Skip to main content

Κρίσιμη εβδομάδα για ΟΑΣΘ: Τα 180 συν 50 μεταχειρισμένα και η νέα ΣΣΕ

Πέντε-έξι σχήματα έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για τον διαγωνισμό των μεταχειρισμένων - Πότε αναμένονται τα 50 λεωφορεία από τη Λειψία

Γράφει ο Σαλονικιός

Κρίσιμη για τον ΟΑΣΘ η βδομάδα που ξεκίνησε σήμερα. Κρίσιμη για πολλούς λόγους. Ο πρώτος έχει να κάνει με τον εν εξελίξει διαγωνισμό για τη μίσθωση 180 μεταχειρισμένων λεωφορείων. Καταληκτική ημερομηνία για την κατάθεση των προσφορών εκ μέρους των ενδιαφερομένων είναι η προσεχής Παρασκευή 26 του μήνα. Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού, Γιώργο Σκόδρα, αρκετά, γύρω στα πέντε, έξι, είναι τα σχήματα τα οποία έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για τον διαγωνισμό. Πρόκειται για ελληνικές εταιρείες, οι οποίες δεν αποκλείεται βεβαίως να έχουν και ξένους συνεργάτες, οι οποίες έχουν ζητήσει διευκρινίσεις σχετικά με πτυχές του διαγωνισμού, ο προϋπολογισμός του οποίου, θυμίζω, ανέρχεται στα 16 εκατ. ευρώ. Να δούμε, βεβαίως, πόσοι τελικά θα καταθέσουν προσφορά. Σύμφωνα, πάντως, με τις εκτιμήσεις των ιθυνόντων του ΟΑΣΘ, θα είναι περισσότεροι του ενός.

Ο διαγωνισμός για τα 180 μεταχειρισμένα λεωφορεία έχει επισκιάσει την υπόθεση της αγοράς εκ μέρους του δήμου Θεσσαλονίκης των πενήντα, επίσης μεταχειρισμένων οχημάτων από τον δήμο Λειψίας τα οποία, εν συνεχεία, ο δήμος θα τα δωρίσει στον ΟΑΣΘ. Όπως πληροφορούμαι, το ταξίδι τις μικτής επιτροπής η οποία έχει συγκροτηθεί από στελέχη του ΟΑΣΘ και του δήμου, προκειμένου να μεταβεί στη γερμανική πόλη για να πιστοποιήσει την καταλληλότητα των οχημάτων, δεν πρόκειται να γίνει πριν από τις αρχές Ιουλίου. Άρα, καλώς εχόντων των πραγμάτων και εφόσον δεν στραβώσει κάτι στην πορεία, αυτά τα πενήντα λεωφορεία δεν θα πρέπει να αναμένονται στην πόλη πριν από τα τέλη Αυγούστου, ενδεχομένως και τον Σεπτέμβριο.

Ο τρίτος λόγος για τον οποίο είναι κρίσιμη η τρέχουσα εβδομάδα για τον ΟΑΣΘ αφορά τις εν εξελίξει συζητήσεις μεταξύ διοίκησης του Οργανισμού και Συνδικάτου των Εργαζομένων σχετικά με την υπογραφή νέας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας (ΣΣΕ). Η ισχύουσα λήγει στις 30 Ιουνίου και οι δύο πλευρές έχουν ξεκινήσει ήδη εδώ και λίγο καιρό συζητήσεις, στο πλαίσιο ειδικής επιτροπής η οποία έχει συγκροτηθεί ειδικά γι' αυτόν το σκοπό, προκειμένου να καταλήξουν σε συμφωνία.

Σύμφωνα με στελέχη ένθεν κακείθεν, υπάρχουν μερικές δυσκολίες, οικονομικής φύσεως, οι οποίες εμποδίζουν την επίτευξη συμφωνίας. Μέσα στην εβδομάδα θα γίνουν νέες συζητήσεις με την ελπίδα να προκύψει συμφωνία η οποία θα πρέπει βεβαίως να επικυρωθεί και από τα συναρμόδια υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών και φυσικά το Οικονομικών που βάζει και τα λεφτά. Σημείο τριβής είναι επίσης και η διάρκεια της ΣΣΕ. Δεν φαντάζομαι να έχουμε καμιά κινητοποίηση καλοκαιριάτικα. Μόνον αυτό θα έλειπε σήμερα από τον ΟΑΣΘ.