Skip to main content

Ποια έργα και πώς δημιουργούν νέες προοπτικές στην αγορά ακινήτων της Θεσσαλονίκης

Ποια είναι η ειδοποιός διαφορά της αγοράς ακινήτων της Θεσσαλονίκης σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές πόλεις - Οι επενδύσεις της πρώτης γραμμής

Η Θεσσαλονίκη τα τελευταία χρόνια αναδεικνύει την τουριστική, αλλά και την επενδυτική της εικόνα, μέσα από μια σειρά έργων που την τοποθετούν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος. Δεν είναι τυχαίο πως ακόμη και εν μέσω κορωνοϊού (εκτός από το πρώτο διάστημα που αιφνιδιαστικά ανέκοψε την οικονομική, την κοινωνική δραστηριότητα, αλλά και τις μετακινήσεις) είχε αυξηθεί σημαντικά η ζήτηση για την απόκτηση ακινήτων τόσο από εγχώριους όσο και από ξένους επενδυτές.

Σύμφωνα με εκπροσώπους της αγοράς ακινήτων, η ειδοποιός διαφορά του εγχώριου real estate -και δη της Θεσσαλονίκης- σε σύγκριση με αντίστοιχες ευρωπαϊκές χώρες έχει να κάνει με τη χαμηλότερη βάση από την οποία έχουν ξεκινήσει οι τιμές, γεγονός το οποίο οδηγεί στην εκτίμηση ότι οι αξίες των ακινήτων και δη των οικιστικών στη χώρα μας θα συνεχίσουν να τραβούν την ανηφόρα και τα επόμενα χρόνια.

Στην ανοδική πορεία της αγοράς ακινήτων της πόλης συμβάλλουν έργα που είναι εν εξελίξει ή έχουν δρομολογηθεί και τα οποία δημιουργούν προκλήσεις και προοπτικές για περαιτέρω ενίσχυση του εν λόγω επενδυτικού προϊόντος. Η Voria.gr χαρτογράφησε κάποια από τα έργα που είναι σε εξέλιξη και δημιουργούν προσδοκίες και κινητικότητα γύρω από αυτά.

Η Αγορά Μοδιάνο

Η Αγορά Μοδιάνο, που ανοίγει τις πύλες της την 1η Σεπτεμβρίου, αναγεννάται αυτήν την περίοδο και αναμένεται να αναδειχθεί σε μία σύγχρονη αγορά τροφίμων, διατηρώντας την παλιά της αίγλη που την κάνει διαχρονική, αλλά και ελκυστικό προορισμό τόσο για τους τουρίστες όσο και για τους Θεσσαλονικείς.

Σύμφωνα με ανθρώπους της αγοράς ακινήτων, η αναδιαμόρφωση της Αγοράς Μοδιάνο δημιουργεί γενικότερη κινητικότητα αλλά και διάθεση για τοποθέτηση από επιχειρηματίες περιμετρικά αυτής.

Στην περιοχή υπάρχει ένας αριθμός καταστημάτων που σήμερα είναι αδιάθετα και με τη δημιουργία του εν λόγω γαστρονομικού και όχι μόνον προορισμού δεν αποκλείεται δυνητικοί ενδιαφερόμενοι να τα βάλουν στο στόχαστρό τους. Σε κάθε περίπτωση η περιοχή αποκτά περαιτέρω ζωή ενισχύοντας την ήδη υπάρχουσα.

Η ανάπλαση της ΔΕΘ

Η ΔΕΘ, που είναι απόλυτα συνυφασμένη με την «καρδιά» της Θεσσαλονίκης, αλλάζει και περνάει σε μία νέα εποχή με την ανάπλασή της, που αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2026. Η υλοποίηση του έργου εκτιμάται πως θα συμβάλει στην αναβάθμιση του επιπέδου ζωής, καθώς πέραν των έργων που θα μετατρέψουν την Έκθεση σε ένα υπερσύγχρονο εκθεσιακό κέντρο, θα διαθέτει, σύμφωνα με τον σχεδιασμό, και έναν σημαντικό πνεύμονα πρασίνου.

Η ανανεωμένη ΔΕΘ αναμένεται να δώσει περαιτέρω οξυγόνο στην οικονομία της πόλης, αλλά και ώθηση στα ακίνητα που βρίσκονται σε κοντινή απόσταση με αυτή. Δεν είναι λίγες οι αγγελίες ακινήτων, αλλά και οι ίδιοι οι μεσίτες ή οι ιδιοκτήτες ακινήτων που αναφέρουν τη χρονική απόσταση, περπατώντας, από την Έκθεση της Θεσσαλονίκης, θέλοντας να καταδείξουν πως τα προς πώληση ή ενοικίαση διαμερίσματα βρίσκονται στο κέντρο της πόλης.

