Skip to main content

Κερδίζει το στοίχημα της κρουαζιέρας η Θεσσαλονίκη

Μέχρι του τέλος του έτους θα δέσουν στον ΟΛΘ 17 κρουαζιερόπλοια - Δυναμικά στο παιχνίδι η ακτοπλοϊκή γραμμή Θεσσαλονίκη- Σποράδες.

Τη θέση του στον παγκόσμιο χάρτη της κρουαζιέρας, που χρόνια ψάχνει εναγωνίως, βρίσκει, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης που μοιάζει να βγαίνει κερδισμένο το φετινό καλοκαίρι.

Ο στόχος, φέτος, ήταν διπλός καθώς ο ΟΛΘ έγινε λιμάνι έναρξης και τερματισμού κρουαζιέρας (home port), με 17 κρουαζιερόπλοια να αναμένεται να δέσουν σε αυτό μέχρι το τέλος του χρόνου, ενώ παράλληλα η ακτοπλοϊκή γραμμή Θεσσαλονίκη - Σποράδες κατέγραψε υψηλές πληρότητες.

Είναι χαρακτηριστικό πως σε αρκετές περιπτώσεις όπως λένε γνώστες των ακτοπλοϊκών, Βαλκάνιοι τουρίστες που θέλησαν να ταξιδέψουν από τη Θεσσαλονίκη στις Σποράδες δεν το κατόρθωσαν καθώς τα εισιτήρια, συχνά ήταν sold out.  

Το δρομολόγιο, που ξεκίνησε τον Ιούνιο και θα διαρκέσει μέχρι τις 3 Οκτωβρίου, εξυπηρετεί η SeaJets με το ταχύπλοο οχηματαγωγό πλοίο Super Runner Jet, συνολικής χωρητικότητας 800 ατόμων, 140 οχημάτων και 50 μηχανών.

Εκτιμάται πως μέχρι τις 25 Αυγούστου, ταξίδεψαν περισσότερα από 18.000 άτομα, ενώ όπως λένε ναυτιλιακοί πράκτορες, στόχος είναι η επιδοτούμενη γραμμή Θεσσαλονίκη - Σποράδες να συνεχίσει να υφίσταται και τα επόμενα χρόνια για τουλάχιστον τρεις με τέσσερις μήνες ετησίως.

Χαμόγελα από την κρουαζιέρα

H πρεμιέρα για την κρουαζιέρα έγινε με το «Celestyal Olympia» στις 29 Ιουνίου, ενώ τελευταίο κρουαζιερόπλοιο που θα προσεγγίσει στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα είναι στις 15 Δεκεμβρίου το «Viking Venus». Θα παραμείνει στην πόλη από τις 7.30 το πρωί έως τις 22.00 το βράδυ, με επόμενο σταθμό το Κουσάντασι.

Θα πρέπει να σημειωθεί πως το πρόγραμμα των κρουαζιερόπλοιων που θα δέσουν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, όπως αυτό εμφανίζεται στην ιστοσελίδα του ΟΛΘ, έχει ενισχυθεί με τρεις ακόμη προσεγγίσεις, έναντι των αρχικών που ήταν 14.

Σύμφωνα με πληροφορίες, τα δρομολόγια καταγράφουν πολύ καλές επιδόσεις, με ενδιαφέρον κατά κύριο λόγο από Βορειοελλαδίτες και Βαλκάνιους τουρίστες. Στα ταξίδια συμμετέχουν κατά μέσο όρο 800-1.200 άτομα.

Και όλα αυτά όταν πέρυσι, το μοναδικό κρουαζιερόπλοιο που είχε ρίξει άγκυρα στη Θεσσαλονίκη ήταν το World Explorer, στις 26 Σεπτεμβρίου, κυρίως λόγω της πανδημίας, με 28 επιβάτες, ενώ το 2019 στο λιμάνι του ΟΛΘ έδεσαν μόλις 6 κρουαζιερόπλοια (με 4.865 επιβάτες) όταν στον Πειραιά ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων ξεπερνούσε τα 600 χωρίς να συμπεριλαμβάνονται οι αφίξεις από το λιμάνι του Λαυρίου.

Αναμφίβολα, όπως λένε τουριστικοί πράκτορες που ασχολούνται με την κρουαζιέρα, η Θεσσαλονίκη δεν μπορεί να γίνει Πειραιάς, μπορεί όμως να είναι ένα σημαντικό κέντρο για μικρομεσαίου μεγέθους κρουαζιερόπλοια με συγκεκριμένους προορισμούς.

Η ζήτηση, άλλωστε, για κρουαζιέρες παρουσιάζει διεθνώς αύξηση, ενώ και η συνολική αξία των αγαθών και των υπηρεσιών που παράγονται από τη βιομηχανία της κρουαζιέρας αυξάνεται ραγδαία.

Εκτιμάται πως στην περίπτωση που ένα κρουαζιερόπλοιο περνάει απλώς από ένα λιμάνι (call visit) ξοδεύονται περί τα 80 ευρώ την ημέρα ανά άτομο, ενώ στην περίπτωση του home porting, κάτι που επετεύχθη φέτος με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ξοδεύονται 170 ευρώ ανά άτομο την ημέρα.