Skip to main content

Καράογλου: Ενίσχυση του brand «Μακεδονία» στο εξωτερικό

Για τις επενδυτικές ευκαιρίες των επιχειρήσεων της Βόρειας Ελλάδας στην 84η ΔΕΘ μιλά στη Voria ο υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας - Θράκης).

Πρωτοβουλίες για την προώθηση των βορειοελλαδικών προϊόντων στο εξωτερικό και την ενίσχυση του brand «Μακεδονία» θα αναλάβει το ΥΜΑΘ, όπως αναφέρει σε συνέντευξή του στη Voria ο αρμόδιος υφυπουργός Εσωτερικών Θεόδωρος Καράογλου.

Επιπλέον, υφυπουργός Μακεδονίας - Θράκης τονίζει τις επενδυτικές ευκαιρίες που ανοίγει για τις επιχειρήσεις της Βόρειας Ελλάδας η συμμετοχή της Ινδίας ως τιμώμενης χώρας στην 84η ΔΕΘ, ενώ προχωρά και σε έναν πρώτο απολογισμό των μέχρι τώρα πεπραγμένων της κυβέρνησης Μητσοτάκη.

-Πώς μπορούν η Θεσσαλονίκη και η Βόρεια Ελλάδα να αξιοποιήσουν την παρουσία επιχειρήσεων από την Ινδία στην πόλη με την ευκαιρία της 84ης ΔΕΘ;

Είναι μια εξαιρετική ευκαιρία καθώς η Ινδία αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες αγορές του κόσμου και μια ταχέως αναπτυσσόμενη οικονομική και επενδυτική υπερδύναμη. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι η Θεσσαλονίκη και η ΔΕΘ θα λειτουργήσουν ως γέφυρα συνεργασίας μιας πρωταγωνίστριας χώρας στην παγκόσμια οικονομία, όπως είναι η Ινδία, με την Ευρώπη. Παράλληλα δημιουργείται μια στέρεη πλατφόρμα επικοινωνίας των δυο χωρών η οποία θα συσφίγξει ακόμη περισσότερο τις ελληνο-ινδικές οικονομικές, εμπορικές, επενδυτικές, επιχειρηματικές και πολιτισμικές σχέσεις. Για παράδειγμα η υψηλή τεχνολογία, η καινοτομία, η γεωργία και ο τουρισμός αποτελούν ορισμένους από τους τομείς κοινού ενδιαφέροντος, δεδομένου ότι η Μακεδονία και η Θράκη επενδύουν στην επιχειρηματική εξωστρέφεια προσεγγίζοντας χώρες οι οποίες πρωταγωνιστούν στο διεθνές οικονομικό περιβάλλον.  

-Ποιο ρόλο μπορεί να έχει το ΥΜΑΘ στην ενίσχυση της εξωστρέφειας των επιχειρήσεων της Βόρειας Ελλάδας;

Η εξωστρέφεια αποτελεί βασική προϋπόθεση για την οικονομική ανάκαμψη της χώρας γενικότερα και της Βόρειας Ελλάδας ειδικότερα. Επειδή, όμως, η εξωστρέφεια δεν έχει... οροφή, αυτό σημαίνει ότι δεν πρέπει να υπάρχει... οροφή ούτε στην παραγωγή. Άρα, δίνοντας έμφαση στην ανταγωνιστικότητα, την καινοτομία και τις νέες τεχνολογίες, το «made in Greece» και το brand «Μακεδονία» πρέπει να γίνουν συνώνυμα της δυναμικής και ανερχόμενης ζήτησης των ελληνικών προϊόντων ανά τον κόσμο. Αυτή θα είναι μια σημαντική νίκη για την εθνική αλλά και την τοπική μας οικονομία προκειμένου να αποκτήσουν θετικό πρόσημο στο αναπτυξιακό τους ισοζύγιο. Επειδή, λοιπόν, τόνωση της εξωστρέφειας σημαίνει αύξηση της παραγωγής που συνεπάγεται αύξηση της απασχόλησης, πρόσφατα συναντήθηκα με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Εξαγωγέων, κ. Γιώργο Κωνσταντόπουλο. Συμφωνήσαμε το Διοικητήριο να αξιοποιήσει στο μέγιστο δυνατό βαθμό τις παρεμβατικές δυνατότητες που διαθέτει και, σε συνεργασία με το ΣΕΒΕ, να αναλάβει συγκεκριμένες πρωτοβουλίες συντονισμού της προώθησης των εξαιρετικής ποιότητας προϊόντων της Βόρειας Ελλάδας σε στοχευμένες αγορές του εξωτερικού. Αξιοποιώντας την κομβική γεωγραφική μας θέση και αναδεικνύοντας τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα θα καταφέρουμε να αυξήσουμε την ελκυστικότητα των ελληνικών προϊόντων, συμβάλλοντας δυναμικά στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας στις εξαγωγικές επιχειρήσεις.

