Skip to main content

Ανησυχία στα εργοτάξια της Θεσσαλονίκης για τον κορωνοϊό

Προβληματισμός στον τεχνικό κόσμο, παρά το γεγονός ότι στους ανοιχτούς χώρους η επικινδυνότητα μετάδοσης του ιού είναι περιορισμένη.

Την ανησυχία τους εκφράζουν στελέχη του κατασκευαστικού κόσμου, αλλά και εκπρόσωποι εργαζομένων στα εργοτάξια, για τον κορωνοϊό.

Η Voria.gr έγινε αποδέκτης προβληματισμού των στελεχών κατασκευαστικών εταιρειών και εργαζομένων σε εργοτάξια. «Είμαστε προβληματισμένοι. Στα εργοτάξια αυτή την περίοδο δουλεύουν 20 έως 30 άτομα στις γνωστές συνθήκες. Σε περιπτώσεις εντός κλειστών χώρων, δίπλα ο ένας εργαζόμενος στον άλλο κτλ. Έρχονται επίσης προμηθευτές, μεταφορείς κ.ά. Τελικά μήπως διακινούμε τον κορωνοϊό;», έλεγαν στελέχη κατασκευαστικών εταιριών στη Voria.gr.

Ανάλογη ανησυχία εκφράζουν και οι εργαζόμενοι σε εργοτάξια μεγάλων τεχνικών έργων, όπως για παράδειγμα στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης, όπου εργάζονται αναλόγως από 100 έως και 300 άτομα. «Δεν μπορούμε προς το παρόν να διακόψουμε απλώς τις εργασίες, λόγω των ρητρών που πάντα υπάρχουν. Πρέπει να στοιχειοθετείται ανώτερη βία κι αυτό προς το παρόν δε στοιχειοθετείται. Χρειάζεται η έκδοση μιας σχετικής ΚΥΑ», δηλώνουν στελέχη των κατασκευαστικών εταιριών.

Την ανησυχία τους όμως για το ίδιο ζήτημα δεν κρύβουν ούτε οι θεσμικοί φορείς.

Ο πρόεδρος του Τμήματος Κεντρικής Μακεδονίας του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ/ΤΚΜ), Γιώργος Τσακούμης, επισήμανε στη Voria.gr ότι έχει γίνει αποδέκτης των συγκεκριμένων προβληματισμών και πως και ο ίδιος προβληματίζεται.

Ένα από τα σημαντικά προβλήματα που ήδη έχει ανακύψει με έντονο τρόπο στον τεχνικό κόσμο και απαιτεί άμεση επίλυση είναι με τους ελεγκτές δόμησης, οι οποίοι διαμαρτύρονται και φοβούνται να εκτελέσουν τη δουλειά τους. Το ΤΕΕ/ΤΚΜ προσπαθεί ήδη να παρέμβει προς την κυβέρνηση, ώστε να δοθεί η δυνατότητα για αποχή από τη συγκεκριμένη εργασία σε ορισμένους που δεν το επιθυμούν για ένα διάστημα.

Ανάλογα ζητήματα είναι πιθανό να προκύψουν τις επόμενες μέρες και για άλλες ειδικότητες.

«Στα εργοτάξια δεν υπάρχει συνωστισμός», λένε άτομα με μεγάλη εμπειρία στον κατασκευαστικό τομέα, όμως κι αυτοί δεν κρύβουν τον προβληματισμό τους έστω στην περιπτωσιολογία, δεδομένου του κινδύνου που ελλοχεύει η εξάπλωση του κορωνοϊού.

«Κίνδυνος υπάρχει παντού. Σε ένα χώρο δουλειάς, όπως ένα εργοτάξιο είναι σχεδόν αδύνατο να μην πλησιάσει ο ένας τον άλλο. Από το φορτηγό όπου είναι τουλάχιστον δυο άτομα μαζί στην καμπίνα, μέχρι τους κλειστούς εργοταξιακούς χώρους, τα box και τους χώρους όσων επιβλέπουν και διευθύνουν. Θεωρώ ότι όντως υπάρχει πρόβλημα. Στα γραφεία είναι σαφώς πιο επικίνδυνα τα πράγματα γι' αυτό όλοι περιορίζουμε το προσωπικό στο ελάχιστο δυνατό και λειτουργούμε πιο ψηφιακά, μέσω τηλε-εργασίας κτλ. Ο κλειστός χώρος είναι πιο επικίνδυνος. Όμως και το εργοτάξιο δεν είναι ακίνδυνο και αθώο. Μικρότερος κίνδυνος, όχι όμως ανύπαρκτος. Δε χρειάζεται πανικός, δε χρειάζεται και εφησυχασμός. Πρότασή μας είναι προς τις εργοληπτικές εταιρίες να λάβουν όλα τα προληπτικά μέτρα και να παρέχουν στους εργαζόμενους όλο τον αναγκαίο εξοπλισμό προστασίας (μάσκες, γάντια κτλ.). Θεωρώ ότι το κάνουν στο σύνολό τους. Δεν νομίζω ότι χρειάζεται να κλείσουν τώρα τα εργοτάξια και πάντως όχι ελαφρά τη καρδία. Θεωρώ ότι πρέπει τα μέτρα προστασίας, προφύλαξης και πρόληψης πρέπει να είναι αυστηρά και να ελέγχονται ότι τηρούνται. Και θεσμικά η Πολιτεία να λάβει τα όποια μέτρα είναι αναγκαία για την προστασία όλων μας», τόνισε ο κ. Τσακούμης.