Skip to main content

Καραμανλής: Το Flyover το πιο εμβληματικό από αυτή τη νέα γενιά έργων

Χαρακτηρίζει το 2021 ως έτος των υποδομών, καθώς, όπως εξηγεί ο ίδιος, ένα - ένα ξεμπλοκάρουν τα μεγάλα έργα μέσα στο 2021

Για την ενίσχυση των αστικών συγκοινωνιών και την κατάσταση που επικρατεί στα ΜΜΜ και τα μεγάλα έργα σε όλη την Ελλάδα, μιλά ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής, σε συνέντευξή του στο Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Χαρακτηρίζει το 2021 ως έτος των υποδομών, καθώς, όπως εξηγεί ο ίδιος, ένα - ένα ξεμπλοκάρουν τα μεγάλα έργα μέσα στο 2021, ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί στα σιδηροδρομικά έργα και τις πρωτοβουλίες του υπουργείου για την Οδική Ασφάλεια που είναι «εθνικός μας στόχος».

Ο υπουργός απαντώντας στις καταγγελίες της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης περί «διάλυσης» των συγκοινωνιών δηλώνει: «Ο ΣΥΡΙΖΑ μας κατηγορεί που μέσα σε 1,5 χρόνο δεν προλάβαμε να διορθώσουμε όσα διέλυσε σε 4,5 χρόνια». «Η πραγματικότητα, συνεχίζει, είναι ότι εκείνοι δεν έκαναν ούτε μία πρόσληψη, δεν πήραν ούτε ένα λεωφορείο, είχαν μειώσει ακόμα και τις προμήθειες ανταλλακτικών... Τώρα όλα αυτά τα αλλάζουμε. Το μόνο που είχαν αυξήσει ήταν η τιμή του εισιτηρίου! Κι εμείς τη μειώσαμε ξανά», τονίζει ο υπουργός, αφήνοντας ταυτόχρονα ανοιχτό το ενδεχόμενο να διατηρηθεί μειωμένο το εισιτήριο στις αστικές συγκοινωνίες εφόσον «τα οικονομικά μας το επιτρέπουν».

Τονίζει πως «σήμερα, έχουμε κάθε μέρα 3.000 περισσότερα δρομολόγια λεωφορείων στους δρόμους της Αθήνας και οι χρονοαποστάσεις στο μετρό έχουν μειωθεί κατά 2,5'-3'. Δεν είναι όλα ρόδινα... αλλά έχουν γίνει βήματα βελτίωσης. Σίγουρα χρειάζονται και άλλα, γι αυτά εργαζόμαστε».

Σε ό,τι αφορά τα μεγάλα έργα υποδομών, ο υπουργός Κώστας Καραμανλής δηλώνει: «Βρήκαμε μεγάλα εμβληματικά έργα μπλοκαρισμένα... Ξεμπλοκάρουμε το ένα έργο μετά το άλλο... Δεν βρήκαμε ούτε μια ώριμη μελέτη για να γίνουν νέα έργα- Το 2021 θα είναι το έτος των υποδομών». Ο κ. Καραμανλής μιλά για το μεγάλο έργο της γραμμής 4 του Μετρό, προϋπολογισμού 1,2 δισ., που ξεμπλοκάρει μετά από πολλά χρόνια και σε σύντομο διάστημα θα δούμε να ξεκινούν οι πρόδρομες εργασίες. «Ένα σπουδαίο έργο που θα αλλάξει το Λεκανοπέδιο και θα δώσει μεγάλη αναπτυξιακή ώθηση στην οικονομία μας». Για το έργο Τhessaloniki Flyover επισημαίνει πως ο σχεδιασμός για την υλοποίησή του με ΣΔΙΤ προχωρά σε χρόνο ρεκόρ και πρόκειται για τη μεγαλύτερη εναέρια οδό στην Ελλάδα.

Τέλος, για τα σιδηροδρομικά έργα, ο υπουργός Υποδομών, αναφέρει πως το πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων μας είναι το μεγαλύτερο που έχει σχεδιαστεί στη χώρα, ύψους 3,3 δισ. δίνοντας έμφαση ιδίως στην εμπορική μεταφορά, με συνδέσεις σε λιμάνια και αεροδρόμια και στην ολοκλήρωση του κορμού του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας στον άξονα της ΠΑΘΕ.

