Skip to main content

Μαγκριώτης: Αναγκαία 4η λωρίδα και ΛΕΑ στην ανατολική περιφερειακή

Συνάντηση Μαγκριώτη με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Εγνατία Οδός ΑΕ - Επί τάπητος τα προβλήματα στους αυτοκινητοδρόμους της Θεσσαλονίκης

Με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Εγνατία Οδός ΑΕ, Κώστα Κουτσούκο, είχε ο Γιάννης Μαγκριώτης, Συντονιστής της Κίνησης «Προοδευτικοί Πολίτες για την ανάπτυξη της Κεντρικής Μακεδονίας».

Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση του κ. Μαγκριώτη, «με χαρά άκουσα ότι μέχρι τα Χριστούγεννα θα δοθεί σε κυκλοφορία το σύνολο των κόμβων της δυτικής εσωτερικής περιφερειακής Θεσσαλονίκης».

Ο ίδιος υπενθυμίζει ότι το έργο μελετήθηκε την περίοδο 2010-2011, διασφαλίστηκε η χρηματοδότησή του από το ΠΕΠ της Κεντρικής Μακεδονίας και δημοπρατήθηκε σε δυο εργολαβίες, συνολικού προϋπολογισμού, μετά τις εκπτώσεις, περίπου 86 εκ. ευρώ, το 2011, από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και την Εγνατία Οδό ΑΕ.

«Το έργο έπρεπε να παραδοθεί το 2015, σύμφωνα με τη σύμβαση, δυστυχώς καθυστέρησε, κυρίως από αδυναμίες των κατασκευαστών αλλά και από προσφυγές πολιτών που διεκδικούσαν μεγαλύτερες αποζημιώσεις από τις απαλλοτριώσεις», σημειώνει ο κ. Μαγκριώτης.

Ο ίδιος τόνισε στον κ. Κουτσούκο ότι έπρεπε από το 2013 να έχουν μελετηθεί και δημοπρατηθεί και οι δυο εναπομείναντες κόμβοι μέχρι τη Λαχαναγορά και τον κόμβο Κ16, που συνδέει την εσωτερική περιφερειακή με τον ΠΑΘΕ και το Λιμάνι.

«Φαίνεται ότι σύντομα για τον ένα κόμβο θα υπάρχει δυνατότητα να δημοπρατηθεί, όμως δεν υπάρχει για τον τελευταίο στο φανάρι των Διαβατών, για να υπάρχει «πράσινο κύμα» σε όλη την εσωτερική περιφερειακή», επισημαίνει ο Συντονιστής της Κίνησης.

«Επίσης με χαρά άκουσα, ότι μπορεί το φθινόπωρο του 2020 να έχουν επικαιροποιηθεί οι μελέτες του 2011 και να υπάρχει η δυνατότητα να γίνει πρόσκληση ενδιαφέροντος για τις εταιρείες που θα ήθελαν να καταθέσουν προσφορές για την κατασκευή του Fly over, της υπερυψωμένης κατασκευής από το νοσοκομείο Παπαγεωργίου μέχρι των κόμβο Πανοράματος, περίπου 3,5 χιλιόμετρα, που θα απορροφά την διαμπερή κίνηση της Περιφερειακής», προσθέτει, αλλά συμπληρώνει:

«Τόνισα όμως ότι το 2011 ήταν έτοιμη η δημοπράτηση με πόρους του ΕΣΠΑ, που περιλάμβανε και δυο ακόμη έργα:

 1.    Την κατασκευή τέταρτης λωρίδας και ΛΕΑ, ανά κατεύθυνση, από τον Κόμβο Πανοράματος μέχρι τον Κόμβο Θέρμης
 2.    Την κατασκευή τρίτης λωρίδας και ΛΕΑ, ανά κατεύθυνση, από τον Κόμβο Θέρμης μέχρι τον Κόμβο Καρδίας.

» Χωρίς τα δύο αυτά έργα, το βασικό κυκλοφοριακό πρόβλημα στην ανατολική περιφερειακή δεν θα λυθεί».

Επισήμανε, ακόμη, ότι επειδή η κυβέρνηση προγραμματίζει να κατασκευάσει το Fly over με ΣΔΙΤ, «δεν πρέπει η πληρωμή του να γίνει με διόδια, θα είναι άδικο και δυσλειτουργικό».

Σημείωσε, δε, ότι «πρέπει επιτέλους να ολοκληρωθεί η σύνδεση του ΠΑΘΕ με τον 6ο Προβλήτα, έργο αναγκαίο για την λειτουργία του λιμανιού, αλλά και τη βελτίωση της κυκλοφορίας στην περιοχή, έργο που είναι μέρος του master plan της παραχώρησης του ΟΛΘ».

Τέλος, ο κ. Μαγκριώτης τόνισε πως η νέα κυβέρνηση «δεν πρέπει να συνεχίσει τη μορφή της παραχώρησης του οδικού άξονα της Εγνατίας σε ιδιώτες, που συμφώνησε η προηγούμενη με την Τρόικα, γιατί το μικρό δημοσιονομικό όφελος που θα εξασφαλίσει το δημόσιο για το δημόσιο χρέος, μπορεί να το συγκεντρώσει με λογικά διόδια σε δυο χρόνια».

«Εάν η σημερινή κυβέρνηση συνεχίσει την ίδια πολιτική, τότε η Εγνατία και οι κάθετοι άξονες της με τα 52 διόδια, μετωπικά και πλευρικά, θα ακυρωθεί αναπτυξιακά και γεωστρατηγικά, και το κόστος για τους μετακινούμενους, από και προς την Θεσσαλονίκη, αλλά και σε όλο το μήκος, της θα είναι απαγορευτικό», καταλήγει ο κ. Μαγκριώτης.