Skip to main content

Κορδελιό: Κόντρα εμπόρων-δήμου για την αναβάθμιση της Παπανδρέου

Ο διαχωρισμός του κεντρικού δρόμου με νησίδα έχει φέρει σφοδρές αντιδράσεις στους εμπόρους. Ζήτημα και με την πιάτσα ταξί, τι λέει ο δήμαρχος.

Ένα βήμα πριν από τη ρήξη με τη διοίκηση του δήμου Κορδελιού Ευόσμου φαίνεται πως βρίσκονται οι καταστηματάρχες της οδού Παπανδρέου στο Κορδελιό, μετά τη δρομολόγηση της κυκλοφοριακής αναβάθμισης του κεντρικού δρόμου της περιοχής.

Όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, στον κεντρικό και εμπορικότερο δρόμο του Κορδελιού, πρόκειται να μπει διαχωριστική νησίδα, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το χρόνιο πρόβλημα του διπλοπαρκαρίσματος που δημιουργεί σοβαρό κυκλοφοριακό πρόβλημα.

Ωστόσο, η συγκεκριμένη απόφαση έχει προκαλέσει τη σφοδρή αντίδραση των επιχειρηματιών της περιοχής, αφού, όπως λένε, πρόκειται να προκαλέσει ένα σοβαρό πλήγμα στην εμπορική κίνηση των καταστημάτων τους, που ήδη έχουν επιβαρυνθεί από την κρίση του κορωνοϊού.

Πλήγμα στον τζίρο της τοπικής αγοράς

Σύμφωνα με τους καταστηματάρχες της περιοχής, η κυκλοφοριακή αναβάθμιση της οδού Παπανδρέου πρόκειται να στοιχίσει κατά κύριο λόγο οικονομικά στους ίδιους. Και αυτό γιατί παραδοσιακά οι πελάτες τους σταματούν έξω από τα μαγαζιά τους για λίγα λεπτά, κάνουν τις αγορές τους και φεύγουν.

Μια ενδεχόμενη αλλαγή θα αποτρέψει, όπως λένε, την πελατεία τους να ξαναέρθει.  «Το 50% του τζίρου μας προέρχεται από πελάτες που έρχονται από άλλες περιοχές και όχι το Κορδελιό. Εάν δεν μπορέσουν να σταθμεύσουν δίπλα στο κατάστημα που θέλουν να κάνουν αγορές θα τους χάσουμε είναι βέβαιο», εξηγεί στην Voria.gr ο Ηλίας Αντωνιάδης, έμπορος που δραστηριοποιείται για περισσότερο από τριάντα χρόνια στην περιοχή.

Οι φορτοεκφορτώσεις και τα ωράρια αποτελούν σημαντικό ζήτημα

Όπως, μάλιστα, λέει, το τσιμεντένιο διάζωμα που σχεδιάζεται να μπει μετά την προσωρινή τοποθέτηση των οριοδεικτών (πασαλάκια), μετατρέπει την οδό Παπανδρέου από εμπορικό συνοικιακό δρόμο, σε δρόμο transit που θα εξυπηρετεί τη διέλευση των οχημάτων τα οποία θέλουν να κινηθούν από τη Μοναστηρίου προς την περιφερειακή οδό.

Οι καταστηματάρχες διερωτώνται, επίσης, γιατί δεν επιδιώκεται η διοχέτευση της κίνησης από την Καραμανλή, την παράλληλη της Παπανδρέου, που δεν έχει την ίδια εμπορική δραστηριότητα και οδηγεί επίσης σε περιφερειακή οδό και τον Εύοσμο.

Ερωτηματικό οι φορτοεκφορτώσεις

Την ίδια ώρα, το διπλοπαρκάρισμα μπορεί να εξαλείφεται με την αναβάθμιση της Παπανδρέου, ωστόσο οι φορτοεκφορτώσεις παραμένουν ένα ζήτημα.

«Εγώ είχα τις προάλλες καινούργια παραλαβή. Το φορτηγό όπως συνηθίζεται ήρθε μπροστά στο μαγαζί και ξεφόρτωσε. Με τη νησίδα πού ακριβώς θα σταματήσει;», διερωτάται μιλώντας στην Voria.gr ο Πάρης Λεμπετλής, που διαθέτει εμπορικό κατάστημα επί του κεντρικού δρόμου του Κορδελιού.