Διαβάστε αποσπάσματα από τη συνέντευξη του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Αχ. Καραμανλή στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και τους δημοσιογράφους Γιώργο Ψύλλια και Βάσω Κουτσούμπα έχει ως εξής:

-Κύριε Καραμανλή, η Αντιπολίτευση σάς ασκεί έντονη κριτική για την κατάσταση στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Τι απαντάτε;

Απαντώ με τα πραγματικά δεδομένα: Σε σχέση με τον περασμένο Σεπτέμβριο, πλέον έχουμε κάθε μέρα 3.000 περισσότερα δρομολόγια λεωφορείων στους δρόμους της Αθήνας. Το 2020 τριπλασιάσαμε τις δαπάνες συντήρησης του στόλου σε σχέση με το 2019. Παραλάβαμε από την προηγούμενη κυβέρνηση 850 λεωφορεία στο δρόμο και τώρα έχουμε 1.300. Είχαμε να δούμε τόσα από το 2015... Και σύντομα θα φτάσουμε στα 1.400 τουλάχιστον. Ακόμα μεγαλύτερη αύξηση στη Θεσσαλονίκη: παραλάβαμε 235 λεωφορεία, σήμερα έχουμε φτάσει τα 454 -σχεδόν διπλάσια.

Κι επίσης στο μετρό, οι μέσες χρονοαποστάσεις έχουν μειωθεί κατά 2,5'-3', οι συρμοί έχουν αυξηθεί σχεδόν κατά 20%, ενώ δώσαμε και τρεις νέους σταθμούς της επέκτασης προς Πειραιά σε κυκλοφορία. Στο τραμ, άρχισε ξανά η κυκλοφορία στο Σύνταγμα και στο Φάληρο.

Ο ΣΥΡΙΖΑ μας κατηγορεί που μέσα σε 1,5 χρόνο δεν έχουμε προλάβει να διορθώσουμε όλα όσα διέλυσε σε 4,5 χρόνια... Η πραγματικότητα είναι ότι εκείνοι δεν έκαναν ούτε μία πρόσληψη, δεν πήραν ούτε ένα λεωφορείο, είχαν μειώσει ακόμα και τις προμήθειες ανταλλακτικών... Τώρα όλα αυτά τα αλλάζουμε. Το μόνο που είχαν αυξήσει ήταν η τιμή του εισιτηρίου! Κι εμείς τη μειώσαμε ξανά.

Δεν λέω ότι είναι όλα ρόδινα. Όχι φυσικά. Όσοι χρησιμοποιούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, ξέρουν ότι υπάρχουν προβλήματα, αλλά έχουν γίνει και βήματα βελτίωσης. Σίγουρα χρειάζονται κι άλλα. Για αυτά εργαζόμαστε. Εδώ και ενάμιση χρόνο κάνουμε καθημερινή διαχείριση κρίσης. Εφαρμόζουμε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο με 3 φάσεις: ανάταξη - ενίσχυση - ανανέωση. Προσπαθούμε. Μέρα με τη μέρα η κατάσταση γίνεται έστω και λίγο καλύτερη. Κι ευχαριστούμε όσους εργάζονται με φιλότιμο και τους πολίτες για την κατανόησή τους.

-Πριν λίγες μέρες είχαμε την μη έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου της σύμβασης για την προμήθεια 300 λεωφορείων με leasing. Τελικά πότε θα μπουν στο δίκτυο και αυτά τα λεωφορεία;

Όπως ξέρετε, η ΟΣΥ Α.Ε. έχει ήδη κάνει αίτηση ανάκλησης αυτής της πράξης. Η εικόνα που έχω είναι πως έχει γίνει μια παρανόηση. Το ΣΤ' Κλιμάκιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου που ασχολήθηκε με το θέμα, έμεινε με την εντύπωση ότι στα λεωφορεία που θα έρθουν με leasing δεν θα ανοίγουν τα παράθυρα. Η ΟΣΥ Α.Ε. που διενεργεί το διαγωνισμό, όμως, έχει δεσμεύσει τις εταιρείες για το αντίθετο, ώστε όταν παραληφθούν τα λεωφορεία τα παράθυρα να ανοίγουν κανονικά. Όπως ακριβώς έγινε και στη Θεσσαλονίκη, όπου επίσης πήραμε λεωφορεία με leasing.

