Skip to main content

Φράκαραν οι ταχυμεταφορές - Μεγάλες καθυστερήσεις για παραδόσεις στη Θεσσαλονίκη

Χιλιάδες οι εν αναμονή παραγγελίες στις εταιρείες courier – Ακόμη και τις 30 ημέρες φτάνει ο χρόνος παράδοσης προϊόντων στη Θεσσαλονίκη!

Όποιος παρέλαβε από εταιρεία courier… ήταν τυχερός καθώς πλέον εδώ και λίγες ημέρες όσοι παραγγέλνουν διαδικτυακά ή τηλεφωνικά εν μέσω του lockdown, πρέπει να είναι οπλισμένοι με τεράστια υπομονή. Η μία μετά την άλλη οι εταιρείες ταχυμεταφορών δηλώνουν αδυναμία λόγω του μεγάλου όγκου να ανταπεξέλθουν στις παραδόσεις στους προβλεπόμενους χρόνους.

«Παρά τις διαρκείς προσπάθειες ελαχιστοποίησης του μέσου χρόνου παράδοσης, σημειώνονται τροποποιήσεις και πιθανές αποκλίσεις από τους συνήθεις χρόνους διακίνησης και παράδοσης για συγκεκριμένο αριθμό προορισμών, κυρίως στα αστικά κέντρα» αναφέρει στη Voria.gr στέλεχος μεγάλης εταιρείας ταχυμεταφορών.

Για τον κλάδο των ταχυμεταφορών φαίνεται πως έχει προκύψει η τέλεια καταιγίδα καθώς lockdown, Black Friday και εορταστικές αγορές με κλειστά τα φυσικά καταστήματα, δοκιμάζουν τον κλάδο που αυτή τη φορά μοιάζει να είναι σε δυσχερέστερη θέση σε σχέση με το πρώτο lockdown, οπότε και τότε καταγράφηκαν σημαντικές καθυστερήσεις στις παραδόσεις.

Είναι χαρακτηριστικό πως ενώ οι επιχειρήσεις, από τις οποίες έχουν γίνει οι παραγγελίες ενημερώνουν τους καταναλωτές, πως έχουν παραδώσει τα αγορασθέντα είδη σε εταιρείες courier, δίνοντας και τον σχετικό κωδικό εντοπισμού των προϊόντων, οι διαδικτυακοί τόποι κάποιων εταιρειών ταχυμεταφορών είτε είναι… πεσμένες, είτε μοιάζουν για ημέρες να μην ανανενώνονται.

Ενδεικτικό της κατάστασης είναι πως η ΕΛΤΑ Courier, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, οπότε δεν υπήρχαν περιοριστικά μέτρα στην αγορά, κατέγραψε αύξηση έως και 60,8% ενώ σε σχέση με την περίοδο της άνοιξης, οπότε και υπήρξε το πρώτο lockdown, η αύξηση άγγιξε το 22,5%.

Από την πλευρά της η Γενική Ταχυδρομική κάνει λόγο για αύξηση στη διεκπεραίωση παραδόσεων που αγγίζει το 60 % σε σχέση με την περίοδο της "κανονικότητας". Πάντως όπως σημείωνει παρά την ετοιμότητα της για να διαχειριστεί τον αυξημένο όγκο παραδόσεων «η πίεση που ασκεί η αγορά ξεπερνάει ήδη αυτή τη δυνατότητα με άμεση συνέπεια τη δημιουργία δυσλειτουργικών φαινομένων καθυστερήσεις, λάθη, ζημιές, παράπονα κτλ».

Σε ανακοίνωση της η ACS Courier αναφέρει πως «ο συνδυασμός του τρέχοντος lockdown, της Black Friday και της προ-εορταστικής περιόδου έχει ωθήσει τον όγκο των αποστολών που μας εμπιστεύονται οι πελάτες μας σε πρωτοφανή επίπεδα, πολύ υψηλότερα από το προηγούμενο lockdown, αλλά και οποτεδήποτε στο παρελθόν. Δεδομένων των συνθηκών αυτών, και ως αποτέλεσμα της σημαντικής αύξησης των αποστολών κατά την τρέχουσα εβδομάδα, ο μέσος χρόνος διακίνησης των αποστολών αναμένεται να φθάσει τις 6 εργάσιμες ημέρες, ενώ ενδέχεται κυρίως στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη να ξεπεράσει τους χρόνους αυτούς».

Πάντως, πλέον, δεν είναι λίγες οι φορές που Θεσσαλονικείς καταναλωτές λίγο πριν ολοκληρώσουν την παραγγελία τους ενημερώνονται πως θα πρέπει να περιμένουν λίγο… παραπάνω από ότι φανταζόταν  για να παραλάβουν τα είδη που επέλεξαν, για χρονικό διάστημα, δηλαδή, που αγγίζει τις 10 έως και 30 ημέρες σε κάποιες περιπτώσεις!

Κατά συνέπεια αρκετοί καταναλωτές, προτιμούν να μην προχωρήσουν σε διαδικτυακές αγορές αναμένοντας την επαναλειτουργία του λιανεμπορίου, η οποία ωστόσο, ακόμη, δεν είναι ξεκάθαρο πότε θα πραγματοποιηθεί.

Αξίζει να σημειωθεί πως δεν είναι μόνο ο κλάδος των couriers που αδυνατεί να ανταποκριθεί στην αύξηση των παραγγελιών καθώς δύο μεγάλες επιχειρήσεις στην λιανική παιχνιδιών, η Jumbo -όπως είχε γράψει η Voria.gr - και η Μουστάκας, ανακοίνωσαν αναστολή παραδόσεων - η πρώτη πλέον εξυπηρετεί, τουλάχιστον μέχρι νεοτέρας.