Skip to main content

Κορωνοϊός: Ενδιάμεσες φθινοπωρινές εκπτώσεις μίας… μέρας - Στην κατάψυξη η αγορά

Ελάχιστες σακούλες – Σε απόγνωση οι έμποροι για το νέο λουκέτο στην αγορά της πόλης – Η διάθεση στο ναδίρ, σχολιάζουν οι καταναλωτές

Καθώς πλησιάζει η ώρα που στη Θεσσαλονίκη αρχίζει το ολικό lockdown που σημαίνει και κλείσιμο της αγοράς, η καρδιά της πόλης μοιάζει «παγωμένη», με ελάχιστες εξαιρέσεις. Μπορεί οι έμποροι της πόλης να προσδοκούσαν πως οι ενδιάμεσες φθινοπωρινές εκπτώσεις, που ξεκίνησαν σήμερα, θα αποτελούσαν έστω και έναν φειδωλό αιμοδότη για τα ταμεία τους, ωστόσο οι ευχές τους δεν φαίνεται να πιάνουν τόπο.

Ο κορωνοϊός που σφυροκοπά την πόλη τις τελευταίες ημέρες φέρνει καθολικό lockdown, με αποτέλεσμα, οι καταναλωτές να είναι μουδιασμένοι για τις όποιες αγορές, αλλά και για τις μετακινήσεις τους στο κέντρο της πόλης, αν δεν είναι απαραίτητο.

Ακόμη και η δημοφιλής οδός Τσιμισκή, σήμερα έμοιαζε σαν να έχει αλλάξει πρόσωπο, περιορισμένος κόσμος σε σχέση με άλλες καθημερινές, ελάχιστες σακούλες ανά χείρας, λίγοι καταναλωτές σε κάποια καταστήματα και ουρές όπου υπήρχε τράπεζα, με τους Θεσσαλονικείς να περιμένουν είτε για να πάρουν χρήματα, είτε για να πραγματοποιήσουν κάποιες εσωτερικές συναλλαγές.

Ούτε οι γενναίες εκπτώσεις, που σε κάποιες περιπτώσεις καταστημάτων ένδυσης αγγίζουν και το 70%, δεν φάνηκε να δελεάζουν τους καταναλωτές. Στα υποδήματα οι εκπτώσεις κυμαίνονται από 20% έως 50%, στα καλλυντικά φτάνουν το 50%, στα παιδικά το 40%, ενώ σε επιλεγμένες συσκευές τεχνολογίας η μείωση στην τιμή φτάνει και το 50%.

Υπήρξαν, βέβαια και κάποιοι που βγήκαν για ψώνια, ωστόσο η σημερινή εικόνα απέχει κατά πολύ από άλλες περιόδους εκπτώσεων. Σε αυτό, βέβαια, συμβάλλει και το γεγονός πως δεν είναι λίγοι εκείνοι που πλέον προτιμούν το ηλεκτρονικό εμπόριο, θεωρώντας το πιο ασφαλές, με αποτέλεσμα τα φυσικά καταστήματα ακόμη και μεγάλων πολυεθνικών αλυσίδων να καταγράφουν ολοένα και λιγότερους πελάτες.

«Τηρούμε όλα τα πρωτόκολλα υγιεινής, θέλουμε ο πελάτης να αισθάνεται ασφαλής αλλά και εμείς και οι εργαζόμενοι μας, ωστόσο ο κόσμος είναι πολύ ανήσυχος για να μπει στη διαδικασία να ψωνίσει ρούχα και υποδήματα, είδη που πλέον κάποιοι τα θεωρούν πολυτέλεια, η περιττά. Όλοι έχουν ένα πουκάμισο, ένα παντελόνι, μια φούστα για να κυκλοφορήσουν, δεν νοιάζονται, λοιπόν, να ανανεώσουν την γκαρνταρόμπα τους, όσο χαμηλές και αν είναι οι τιμές. Με το ολικό lockdown, ποιος έχει μυαλό για ψώνια;»αναρωτιέται έμπορας στον κέντρο της Θεσσαλονίκης.

«Οι τιμές είναι πολύ καλές, ωστόσο δεν υπάρχει διάθεση, αλλά ούτε και χρήματα. Θα αγοράσω δυο τρία απαραίτητα για τα παιδιά ρούχα, αλλά μόνο αυτά που χρειάζονται» λέει ανήσυχη καταναλώτρια, που κατέβηκε στο άνοιγμα της αγοράς για να αποφύγει, όπως σημειώνει την πολυκοσμία.

Δεν εξυπηρετούν οι ενδιάμεσες εκπτώσεις, λένε οι έμποροι

Πέραν της φετινής συγκυρίας που έχει δημιουργήσει ο κορωνοϊός, αυτό που επισημαίνουν οι έμποροι είναι πως οι ενδιάμεσες εκπτώσεις, δεν εξυπηρετούν, πλέον, καθώς τα τελευταία χρόνια, η αγορά ζει σε ρυθμούς προσφορών. Δεν είναι λίγοι εκείνοι οι έμποροι που ρίχνουν τις τιμές επιλεγμένων προϊόντων για διάστημα μιας εβδομάδας ή και περισσότερο προκειμένου να προσελκύσουν το καταναλωτικό κοινό, συχνά χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα.

Χαρακτηριστικές είναι οι περιπτώσεις αλυσίδων καταστημάτων καλλυντικών που τις προηγούμενες ημέρες είχαν μειώσει τις τιμές των προϊόντων τους κατά 50%, αλλά και καταστημάτων ένδυσης που χρησιμοποίησαν προωθητικές ενέργειες του τύπου 1+1 προιόν, ή μείωση τιμής στο δεύτερο είδος που θα επιλέξει ο καταναλωτής κ.α.