-Ποια είναι η θέση σας για το σχέδιο ανάπλασης της ΔΕΘ;

Η Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης είναι ένας φορέας ο οποίος εποπτεύεται από το Διοικητήριο και στον οποίο επενδύουμε και ενδιαφερόμαστε για την εξέλιξή του. Αποτελεί σημαντικό αναπτυξιακό εργαλείο για το σύνολο της Βόρειας Ελλάδας, συμβάλλοντας καθοριστικά στην εξωστρέφεια της Μακεδονίας και της Θράκης, όπως επίσης και στην κοινώς επιδιωκόμενη τόνωση της αγοράς εργασίας. Όσον αφορά στην ανάπλαση της ΔΕΘ, κατά τη συζήτηση στη Βουλή για τις προγραμματικές θέσεις της κυβέρνησης, ο πρωθυπουργός την συμπεριέλαβε ως ένα από τα πέντε εμβληματικά έργα που αφορούν τη χώρα. Καθίσταται, λοιπόν, απολύτως σαφές πως ένα σύγχρονο και πρότυπο εκθεσιακό κέντρο το οποίο θα εκπέμπει καινοτομία και δημιουργικότητα θα λειτουργήσει αναζωογονητικά όχι μόνο για τη Θεσσαλονίκη, όπου συν τοις άλλοις θα αναμορφωθεί το κέντρο της πόλης, αλλά συνολικά για τη Μακεδονία και τη Θράκη καθώς θα αναβαθμιστεί ο γεωπολιτικός τους ρόλος.

-Πώς αποτιμάτε τη μέχρι τώρα πορεία της κυβέρνησης Μητσοτάκη;

Προφανώς θα κριθούμε εκ του αποτελέσματος. Ωστόσο όλοι αναγνωρίζουν ότι το πρώτο δείγμα γραφής είναι  άκρως θετικό μιας και η χώρα επιστρέφει στην κανονικότητα. Αποδείξαμε στην πράξη πως ήμασταν έτοιμοι να αναλάβουμε τη διακυβέρνηση της χώρας καθώς άμεσα υλοποιήσαμε τις προεκλογικές μας δεσμεύσεις. Μειώσαμε μεσοσταθμικά τον ΕΝΦΙΑ κατά 22% δίνοντας πολύτιμη "ανάσα" στη μεσαία τάξη, βελτιώσαμε τη ρύθμιση των 120 δόσεων για χρέη προς την εφορία και τα ασφαλιστικά ταμεία, σύντομα θα ψηφιστεί το νομοσχέδιο που θα περιλαμβάνει τη μείωση του φόρου στις επιχειρήσεις από το 28% στο 24%. Παράλληλα ψηφίστηκε το νομοσχέδιο για το επιτελικό κράτος, ενώ σε ό,τι αφορά την ασφάλεια των πολιτών καταργήσαμε το άσυλο της ανομίας που επικρατούσε στα ελληνικά πανεπιστήμια και αυξήσαμε τη δύναμη των αστυνομικών υπαλλήλων που περιπολούν στις γειτονιές. Με λίγα λόγια αποδείξαμε πως είμαστε μια κυβέρνηση των έργων και όχι των λόγων, πως είμαστε κυβέρνηση όλων των Ελλήνων η οποία πορεύεται πάνω και πέρα από κομματικές ταμπέλες. Πως είμαστε, επίσης, μια κυβέρνηση η οποία διαθέτει γρήγορα αντανακλαστικά όπως αποδείχθηκε στην πρόσφατη πυρκαγιά που ξέσπασε στην Εύβοια, αλλά και στην κακοκαιρία που έπληξε στις αρχές Ιουλίου τη Χαλκιδική. Το σημαντικότερο, όμως, όλων είναι ότι μόλις σε ένα μήνα από τις εκλογές της 7ης Ιουλίου είχαμε σαφή δείγματα αποκατάστασης της εμπιστοσύνης των εταίρων προς τη χώρα μας.  Σας θυμίζω ότι το Ελληνικό Δημόσιο δανείστηκε με επταετές ομόλογο 2,5 δισ. ευρώ, με ιστορικά χαμηλό επιτόκιο 1,9%. Ακόμη άντλησε ποσό 812,5 εκατομμυρίων ευρώ σε πρόσφατη δημοπρασία εντόκων γραμματίων εξάμηνης διάρκειας με απόδοση μόλις 0,15%, όταν πέρυσι η απόδοση ήταν 0,85% σε δημοπρασία εντόκων γραμματίων αντίστοιχης διάρκειας.  Πρόκειται, με λίγα λόγια, για έμπρακτες αποδείξεις ότι οι αγορές δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στις δυνατότητες της οικονομίας και φυσικά στην κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας.