Κυριακή 28 Νοεμβρίου 2021
x

ΚΑΛΕΣ ΟΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ, ΑΛΛΑ ΜΕ ΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ;

Για πολλούς ξένους, η Ελλάδα είναι το next big thing στην Ευρώπη, από επενδυτικής και όχι μόνο πλευράς - Αυτό είναι πολύ καλό αλλά όχι αρκετό...

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ 1o: Προηγήθηκε μια έξυπνη τηλεοπτική διαφημιστική καμπάνια, η οποία στηρίχθηκε κυρίως στο όνομα της εταιρείας. Λίγα εικοσιτετράωρα μετά, η αμερικανική startup, με την επωνυμία «About you», έκανε την είσοδο της στην ελληνική αγορά. Πρόκειται για μια από τις πιο γνωστές, διεθνώς, στο κομμάτι του e-commerce. Αποφάσισε λοιπόν (κι αυτή) ότι ήρθε η ώρα να κάνει το «ελληνικό» βήμα της. Και το πραγματοποίησε, εκτιμώντας προφανώς ότι αξίζει τον κόπο.

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ 2ο: Μετά από ένα διάλειμμα, που διήρκεσε περίπου τέσσερα χρόνια, η Deutsche Bank ξανακάνει την εμφάνιση της στην Ελλάδα. Ανοίγει και πάλι το εδώ γραφείο της για το investment banking και συγκεκριμένα στην Αθήνα – ένδειξη κι αυτή του αυξημένου αριθμού των deals που γίνονται, αλλά κι αυτών που κυοφορούνται στο παρασκήνιο. Από αυτό το «πανηγύρι» δεν θέλει να λείψει, γιατί απλά, κάτι τέτοιο, στοιχίζει. Εδώ να σημειωθεί ότι το τελευταίο διάστημα, τον χώρο σχεδόν μονοπωλεί η Goldman Sachs, που συμμετέχει σχεδόν σε όλα τα μεγάλα projects, ιδιωτικά και δημόσια. Προφανώς, η Deutsche επιστρέφει για να διεκδικήσει το μερίδιο που θεωρεί ότι της ανήκει. Και μαζί, το ίδιο σκοπεύουν να κάνουν κι άλλες μεγάλες ξένες τράπεζες.

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ 3ο: Μαθαίνουμε ότι και στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Αττικής αναζητά χώρο για να «σηκώσει» μια ακόμα ξενοδοχειακή μονάδα η Accor. Τουλάχιστον αυτό αναφέρουν πηγές από τον τουριστικό κλάδο, που γνωρίζουν την διαδικασία αναζήτησης, που έχουν ξεκινήσει οι Γάλλοι. Για κάποιον λόγο, η συγκεκριμένη περιοχή αποτελεί εδώ και χρόνια προνομιακό προορισμό Γάλλων τουριστών. Και κατ' επέκταση ξενοδοχειακών μονάδων που εκμεταλλεύονται γαλλικές αλυσίδες. Για αυτό κι όλοι σπεύδουν να αποκτήσουν θέση.

Γιατί τα αναφέρουμε όλα τα παραπάνω; Για να περιγράψουμε με τον πιο πρακτικό τρόπο το «τι γίνεται εκεί έξω», δηλαδή στην αγορά. Για πολλούς ξένους, η Ελλάδα είναι το next big thing στην Ευρώπη, από επενδυτικής και όχι μόνο πλευράς. Για αυτό και συνωστίζονται, κυριολεκτικά, στα λόμπι των ξενοδοχείων της πλατείας Συντάγματος, βλέπουν κόσμο και κλείνουν δουλειές.

Η κυβέρνηση πανηγυρίζει για αυτό και δικαίως. Συνιστά απόδειξη ότι «κάτι γίνεται». Όμως, καλό θα είναι να λάβει και κάτι ακόμα υπόψη της, το οποίο είναι εξίσου κρίσιμο. Ποιο; Το πόσο όλα τα παραπάνω επηρεάζουν την τσέπη και γενικότερα τη ζωή των απλών πολιτών. Και πόσο βελτιώνουν την καθημερινότητα τους. Σίγουρα, οι επενδύσεις, ειδικά όταν είναι πολλές όπως περιγράφεται παραπάνω, η κάθε μία στην κλίμακά της, δημιουργούν θέσεις εργασίας και αποτελούν απαραίτητη προϋπόθεση για την ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας, επιδρώντας τελικά, μεσοπρόθεσμα, και στη μέση καθημερινότητα. Ωστόσο, τουλάχιστον σε πρώτη φάση, αυτό δεν το... νιώθει η μέση τσέπη - και αυτό είναι κάτι που πρέπει να προσέξει ιδιαίτερα η κυβέρνηση.  




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