Το Μουσείο του Ολοκαυτώματος

Έντονη κινητικότητα για τη δημιουργία ξενοδοχείων και τουριστικών καταλυμάτων εκτιμάται πως θα δώσει, σύμφωνα με εκπροσώπους του real estate, το Μουσείο του Ολοκαυτώματος. Δεδομένου πως το Μουσείο του Ολοκαυτώματος θα αποτελέσει τοπόσημο για την πόλη, που είναι συνδεδεμένη με την ιστορία του ισραηλιτικού πληθυσμού της, εκτιμάται πως θα προσελκύσει σημαντικό αριθμό τουριστών.

Οι Ισραηλινοί και όχι μόνο, που επισκέπτονται τη Θεσσαλονίκη, αυξάνονται συνεχώς, και παρά το γεγονός πως είναι σε εξέλιξη μια σειρά από ξενοδοχεία, εντούτοις θεωρείται πως υπάρχει περιθώριο και για άλλες μονάδες.

Το μετρό

Η λειτουργία του μετρό αναμένεται να αλλάξει την ανθρωπογεωγραφία σε περιοχές που βρίσκονται κοντά σε στάσεις του, με τις τιμές των ακινήτων που βρίσκονται σε μικρή εγγύτητα από αυτές να αυξάνονται, τουλάχιστον, κατά 10 έως 20%. Τα τελευταία χρόνια, εξαιτίας της πολύχρονης παραμονής των λαμαρινών και των εν εξελίξει έργων για την κατασκευή του μετρό, αρκετές από τις οικοδομές που βρίσκονται πλησίον αυτών είχαν απαξιωθεί. Ωστόσο τα ακίνητα που έμεναν και μένουν στα αζήτητα είναι κάποια καταστήματα, που αποκλεισμένα από τις λαμαρίνες… έχασαν την αξία τους.

Δεδομένου πως τα έργα μπαίνουν στην τελική ευθεία, το μετρό θα τεθεί σε λειτουργία το 2023-αρχές 2024, η κινητικότητα, έστω και δειλά, για τα εν λόγω καταστήματα σταδιακά επανέρχεται, με τη ζήτησή τους να αναμένεται να αυξηθεί περισσότερο το επόμενο διάστημα. Στην πρώτη γραμμή εκτιμάται πως θα βρεθεί η Εγνατία, που για περισσότερο από μια δεκαετία ταλαιπωρείται από τα έργα του μετρό.

Όπως λένε γνώστες της αγοράς του real estate, «αυξημένη είναι η ζήτηση από πιο μικρούς επενδυτές, που θέλουν να τοποθετηθούν με επενδύσεις της τάξης των 500.000 ευρώ έως 3 εκατ. ευρώ κοντά στον άξονα του μετρό. Ουσιαστικά αγοράζουν την προοπτική που δημιουργείται».

Τα έργα στο λιμάνι

Κινητικότητα στην αγορά των logistics και των γραφείων φέρνουν τα έργα υποδομών που υλοποιούνται με γοργούς ρυθμούς στο λιμάνι της πόλης. Το γεγονός πως το λιμάνι δεν είναι αποκομμένο από το κέντρο της Θεσσαλονίκης δημιουργεί επιπρόσθετες προοπτικές ανάπτυξης και ζήτησης για ακίνητα από επιχειρήσεις που επιθυμούν να τοποθετηθούν στην εν λόγω περιοχή. Σήμερα οι γραφειακοί χώροι -ανάλογα με την εγγύτητά τους στην αρχή του λιμανιού, στο κέντρο της πόλης, με τις παροχές που προσφέρουν και την παλαιότητά τους ή μη- νοικιάζονται από 3 έως 8 ευρώ το τμ. Οι τιμές δεν αποκλείεται όταν πρόκειται για σύγχρονα γραφεία με υψηλές προδιαγραφές να εκτοξευτούν στην επόμενη διετία-τριετία στα 10 έως 20 ευρώ το τμ.

Την ίδια ώρα και στο κομμάτι των αποθηκευτικών χωρών δημιουργείται ζήτηση με την πλειονότητα των εν δυνάμει επενδυτών να αναζητούν σύγχρονους χώρους υψηλών προδιαγραφών, συνήθως άνω των 10.000 τμ. Στο στόχαστρο των ενδιαφερομένων βρίσκονται περιοχές όπως το Καλοχώρι και η Σίνδος, που συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον, αλλά και περιοχές όπως ο Άγιος Αθανάσιος και το Ωραιόκαστρο.

Το αεροδρόμιο Μακεδονία

Η αυξημένη κίνηση, χάρις και στα έργα υποδομών, στο αεροδρόμιο Μακεδονία ενισχύει τη ζήτηση για τουριστικά καταλύματα δημιουργώντας την ανάγκη για ανάπτυξη νέων. Θα πρέπει να επισημανθεί πως, παρά το γεγονός ότι το Airbnb πέρασε τα δικά του σκαμπανεβάσματα, αυτό το διάστημα έχει επανακάμψει δυναμικά, η ζήτηση από επενδυτές για ακίνητα που θα τα μετέτρεπαν σε καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης δεν σταμάτησε να υφίσταται.