Πιστεύω ότι σύντομα θα ξεκαθαρίσει το θέμα από πλευράς Ελεγκτικού Συνεδρίου, ώστε να τεθούν και αυτά τα νέα λεωφορεία στη διάθεση των πολιτών που τα περιμένουν για να ενισχυθεί ακόμα περισσότερο ο στόλος μας.

-Κύριε υπουργέ, από πέρυσι τέτοιες μέρες είχατε μιλήσει για ένα τεράστιο πακέτο έργων ύψους 13 δισ. που θα δρομολογήσετε για να βοηθηθεί η ελληνική οικονομία . Τι έχει γίνει μέχρι σήμερα;

Το 2021 θα είναι το έτος των υποδομών. Δείτε τι παραλάβαμε και πού βρισκόμαστε σήμερα: Από τη μία μεριά, βρήκαμε μια σειρά από μεγάλα, εμβληματικά έργα, μπλοκαρισμένα. Τα ξεμπλοκάρουμε ένα προς ένα, Ε-65, Γραμμή 4, Μετρό Θεσσαλονίκης, Πατρών-Πύργου, ΒΟΑΚ, 'Ακτιο-Αμβρακία. Κι από την άλλη, δεν βρήκαμε ούτε μία ώριμη μελέτη για να γίνουν νέα έργα. Και σε αυτό το επίπεδο, δουλεύουμε συστηματικά επί 19 μήνες και ήδη βλέπετε ότι προχωρά μια σειρά έργων, από την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης στην Αθήνα, έως το flyover στη Θεσσαλονίκη. Συνολικά, μιλάμε για το μεγαλύτερο πρόγραμμα έργων μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες και την περίοδο 2004-2009 που ξεκίνησαν οι νέοι αυτοκινητόδρομοι.

Ταυτόχρονα, όμως, κάναμε και κάτι άλλο. Μια σπουδαία θεσμική μεταρρύθμιση. Τροποποιώντας τον Ν.4412 για τις δημόσιες συμβάσεις -έναν νόμο που ο ίδιος ο ΣΥΡΙΖΑ που τον ψήφισε αναγκάστηκε στη συνέχεια να τον τροποποιήσει... 385 φορές- δημιουργήσαμε ένα σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο, ώστε τα έργα να προχωρούν με ταχύτητα, διαφάνεια, αποτελεσματικότητα.

-Έργα Θεσσαλονίκης. Πού βρισκόμαστε σήμερα με την Νέα Ανατολική Περιφερειακή οδό το εμβληματικό σας έργο Τhessaloniki Flyover; Επίσης τι γίνεται με το Μετρό Θεσσαλονίκης;

Το Flyover είναι το πιο εμβληματικό ίσως από αυτή τη νέα γενιά έργων μας. Και ο σχεδιασμός για την υλοποίησή του με ΣΔΙΤ προχωρά σε χρόνο ρεκόρ. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη εναέρια οδό στην Ελλάδα. Ένα έργο το οποίο βάζει οριστικά τέλος στη συμφόρηση της Περιφερειακής Οδού. Διασφαλίζει πιο γρήγορες και κυρίως ασφαλείς μετακινήσεις και προσφέρει πιο εύκολη πρόσβαση από τη μία άκρη της πόλης στην άλλη, αλλά και από και προς γειτονικές πόλεις και κρίσιμους προορισμούς.

Όσο για το Μετρό Θεσσαλονίκης, μετά από 4,5 χρόνια πολιτικών αντιπαραθέσεων, δώσαμε λύση. Επιλέξαμε και Μετρό και Αρχαία. Ενώσαμε τις δυνάμεις της πόλης κι έτσι σήμερα, για πρώτη φορά κυβέρνηση, Περιφέρεια, Δήμος, παραγωγικοί φορείς, και βέβαια η μεγάλη πλειοψηφία των πολιτών, είμαστε όλοι μαζί. Το ΚΑΣ μάς δικαίωσε. Σύντομα θα έχουμε και την απόφαση του ΣτΕ και πιστεύω ακράδαντα ότι θα μας δικαιώσει και αυτό. Για να παραδώσουμε το 2023 ολόκληρο το έργο, με όλους του σταθμούς σε λειτουργία.

Σκεφτείτε σε λίγα χρόνια, αυτά τα δύο έργα μαζί, πόσο θα αλλάξουν την καθημερινότητα στην πόλη.