, για την περαιτέρω συμβολή τους στην αποτελεσματική υποστήριξη του σχολείου.

Η συζήτηση στις συναντήσεις επικεντρώθηκε στις ρυθμίσεις που αφορούν στο Πολλαπλό Βιβλίο, την αποκέντρωση και ευελιξία της διαδικασίας έγκρισης εκπαιδευτικών προγραμμάτων, ερευνών και πρακτικής άσκησης, την ενίσχυση του ρόλου του διευθυντή/της διευθύντριας της σχολικής μονάδας και των εκπαιδευτικών σε θέσεις ευθύνης στο σχολείο. Επιπλέον, στην ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών μέσα από την αξιολόγησή τους, η οποία θα συνδέεται άρρηκτα με την επιμόρφωση, στην ίδρυση δομών εκπαίδευσης με αμιγώς παιδαγωγικό χαρακτήρα, καθώς και στις διαδικασίες επιλογής των στελεχών εκπαίδευσης.

Η ηγεσία του Υπουργείου απάντησε σε ερωτήσεις των εκπροσώπων των ομοσπονδιών των εκπαιδευτικών, κατέγραψε σκέψεις τους και δεσμεύθηκε για τη συνέχιση του διαλόγου.