Skip to main content

Θεσσαλονίκη-Κυκλοφοριακό: Αύξηση έως 25% του χρόνου διαδρομής σε κεντρικούς δρόμους

Το 2021 καταγράφεται αύξηση 10-12% του συνολικού αριθμού των μετακινήσεων και 15%-25% μέση αύξηση χρόνων διαδρομής σε κύριους οδικούς άξονες

Την κατάσταση που επικρατεί στη Θεσσαλονίκη για την κυκλοφορία, τα αίτια της κυκλοφοριακής συμφόρησης και που εντοπίζονται προβλήματα, προκειμένου να δοθούν άμεσες λύσεις παρουσίασε κατά τη διάρκεια της ειδικής συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου η Γεωργία Αϋφαντοπούλου, Διευθύντρια Ερευνών του Ινστιτούτου Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών.

Διαβάστε: Ζέρβας: Τι πρέπει να γίνει για το κυκλοφοριακό - Είχαμε μια χαμένη δεκαετία στις υποδομές

Το ΙΜΕΤ έλαβε όλα τα δεδομένα του 2019 - 2020 αναφορικά με τους κυκλοφοριακούς φόρτους και την κίνηση στους δρόμους της πόλης και τα σύγκρινε με τα δεδομένα που έχουν συγκεντρωθεί το 2021. Αναλύθηκαν πάνω από 100 διαδρομές οι οποίες είναι ορισμένες κατά μήκος της πόλης και η επίδοσή τους παρακολουθείται και καταγράφεται διαρκώς.

Δείτε επίσης: Διευθυντής Τροχαίας Θεσσαλονίκης: Όσους τροχονόμους και να βγάζω δεν θα λυθεί το πρόβλημα

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, καταγράφεται το 2021 αύξηση 10-12% του συνολικού αριθμού των μετακινήσεων και 15%-25% μέση αύξηση χρόνων διαδρομής σε κύριους οδικούς άξονες όπως Τσιμισκή, Β. Όλγας, Κ. Καραμανλή, Λ. Νίκης.

Αυξημένοι χρόνοι διέλευσης σχεδόν όλες τις ώρες της ημέρας παρατηρούνται Κ. Καραμανλή (Ψαρών/Κλεάνθους) - Πλατεία ΧΑΝΘ (ΧΑΝΘ) (μέσω Στρατού), Καραμανλή & Καυταντζόγλου – Σιντριβάνι.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της κ. Αϋφαντοπούλου υπάρχουν πολλοί δρόμοι που καταγράφονται προβλήματα τις ώρες 06:00-10:00. «Παλιά γνωρίζαμε συγκεκριμένες ώρες που είχαμε βασικές αιχμές. Τώρα όμως βλέπουμε ότι έχουμε και τετράωρες αιχμές που έχουν μεγάλη διάρκεια για την αποσυμφόρηση», σημείωσε.

Κατά την τοποθέτησή της η Διευθύντρια Ερευνών του Ινστιτούτου Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων παρουσίασε τους κρίσιμους κόμβους που παρουσιάζονται προβλήματα.

Λ. Στρατού – Α. Παπαναστασίου – Κωνσταντινουπόλεως
Εγνατία – Καυταντζόγλου
ΧΑΝΘ
Σιντριβάνι
Κ. Καραμανλή – Βούλγαρη
Πλατεία Δημοκρατίας
Σαλαμίνας – Καρατάσου
Β. Όλγας – 25ης Μαρτίου
Β. Όλγας – Μ. Μπότσαρη

Αίτια κυκλοφοριακής συμφόρησης

• Μειωμένη χρήση Δημοσίων Συγκοινωνιών
➢ Έρευνα το 2019
➢ το 74% των πολιτών αποφεύγει την χρήση ΔΣ λόγω της πανδημίας
➢ η τάση αναμενόταν τότε να διατηρηθεί μετά το πέρας της πανδημίας σε ποσοστό μέχρι και 50%
➢ Μείωση επιτρεπόμενου ορίου επιβατών ανά λεωφορείο & αύξησης συχνότητας σε επιλεγμένα δρομολόγια
• Αλλαγή στο προφίλ μετακινήσεων των πολιτών σε αριθμό και κατά τις ώρες αιχμής
• Αύξηση της Φορτοεκφόρτωσης κατά τις ώρες αιχμής λόγω αύξησης του e-commerce από την πανδημία
• Παράνομη στάση και στάθμευση σε εκτεταμένο εύρος του οδικού δικτύου
• Σημαντική αύξηση καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος και των μικρών στάσεων των πολιτών για εξυπηρέτηση σε αυτά
• Μακρύ διάστημα αναμονής του ΜΕΤΡΟ και μη λήψης μέτρων για τον περιορισμό της χρήσης του αυτοκινήτου

Οι προτάσεις – λύσεις του ΙΜΕΤ

Παρουσία της τροχαίας σε κρίσιμους κόμβους που παραθέτει το ΙΜΕΤ,

Ρύθμιση της κυκλοφορίας από την Τροχαία σε βασικούς κόμβους σύμφωνα με τις καταγεγραμμένες αιχμές

Παρακολούθηση παράνομης στάσης και στάθμευσης από τη δημοτική αστυνομία στους άξονες προτεραιότητας που προτείνονται από το ΙΜΕΤ

➢ Μέτρα αποφυγής βραχυχρόνιας στάθμευσης πχ "Πασαλάκια" στις οδούς με συμφόρηση

Βελτιστοποίηση Λειτουργίας Φωτεινών Σηματοδοτών

Ενημέρωση πολιτών για κυκλοφοριακές συνθήκες και προβλέψεις, ώστε να αποφεύγουν μετακινήσεις σε συγκεκριμένους χρόνους,

Καμπάνια υπέρ της μη χρήσης του ΙΧ με «απόδειξη του πραγματικού κόστους» για τους χρήστες που το επιλέγουν και σύγκριση με το μικρότερο «κόστος» των εναλλακτικών μέσων.

Συνεργασία με τους εκπροσώπους του κλάδου του λιανεμπορίου για επιλεγμένες διαχειριστικές λύσεις (Νυχτερινή διανομή, συνεργασία στη διανομή κλπ σε επιλεγμένες περιοχές ή /και κλάδους)

Καλύτερη διαχείρισης της διανομής των αγαθών που έχουν αυξηθεί λόγω του ηλεκτρονικού εμπορίου,

Στήριξη μικροκινητικότητας (σ.σ. πατίνια, ποδήλατα κλπ)