Από την πλευρά του ο κ. Αντωνιάδης λέει ότι εκτός των εμπορικών καταστημάτων, στην Παπανδρέου υπάρχουν και τραπεζικά υποκαταστήματα τα οποία εξυπηρετούν επιχειρηματίες της περιοχής, όπως αυτούς της Κεντρικής Λαχαναγοράς. Όπως λέει, μια διαχωριστική νησίδα και η παρουσία των οχημάτων ανθρώπων που θέλουν να κάνουν συναλλαγές θα δημιουργήσει ένα πραγματικό κομφούζιο.

Σχέδιο... νομιμότητας

Στο μεταξύ, η διοίκηση του δήμου Κορδελιού Ευόσμου έχει ήδη πραγματοποιήσει ενημερωτική συνάντηση με τους καταστηματάρχες της Παπανδρέου. Η πλευρά του δήμου αναμένεται να προχωρήσει αρχικά στην τοποθέτηση των προσωρινών οριοδεικτών στα μέσα του φθινοπώρου.

Ως λύση στο πρόβλημα της στάθμευσης που θα προκύψει, αφού οι 110 προβλεπόμενες θέσεις σε όλο το μήκος δεν φαίνεται να επαρκούν σύμφωνα με τους καταστηματάρχες, θα είναι η επισκευή και λειτουργία του υπογείου πάρκινγκ στην πλατεία Ελευθερίας.

«Σχεδόν παράλληλα αναμένεται η επισκευή του υπογείου πάρκινγκ ώστε να μπορεί να λειτουργήσει με το νέο καθεστώς», λέει στη Voria.gr ο δήμαρχος Κορδελιού Ευόσμου Κλεάνθης Μανδαλιανός. Όπως μάλιστα αναφέρει, οι έμποροι θα μπορούν να χρησιμοποιούν το υπόγειο πάρκινγκ με μια απλή κάρτα δημότη.

Πρόβλημα στην κυκλοφοριακή αναβάθμιση η πιάτσα των ταξί

Όσον αφορά το θέμα των φορτοεκφορτώσεων, ο δήμαρχος εξηγεί ότι πρέπει να τηρείται το προβλεπόμενο ωράριο, ενώ σε διαφορετική περίπτωση θα πρέπει να υπάρξει μια συνεννόηση με τους καταστηματάρχες για να μπορεί να γίνει η δουλειά τους χωρίς πρόβλημα.

Σχετικά με το θέμα της διοχέτευσης της κίνησης από άλλο δρόμο, ο κ. Μανδαλιανός επισημαίνει πως «δεν  μπορούμε να υποχρεώσουμε κάποιον να χρησιμοποιήσει άλλον δρόμο, είναι δικαίωμα του κάθε οδηγού να κινείται από όποιον δρόμο θέλει».

Ερωτηματικό αποτελεί βέβαια η πιάτσα ταξί που υπάρχει επί της Παπανδρέου, που με τον διαχωρισμό των ρευμάτων υπάρχουν φόβοι ότι θα δημιουργήσει σοβαρό ζήτημα. Ο πολιτικός μηχανικός-συγκοινωνιολόγος Σταύρος Κωνσταντινίδης που εκπόνησε τη μελέτη για λογαριασμό του δήμου, εξηγεί στην Voria.gr ότι δεν μπορεί να γίνει η μεταφορά της πιάτσας. «Η αρχική πρόβλεψη έκανε λόγο για τέσσερα ταξί και εκεί πρέπει να μείνουμε», αναφέρει χαρακτηριστικά για τη συγκεκριμένη πιάτσα που συγκεντρώνει πολλά περισσότερα ταξί.

Η μελέτη

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του δήμου, στην οδό θα δημιουργηθεί διαχωριστική νησίδα ενός μέτρου με προσωρινά υλικά διαχωρισμού μέχρι να ολοκληρωθεί το οριστικό κατασκευαστικό έργο.

Οι 15 διαβάσεις της οδού θα αναβαθμιστούν, ενώ θα δημιουργηθούν 23 νέες διαβάσεις πεζών στις κάθετους οδούς της Ανδρέα Παπανδρέου.

Ισάριθμοι (23) θα είναι και οι θύλακες φορτοεκφόρτωσης σε όλο το μήκος του δρόμου.

Σε όλες τις διασταυρώσεις η παράνομη στάθμευση θα αποτραπεί με την τοποθέτηση ειδικών ελαστικών κώνων.