Skip to main content

Κωνσταντινίδης:Το cluster αγροδιατροφής θα κριθεί από την υπεραξία των μελών του

Ο πρόεδρος του cluster Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης μιλά στη Voria.gr για τις προκλήσεις που καλούνται οι επιχειρήσεις να αντιμετωπίσουν συλλογικά.

Η κυκλική οικονομία, η αειφορία, η πράσινη γεωργία και ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι ορισμένες από τις πολύ σημαντικές προκλήσεις που έχουν να αντιμετωπίσουν το επόμενο διάστημα οι ελληνικές επιχειρήσεις, στη διαχείριση των οποίων αναμένεται να συμβάλλει η Αγροδιατροφική Εξαγωγική Σύμπραξη, το cluster αγροτεχνολογίας και αγροδιατροφής, που έχουν δημιουργήσει 18 επιχειρήσεις και φορείς από την Κεντρική Μακεδονία με πρωτοβουλία του Συνδέσμου Εξαγωγέων – ΣΕΒΕ.

«Έχει μεγάλη σημασία για τις επιχειρήσεις του κλάδου μας να αντιμετωπιστούν συνεργατικά οι μεγάλες προκλήσεις, μέσω ανταλλαγής απόψεων, εφαρμογής καλών πρακτικών και αναζήτησης λύσεων σε συνεργασία με ακαδημαϊκά και ερευνητικά κέντρα» λέει στη voria.gr ο πρόεδρος του cluster Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης, επικεφαλής της εταιρείας Pelopac.

Ο ίδιος δίνει, επίσης, μεγάλη σημασία στην απόκτηση τεχνογνωσίας από ανάλογα σχήματα τα οποία λειτουργούν επιτυχώς εδώ και χρόνια σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, κυρίως στην Ολλανδία, τη Δανία και την Ιταλία. Με δεδομένο, μάλιστα, ότι αυτή την περίοδο ξεκινά επί της ουσίας η λειτουργία του cluster ο κ. Κωνσταντινίδης εκτιμά ότι «το καθοριστικό σημείο για την επιτυχία του εγχειρήματος είναι να καταφέρουμε, μέσα από την ανταλλαγή των εμπειριών γύρω από ένα τραπέζι, να υπάρξουν οι προϋποθέσεις για τη δημιουργία αξίας για τους εταίρους και τα μέλη μας». Όπως επισημαίνει είναι πολύ αισιόδοξος διότι οι 18 σημαντικοί φορείς και επιχειρήσεις που έχουν δημιουργήσει το cluster αποτελούν επαρκή κρίσιμη μάζα για το ξεκίνημα, ενώ ασφαλώς η προώθηση της εξωστρέφειας, που αποτελεί κοινό σημείο των εταίρων του cluster, θα βρίσκεται επίσης στο επίκεντρο των δραστηριοτήτων του. «Η αλήθεια είναι ότι στην Ελλάδα δεν υπάρχει γενικευμένη κουλτούρα συνεργασιών και συνεργιών, κάτι που ισχύει και στις επιχειρήσεις, αλλά θεωρούμε ότι στην προσπάθεια μας αυτό θα αλλάξει» καταλήγει ο κ. Κωνσταντινίδης.

Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης

 

 

 

Ποια είναι τα μέλη

Αξίζει να σημειωθεί ότι μετά από διαρκείς συζητήσεις η τελική σύνθεση των εταίρων του cluster Αγροδιατροφική Εξαγωγική Σύμπραξη περιλαμβάνει τις ακόλουθες επιχειρήσεις και οργανισμούς: Pelopac, Provil, Αφοί Μενεξόπουλοι, Unismack, Αντώνης Βεζύρογλου και Σία, Οlymp-Κωνσταντόπουλος, Φρούτα Πρωτοφανούση , Κτήμα Γεροβασιλείου, Veltia (πρώην Agrolab), , Αλτέρρα, Βιοαγρός, ΖΑΝΑΕ, Κουκάκης, Κονσερβοποιία Βορείου Αιγαίου, Αμερικανική Γεωργική Σχολή, ΕΚΕΤΑ, Ελληνοϊταλικό Επιμελητήριο και ΣΕΒΕ.

Τι προβλέπει το business plan

Το business plan, με βάση το οποίο θα κινηθεί το cluster από εδώ και πέρα καλύπτει δύο χρονικές περιόδους:

Πρώτον, το διάστημα μέχρι τα τέλη του 2022, που διαρκεί το πρόγραμμα του ΕΣΠΑ στο οποίο έχει ενταχθεί η πρωτοβουλία, προϋπολογισμού 1,123 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων η επιδότηση είναι γύρω στις 650.000 – 700.000 ευρώ και το υπόλοιπο συνιστά ίδια συμμετοχή.

Δεύτερον, την περίοδο από το 2023 και μετά. Ειδικότερα το ποιες συνέργειες και υπηρεσίες θα μπορεί να προσφέρει το cluster στους εταίρους και μελλοντικά στα μέλη του ώστε να καταστεί οικονομικά βιώσιμο και να αποτελέσει σύμπραξη με προοπτική.

Σε υψηλής προτεραιότητας θέμα για το cluster καταχωρείται το πεδίο της έρευνας, καθώς όλες οι επιχειρήσεις –στην προκειμένη περίπτωση οι επιχειρήσεις αγροδιατροφής- στην προσπάθεια τους να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των διεθνών αγορών και να αυξήσουν την ανταγωνιστικότητα των προϊόντων τους, πρέπει να δώσουν λύσεις σε πολλά κοινά προβλήματα. Κάτι που μπορούν να επιτύχουν μέσω του cluster, το οποίο θα συνεργαστεί με πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα και με clusters του εξωτερικού, εστιάζοντας σε κοινού ενδιαφέροντος θέματα, τα οποία με την κατάλληλη προσαρμογή θα εξυπηρετούν τις επιχειρήσεις αγροδιατροφής, ανεξαρτήτως του είδους της παραγωγής τους. Επίσης, η συλλογή και διάθεση πληροφοριών για συγκεκριμένους κλάδους και συγκεκριμένες αγορές, σε συνεργασία με αξιόπιστους ερευνητικούς οργανισμούς, όπως –για παράδειγμα- η Nielsen, Euromonitor κι άλλες, αναμένεται να αποτελέσει βασική αποστολή του cluster, καθώς και η προβολή των επιχειρήσεων σε εκθέσεις, συνέδρια, ημερίδες και άλλες παρουσιάσεις.