Skip to main content

Το νέο γήπεδο του Άρη με... ονοματεπώνυμο και οι εκλογές στους φορείς της Θεσσαλονίκης

Στον Άρη ψάχνονται για μεγάλο χορηγό, ο οποίος θα δώσει το όνομα του στο νέο ποδοσφαιρικό γήπεδο, που σχεδιάζεται για την περιοχή μετά το Φοίνικα.

Καλημέρα σας!

Η αλήθεια είναι ότι για πολλούς ανάμεσά μας ο πρωινός καφές συνιστά αναγκαία συνθήκη για να ανοίξουμε τα μάτια μας και να ξεκινήσουμε τη μέρα μας. Ενδεχομένως, όμως, όχι ικανή συνθήκη, αφού κάποιοι χρειάζονται δεύτερο ή και τρίτο καφεδάκι για να… στανιάρουν.

Σε κάθε περίπτωση μάλλον ο πιο χρήσιμος καφές είναι αυτός που πίνουμε αργά το μεσημέρι ή νωρίς το απόγευμα. Για όσους ξεκινούν τη μέρα τους μεταξύ 7 και 9 το πρωί το διάστημα μεταξύ 4 και 5 το απόγευμα είναι κρίσιμο και η παρέμβαση της καφεΐνης καθοριστική για τη συνέχεια. Βέβαια, μετά τη δύση του ήλιου –μετά την αλλαγή της ώρας σουρουπώνει νωρίς- ενδείκνυνται οι… μαύροι καφέδες, χωρίς άλλες προσθήκες, όπως αφρόγαλα και τα σχετικά…

Προχωράει η ΒΙΠΕ Καλοχωρίου

Προχωράει σταθερά η προσπάθεια να οργανωθεί με όρους Βιομηχανικής Περιοχής η μεγαλύτερη άτυπη βιομηχανική συγκέντρωση της χώρας στο Καλοχώρι. Σε μια περιοχή 15.000 στρεμμάτων δραστηριοποιούνται περί τις 300 μεταποιητικές και άλλες επιχειρήσεις, όπως μεταφορικές και logistics. Τώρα η Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας που «τρέχει» το έργο ανέθεσε την καταγραφή, ώστε να καθοριστούν τα ακριβή όρια της περιοχής που θα αποτελέσει αντικείμενο της οργάνωσης, κάτι που θα έχει ολοκληρωθεί εντός του 2022. Βήμα – βήμα πιο κοντά στην τακτοποίηση μιας εκκρεμότητας που –για να είμαστε ειλικρινείς- εκθέτει πολλούς. Κι’ αυτό διότι σε ένα σημείο, όπου παράγεται το 15% του βιομηχανικού ΑΕΠ της χώρας επικρατεί χάος ή… περίπου. Ελλειμματικές και κακής ποιότητας υποδομές και χαμηλού επιπέδου κοινόχρηστες υπηρεσίες δυσκολεύουν τη λειτουργία των επιχειρήσεων, που ακόμη κι αν έχουν συνηθίσει το σκηνικό δυσανασχετούν.

Το λιμάνι στο ΔΣ της MedCruise

Για πρώτη φορά στα 25 χρόνια που υπάρχει η MedCruise, η Ένωση Μεσογειακών Λιμένων Κρουαζιέρα, στο Διοικητικό της Συμβούλιο εκπροσωπείται το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Στις πρόσφατες εκλογές η κ. Θεοδώρα Ρήγα, από τα νεότερα στελέχη της ΟΛΘ ΑΕ στο πεδίο του μάρκετινγκ και της επικοινωνίας, συγκέντρωσε 32 ψήφους και εκλέχθηκε ανάμεσα στα μέλη που δικαιούνται τα μικρά λιμάνια. Ας ελπίσουμε αυτή η διάκριση να δώσει ώθηση και στο συγκεκριμένο αντικείμενο, αφού η Θεσσαλονίκη ελάχιστα έχει αξιοποιήσει μέχρι σήμερα τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα για να προσελκύσει κρουαζιερόπλοια και πολύ περισσότερο να εξελιχθεί σε προορισμό-home port, απ’ όπου θα ξεκινούν και όπου θα καταλήγουν κρουαζιέρες. Το 2021 στην προβλήτα για να κρουαζιερόπλοια της Θεσσαλονίκης έπιασαν 17 πλοία, ενώ για το 2022 στόχος είναι αυτός ο αριθμός να ξεπεραστεί.

