Skip to main content

Τουρισμός: Μας δίνουν λεφτά και θα τους πούμε όχι;

Γιατί λοιπόν να πάρουν όλοι το κομμάτι τους και να μείνει εκτός η χώρα μας; Δεν θα ήταν κρίμα να χαθεί η ευκαιρία για την Ελλάδα;

Μπορεί να χαθεί μια μεγάλη ευκαιρία, όπως αυτή που μας παρουσιάζεται φέτος το χειμώνα, για να επιμηκύνουμε την τουριστική σεζόν της χώρας μας; Οσοι ξέρουν την αγορά, λένε στον «Τειρεσία», ότι μπορεί να είναι και ...ιστορική. Ωστόσο, αυτό που κυκλοφορεί είναι ότι μάλλον «θα περάσει από δίπλα μας». Γιατί; Επειδή οι ξενοδόχοι λένε ότι δεν τους συμφέρει να κρατήσουν ανοικτές τις μονάδες τους και τον χειμώνα για να υποδεχθούν τουρίστες από το Βορρά. Οι πληρότητες θα είναι τέτοιες που δεν θα τους το επιτρέψουν. Έχουν κι αυτοί το δίκιο τους; Ναι. Γι αυτό και το υπουργείο Τουρισμού θα αναζητήσει εναλλακτικές.

Η σημαντικότερη; Το Airbnb. Πάντα σε συνεργασία με τους μεγάλους ευρωπαίους tour operators. Γιατί στο υπουργείο πιστεύουν στην «ιστορική ευκαιρία», αλλά κι επειδή την ίδια ώρα, για την ίδια πίτα κινούνται ήδη Ισπανία και Τουρκία, ενώ μεγάλο αουτσάιντερ είναι και η Αίγυπτος. Γιατί λοιπόν να πάρουν όλοι το κομμάτι τους και να μείνει εκτός παιδιάς η χώρα μας; Δεν θα ήταν κρίμα να χαθεί η ευκαιρία για την Ελλάδα; Ειδικά από τη στιγμή που 8 στους 10 Γερμανούς άνω των 60 ετών δηλώνουν ότι θέλουν να κάνουν ένα ταξίδι φέτος το χειμώνα.

Ολοι συμφωνούν ότι θα την ψάχνουμε αυτή την ευκαιρία στο μέλλον και δεν θα την βρίσκουμε. Ειδικά από τη στιγμή που μπαίνουμε στο χειμώνα με τέτοια κεκτημένη ταχύτητα από την θερινή σεζόν που φεύγει. Γιατί, τελικώς η έκπληξη θα γίνει: η φετινή χρόνια θα αποδειχθεί καλύτερη ακόμα κι εκείνης του 2019 στο τουριστικό μέτωπο. Τόσο σε επίπεδο εσόδων όσο και σε επίπεδο αφίξεων. Κι έτσι ένα σχεδόν απλησίαστο ρεκόρ, όπως φάνταζε εκείνο του 2019, θα καταρριφθεί. Ανεβάζοντας την ίδια ώρα ακόμα πιο ψηλά τον πήχη για το 2023.

Αλλά και οι πρώτες ενδείξεις για την σεζόν που έρχεται, είναι εντυπωσιακές. Μπορούν να το επιβεβαιώσουν τόσο από το υπουργείο Τουρισμού, όσο κι από τους μεγάλους tour operators. Μπορεί κανείς να το καταλάβει κι από μια απλή ανάγνωση των μεγάλων ξένων εφημερίδων. Για παράδειγμα, όσοι διαβάζουν FT μπορεί και να έχουν αναρωτηθεί: Μα τι έχουν πάθει με την Ελλάδα; Δυο διαδοχικά φύλλα της Σαββατοκυριακάτικης έκδοσης τους έχουν μεγάλα κομμάτια, αφιερωμένα στη χώρα μας. Το πρώτο, αφορούσε στο νησί της Άνδρου. Το δεύτερο, αφορούσε στον «Σκοπελίτη», το ακτοπλοϊκό – θρύλος. Το συμπέρασμα; Με κάποιον τρόπο και για κάποιον λόγο, οι FT εξακολουθούν «να στέλνουν» καλό τουρισμό στην Ελλάδα. Εμείς θα τους πούμε ότι ...δεν τον θέλουμε;

'Η θα πούμε ότι δεν θέλουμε τα επενδυτικά κεφάλαια απ' έξω που ετοιμάζονται να έρθουν στην χώρα μας, για να τοποθετηθούν στον ξενοδοχειακό – τουριστικό κλάδο; Για την ακρίβεια, όχι απλά έρχονται, αλλά στριμώχνονται για να 'ρθουν. Ο «Τειρεσίας» μαθαίνει ότι προχθές σε συνέντευξη Τύπου στην Ιερουσαλήμ, το επενδυτικό fund Israel Canada ανακοίνωσε την εξαγορά ξενοδοχείου στο κέντρο της Αθήνας. Έναντι 10 εκατ ευρώ. Χωρίς να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες. Στο μεταξύ, το επίσης ισραηλινό fund Fattal αγόρασε άλλο ένα πεντάστερο στο Ναύπλιο. Περίπου στην ίδια τιμή, όπως λέγεται. Επίσης, σε Ολλανδούς (MRP) πέρασε το Xenia των Σπετσών. Τέλος, το εμβληματικό ακίνητο που ρίσκεται στο λιμάνι του Πειραιά, μερικά μέτρα από τον (ανακαινισμένο) Πύργο, θα περιέλθει σύντομα σε αυστραλιανά κεφαλαία, που θα το μετατρέψουν κι αυτό σε ξενοδοχείο.

Κακός χαμός, δηλαδή...