Skip to main content

Μανουσάκης στη Voria: Το «Κόκκινο Ποτάμι» και η τραγική επαναληπτικότητα της ιστορίας

«Λαός που δεν θυμάται την ιστορία του δεν έχει μέλλον. Η ιστορία ζει, δεν είναι μουσείο, είναι σήμερα», αναφέρει χαρακτηριστικά ο διάσημος σκηνοθέτης.

Ο διάσημος σκηνοθέτης Μανούσος Μανουσάκης μιλά τη Voria.gr για τον δεύτερο κύκλο της σειράς που έκανε αίσθηση στην ελληνική τηλεόραση «Το Κόκκινο Ποτάμι», τα γυρίσματα της οποίας ξεκίνησαν στη Θεσσαλονίκη.

Διαβάστε: Θεσσαλονίκη: Αγορά του 1919 η στοά Αγίου Μηνά για τη σειρά «Το Κόκκινο Ποτάμι» (φωτο+vid)

Ο κ. Μανουσάκης αναφέρει ότι ο δεύτερος κύκλος ξεκινά από εκεί που τελείωσε ο πρώτος, από το 1919 και εξιστορεί τα όσα τραγικά βίωσε ο Ποντιακός Ελληνισμός. «Στον πρώτο κύκλο είχαμε την ευκαιρία να μοιραστούμε με τον κόσμο ένα κομμάτι ιστορικής γνώσης, μια τραγική σελίδα του ελληνισμού, τη Γενοκτονία του Ποντιακού Ελληνισμού, ένα κομμάτι της ιστορίας μας που λίγο πολύ δεν το γνωρίζουμε... Τώρα συνεχίζουμε από το 1919, από τον εμπρηστικό και διχαστικό λόγο του Κεμάλ Ατατούρκ στην Σαμψούντα στις 19 Μάη που είναι και η ημέρα μνήμης και συνεχίζουμε μέχρι το 1923, διατρέχοντας τα τέσσερα τραγικά για την Ελλάδα χρόνια με τον εθνικό διχασμό, την καταστροφή της Σμύρνης, τις προσφυγικές ροές, όλα αυτά που σημάδεψαν την σημερινή εποχή μας και διαμόρφωσαν αυτό που ζούμε σήμερα».

Ο σκηνοθέτης αναφέρει και το ρόλο των μεγάλων δυνάμεων και της πολιτικής που αντανακλά, όπως λέει, στην καθημερινότητα των ανθρώπων. «Η πολιτική δεν είναι κάτι θεωρητικό που λαμβάνεται σε μια απόφαση σε ένα γραφείο στο Παρίσι. Αυτή η απόφαση σημαίνει κάποιες χιλιάδες νεκρούς ή ξεριζωμένους ανάλογα. Στη σειρά θα βιώσουμε την αναλγησία της πολιτικής στο πετσί των ηρώων», αναφέρει.

Ο κ. Μανουσάκης τονίζει στη Voria.gr ότι ο λόγος που έδωσε την ώθηση για τη συνέχεια της σειράς είναι, όπως λέει, η τραγική επαναληπτικότητα της ιστορίας. «Τα ίδια τραγικά γεγονότα που συνέβησαν και τότε, συμβαίνουν και σήμερα και μας θυμίζουν ότι λαός που δεν θυμάται την ιστορία του δεν έχει μέλλον. Η ιστορία ζει, δεν είναι μουσείο, είναι σήμερα», τονίζει.