300 εκατ. ευρώ οι απώλειες των δήμων

Τα οικονομικά προβλήματα που έχει αφήνει πίσω της η πανδημία του κορωνοϊού είναι μεγάλα και συγκεκριμένα. Για παράδειγμα, το άνοιγμα στα ταμεία των δήμων της χώρας διαμορφώνονται πέριξ των 300 εκατ. ευρώ, ποσό μεγάλο που δεν καλύπτεται από τις έκτακτες επιχορηγήσεις που εξασφάλισε για τους ΟΤΑ το υπουργείο Εσωτερικών. Αυτό σημαίνει πως όταν αποκατασταθεί η καθημερινότητα θα περάσουν κάποια χρόνια μέχρι οι δήμοι να καλύψουν τη διαφορά στα ταμεία τους. Φυσικά οι απώλειες δεν είναι ομοιόμορφες, το μεγαλύτερο κόστος έχουν πληρώσει οι τουριστικές περιοχές που ιδιαίτερα πέρσι κινήθηκαν υποτονικά, αλλά και οι μεγάλες πόλεις που επλήγησαν από τα εκτεταμένα lockdown. Οι φτωχότεροι δήμοι τι είχαν τι έχασαν.

Γήπεδο με… ονοματεπώνυμο σχεδιάζουν στον Άρη

Η μόδα των γηπέδων με… ονοματεπώνυμο νέου τύπου, που παίρνουν, δηλαδή, το όνομα του χορηγού έρχεται –σύμφωνα με πληροφορίες- στην Ελλάδα και ειδικότερα στη Θεσσαλονίκη. Όπως φαίνεται στον Άρη ψάχνονται για μεγάλο χορηγό, ο οποίος θα δώσει το όνομα του στο νέο ποδοσφαιρικό γήπεδο της ομάδας, που σχεδιάζεται για την περιοχή μετά το Φοίνικα. Είναι προφανές ότι εάν προχωρήσει η δουλειά, κάτι που δεν είναι επουδενί δεδομένο, θα έχουν αξιοποιηθεί –μεταξύ άλλων- τα φίλαθλα αισθήματα κάποιων επικεφαλής επιχειρηματικών κολοσσών, οι οποίοι θα θελήσουν να συνδέσουν το όνομα τους με την ομάδα και την πόλη. Οι ρομαντισμοί τύπου «Κλεάνθης Βικελίδης» μοιάζουν ξεπερασμένοι, εάν όχι παρωχημένοι. Σίγουρα βοηθάει ότι θα πρόκειται για ένα καινούριο γήπεδο, σε νέο σημείο, κάτι που δεν ισχύει στον ΠΑΟΚ, καθώς η «νέα Τούμπα», δύσκολα θα ονομαστεί αλλιώς. Πάντως, στην Ευρώπη η ονοματοδοσία ενός γηπέδου με βάση επιχειρηματική χορηγία συμβαίνει ήδη κατά κόρον, ιδιαίτερα στις μεγάλες ποδοσφαιρικά χώρες όπως η Αγγλία, η Ισπανία και η Γερμανία, όπου τα καινούρια γήπεδα παίρνουν τα ονόματα αεροπορικών εταιρειών, ασφαλιστικών κολοσσών, πολυεθνικών εταιρειών.

Πρωτοπόρος Πανόπουλος

Κατά κάποιο τρόπο ο γνωστός επιχειρηματίας και παράγοντας του ποδοσφαίρου Χρήστος Πανόπουλος, ο οποίος από τις αρχές της δεκαετίας του 1990 ως χορηγός της ομάδας της Ξάνθης εμπλούτισε το επίσημο όνομα της σε «Skoda Ξάνθη» υπήρξε πρωτοπόρος. Τότε πολλοί ξαφνιάστηκαν πως η διοίκηση της ομάδας –ο Πανόπουλος δεν ήταν ακόμη μεγαλομέτοχος, αλλά απλός χορηγός- συναίνεσε στην αλλαγή του ονόματος και των χρωμάτων της ομάδας. Πολύ περισσότερο που η ομάδα είχε το όνομα της πόλης. Ρομαντικές εποχές. Τώρα οι ομάδες έχουν στολές με διάφορα χρώματα, ενώ και η ονομασία των γηπέδων έχει βγει στη διατίμηση.

Οι εκλογές στους φορείς της Θεσσαλονίκης

Το 2022 είναι χρονιά εκλογών για πολλούς από του παραγωγικούς φορείς της Θεσσαλονίκης, Επιμελητήρια και Συνδέσμους. Οι διεργασίες έχουν ήδη ξεκινήσει (καφέδες, τραπέζια, ουζοποσίες και τα σχετικά), καθώς –όπως φαίνεται- οι επικεφαλής σε πολλές περιπτώσεις θα αλλάξουν. Τα ονόματα που διεκδικούν εκλογή είναι πολλά, αλλά αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει λόγος να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι. Το ζητούμενο είναι εάν θα αλλάξουν οι καταστάσεις ή θα έχουμε απλή διαδοχή με αλλαγή ονομάτων. Στην πραγματικότητα αυτό είναι το ζητούμενο, αλλά ως γνωστόν η Θεσσαλονίκη δεν πολυσυμπαθεί τις αλλαγές, ενώ αντίθετα την γοητεύουν οι διαδοχές.