Skip to main content

Καλαποθάκη: Ο πεζόδρομος μετατράπηκε σε παράνομο πάρκινγκ (φωτο)

Ο δρόμος παραμένει εδώ και περίπου τέσσερα χρόνια εργοτάξιο και έχει μετατραπεί σε παράνομο πάρκινγκ ΙΧ αυτοκινήτων και δικύκλων.

Σε κανονικό πάρκινγκ έχει μετατραπεί εδώ και αρκετό καιρό ο πεζόδρομος της Καλαποθάκη, ένας από τους παλαιότερους τους οποίους διαθέτει η Θεσσαλονίκη. Όπως φαίνεται από τις φωτογραφίες τις οποίες δημοσιεύει η Voria.gr ο πεζόδρομος είναι σχεδόν αδιάβατος καθώς χρησιμοποιείται πλέον σαν χώρος στάθμευσης. Ό,τι απομένει, δε, ελεύθερο καταλαμβάνεται από τραπεζοκαθίσματα, όσων καταστημάτων αποφάσισαν να επαναλειτουργήσουν μετά την καραντίνα.

Οι παράνομες σταθμεύσεις δεν έχουν καμία σχέση με τις εργασίες αποπεράτωσης της νεόδμητης οικοδομής.

 

Η υποβάθμιση του πεζόδρομου ξεκίνησε το 2016 όταν, για τις ανάγκες κατασκευής μιας καινούργιας οικοδομής η οποία προορίζεται να λειτουργήσει ως ξενοδοχείο, η διοίκηση του δήμου είχε χορηγήσει ειδική άδεια προκειμένου να εισέρχονται στο δρόμο τα φορτηγά και τα συνεργεία τα οποία έκαναν τις οικοδομικές και λοιπές εργασίες. Παράλληλα, ξηλώθηκαν παρτέρια με λουλούδια, κόπηκαν δέντρα και αφαιρέθηκε ο ηλεκτροφωτισμός προκειμένου να διευκολυνθεί η κατασκευή του έργου.

Η αρχική προθεσμία που είχε δοθεί για την ολοκλήρωση του έργου κατασκευής της οικοδομής ήταν δύο χρόνια. Ωστόσο, τέσσερα χρόνια αργότερα ο δρόμος παραμένει ακόμη εργοτάξιο και έχει μετατραπεί σε παράνομο πάρκινγκ ΙΧ αυτοκινήτων και δικύκλων. Μάλιστα, από το επιτόπιο ρεπορτάζ της Voria.gr διαπιστώθηκε ότι οι παράνομες σταθμεύσεις χρησιμοποιούνται από οδηγούς οι οποίοι δεν έχουν καμία σχέση με τις εργασίες αποπεράτωσης της νεόδμητης οικοδομής.

Εκτός από τα παράνομα σταθμευμένα ΙΧ, ό,τι απομένει ελεύθερο καταλαμβάνεται από τραπεζοκαθίσματα.

 

Την κατάσταση η οποία επικρατεί σε αυτό το τμήμα της Καλαποθάκη θίγουν σε επιστολή τους προς το δήμαρχο Κωνσταντίνο Ζέρβα κάτοικοι και επαγγελματίες της περιοχής. Σε αυτήν επισημαίνουν μεταξύ άλλων ότι «ο πεζόδρομος αυτός αποτελεί πολιτιστικό σημείο αναφοράς και αποτελεί σημείο τουριστικών περιηγήσεων, με το αρχαίο τείχος της πόλης να διατρέχει τον δρόμο. Αποτελεί, ακόμη, σημαντικό κομμάτι της διαδρομής του Απόστολου Παύλου που δίδαξε στην πρώτη συναγωγή της πόλης και συνεχές πέρασμα επισκεπτών προς την ιστορική πλατεία Ελευθερίας και το μνημείο του Ολοκαυτώματος». Επισημαίνουν παράλληλα ότι ο πεζόδρομος «οριοθετείται στην μία πλευρά του από το μοναδικό σταυροδρόμι στην πόλη μας, όπου τέσσερα διατηρητέα κτίρια μεγάλου αρχιτεκτονικού ενδιαφέροντος, καταλαμβάνουν τις αντίστοιχες γωνίες ενώ, από την άλλη πλευρά, υπάρχει ένα εμβληματικό κτίριο των αρχών του περασμένου αιώνα (μέγαρο Stein)».

Στην επιστολή τους οι κάτοικοι και επαγγελματίες της περιοχής αναφέρονται σε «επικείμενο νέο σχεδιασμό κατασκευής του πεζόδρομου που δρομολογείται σήμερα, ο οποίος καταργεί παρτέρια και δέντρα που αφαιρέθηκαν για τις τετράχρονες ανάγκες του έργου, δηλαδή την αναγκαία βλάστηση (που συντηρούσαν οικονομικά ιδιώτες) και ο πεζόδρομος μετατρέπεται σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας. Το εύκολο πέρασμα θα μπορεί να γίνεται αμφίδρομα (και από την Κομνηνών προς Βενιζέλου και από την Βενιζέλου προς Κομνηνών), σε ένα επίπεδο χωρίς ίχνος βλάστησης και προστασία της κίνησης των πεζών».

Σύμφωνα με τους ίδιους, εάν συμβεί αυτό, «....είναι προφανής ο κίνδυνος της παράνομης στάθμευσης, αφού υπάρχει δυνατότητα κάποιος να αφήσει το αυτοκίνητο του εντός του πεζόδρομου, διότι δεν προβλέπεται κανένα αποτρεπτικό εμπόδιο και ο δρόμος θα βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο χωρίς αναβαθμούς».