Πέμπτη 28 Οκτωβρίου 2021
x

ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ ΣΗΜΑ: ΟΙ ΜΑΧΕΣ ΚΕΡΔΙΖΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ

Συνέντευξη στη Voria.gr του προέδρου του ΣΕΒΕ - «Από εδώ και πέρα είναι μια δύσκολη και επίπονη διαδικασία η αξιοποίηση του σήματος»

Ικανοποιημένος από την κατοχύρωση από τον ΣΕΒΕ του συλλογικού σήματος «M MACEDONIA THE GREAT» για τα μακεδονικά προϊόντα στο Γραφείο Διανοητικής Ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EUIPO), που εδρεύει στο Αλικάντε της Ισπανίας είναι ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων (ΣΕΒΕ), Γιώργος Κωνσταντόπουλος. Στη συνέντευξη που παραχώρησε στη Voria.gr λίγες ημέρες μετά τα ευχάριστα νέα δεν κρύβει την αγωνία του, καθώς -όπως λέει- από εδώ και πέρα είναι μια δύσκολη και επίπονη διαδικασία για την αξιοποίηση του σήματος από τις επιχειρήσεις της Μακεδονίας, αλλά και την προβολή του στις διεθνείς αγορές.

Κύριε Κωνσταντόπουλε πως αισθάνεστε μετά την κατοχύρωση του σήματος «M MACEDONIA THE GREAT»;

Μετά από επίμονη προσπάθεια 600 ημερών πετύχαμε τον πρώτο μας στόχο. Δεν θέλαμε να γίνει το μακεδονικό σήμα μια ιστορία χαμένων ευκαιριών και γι’ αυτό αξιοποιήσαμε την ευρωπαϊκή νομοθεσία και κάναμε τους κατάλληλους ελιγμούς για να φτάσουμε στο αίσιο τέλος. Τώρα αρχίζουν τα δύσκολα, ένας πραγματικός Γολγοθάς, εάν θέλουμε να μην πάει χαμένη τόση δουλειά. Διότι πρόκειται για κάτι πρωτόγνωρο για την Ελλάδα. Από εδώ και πέρα πλέουμε σε αχαρτογράφητα νερά. Πρέπει να αντιληφθούμε ότι η πρόκληση είναι να αντιστρέψουμε μια διαμορφωμένη εδώ και δεκαετίες κατάσταση. Η μάχη της επικοινωνίας θα κερδηθεί στο εξωτερικό, στις αγορές. Θα συνεχίζουμε με σχέδιο, επιμονή και υπομονή, όπως κάναμε μέχρι τώρα. Ζητάμε συνεχείς μικρές νίκες, μέχρι να φτάσουμε στο επίπεδο που θέλουμε.   

Τι εννοείτε;

Η άλλη πλευρά ενοχλήθηκε και αυτό αποδεικνύει την αξία της κίνησης του ΣΕΒΕ. Ισχυρίζεται ότι στις ξένες αγορές τα δικά μας προϊόντα είναι πολύ περισσότερο γνωστά, ως ελληνικά. Οι παράγοντες της γειτονικής χώρας έχουν κάνει δουλειά στο εξωτερικό επί δεκαετίες, αξιοποιώντας τις λέξεις Μακεδονία και Μακεδονικός και τα παράγωγά τους. Αυτό πρέπει να ανατραπεί. Παράλληλα οφείλουμε να προσέξουμε, ώστε να μην υπάρξει κακή χρήση, δηλαδή καταστρατήγηση του σήματος και τους κανονισμού χρήσης του. Το σήμα δεν είναι γενικής χρήσεως. Για να έχει αξία πρέπει οι επιχειρήσεις να είναι ή να γίνουν μέλη του ΣΕΒΕ και να έχουν έδρα ή παραγωγή στις τρεις περιφέρειες της Μακεδονίας. Έτσι κι αλλιώς όλα θα κριθούν στην αγορά και όπως όλοι γνωρίζουμε οι νόμοι της αγοράς είναι αμείλικτοι. Χρειάζεται επιμονή από την πλευρά μας, διότι θα πρόκειται για μακροχρόνια προσπάθεια για να κτίσουμε το συγκεκριμένο brand name. Φυσικά το σήμα ενισχύει και τα νομικά επιχειρήματα, εάν σε κάποιες περιπτώσεις χρειαστεί η παρέμβαση της δικαιοσύνης.
   
Δεν θα μπορούσαν οι δύο χώρες να βρουν κοινές λύσεις στα εμπορικά θέματα, όπως προβλέπει η Συμφωνία των Πρεσπών;

Η Συμφωνία προβλέπει τη δημιουργία δύο επιτροπών Εμπειρογνωμόνων, που με ευθύνη της άλλης πλευράς δεν λειτούργησαν. Κατ’ αρχήν φορείς της γειτονικής χώρας αρνήθηκαν ή καθυστέρησαν να προσαρμόσουν το όνομα τους, με βάση την ονομασία της χώρας που προβλέπει η Συμφωνία, κάτι που επίσης δείχνει την ενόχλησή τους. Μόλις το τελευταίο διάστημα ένα από τα επιμελητήρια ονομάζεται «Βόρειας Μακεδονίας». Η δεύτερη επιτροπή δεν συστάθηκε και δεν λειτούργησε μέχρι σήμερα.

Ποιες είναι οι επόμενες κινήσεις σας από εδώ και πέρα;

Θα προχωρήσουμε βήμα – βήμα για να πετύχουμε τους στόχους μας. Καταρχάς θα πρέπει να κινητοποιηθούν οι επιχειρήσεις μέλη του ΣΕΒΕ και άλλες που θα ενδιαφερθούν να το αγκαλιάσουν. Διότι δεν πρέπει να το τοποθετήσουν απλώς δίπλα στα προϊόντα ή τις επωνυμίες τους, αλλά να προσαρμόσουν όλο το υλικό δημοσιότητας και επικοινωνίας που διαθέτουν, από τα επιστολόχαρτα μέχρι τις ιστοσελίδες. Ενδιαφέρον υπάρχει και είναι μεγάλο. Η πρώτη δημόσια εμφάνιση του σήματος θα γίνει στην 85η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, που ξεκινάει το προσεχές Σάββατο. Εκεί υπάρχει ειδικό περίπτερο, αλλά και παρουσιάσεις του σήματος στα περίπτερα του ΣΕΒΕ και του Συνδέσμου Βιομηχανιών Ελλάδος, ο οποίος συμπαραστέκεται. Επίσης, το σήμα θα υπάρχει σύντομα σε εμφανή σημεία στα κτίρια των Επιμελητηρίων της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής, ώστε οι επιχειρήσεις να ενημερώνονται. Από εκεί και πέρα θα υπάρξει πρόγραμμα διεθνούς προβολής του σήματος, μέσω ενός προγράμματος που κατοχύρωσε ο ΣΒΕ γι’ αυτόν τον σκοπό. Θα γίνει διαφημιστική καμπάνια στο εξωτερικό. Δυστυχώς δεν γίνονται αυτή την περίοδο πολλές εμπορικές εκθέσεις διά ζώσης, αλλά στόχος μας είναι να το εμφανίσουμε στα περιοδικά αεροπορικών εταιρειών, σε πολυσύχναστα σημεία μεγάλων ξένων πόλεων και φυσικά να αξιοποιήσουμε τα ηλεκτρονικά μέσα και τα κοινωνικά δίκτυα για να γίνει γνωστό.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