Skip to main content

Με ρεύμα και φυσικό αέριο τα περισσότερα νέα λεωφορεία για τον ΟΑΣΘ

Σύντομα η προκήρυξη διαγωνισμού για 750 νέα, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη και την Αθήνα - Ο τύπος των οχημάτων

Συνολικά 350 νέα λεωφορεία, επί το πλείστον αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, πρόκειται να προμηθευτεί ο ΟΑΣΘ, μέσω της διαγωνιστικής διαδικασίας που τις επόμενες ημέρες θα προκηρυχθεί για ενίσχυση των στόλων της Θεσσαλονίκης και της Αθήνας.

Ο διαγωνισμός του υπουργείου Μεταφορών αναμένεται να έχει ορίζοντα ολοκλήρωσης τους 18 μήνες, ενώ τα πρώτα οχήματα θα αρχίσουν να φτάνουν στο επτάμηνο από την υπογραφή της σύμβασης, σύμφωνα με το ΑΜΠΕ. O διαγωνισμός θα αφορά τρεις κατηγορίες λεωφορείων και οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να συμμετάσχουν είτε για έναν τύπο, δύο ή και τους τρεις τύπους οχημάτων.

Από τα 350 λεωφορεία που προορίζονται για τη Θεσσαλονίκη, τα 150 θα είναι ηλεκτρικά, άλλα 150 θα κινούνται με φυσικό αέριο, ενώ 50 θα είναι πετρελαίου. Σε ό,τι αφορά την Αθήνα, ο ΟΑΣΑ θα παραλάβει 400 οχήματα και πρόκειται για 170 ηλεκτρικά, 180 φυσικού αερίου, 50 πετρελαίου. Το συνολικό ύψος του προϋπολογισμού εκτιμάται στα 420 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ.

Το υπουργείο Υποδομών έχει έρθει σε συμφωνία με την ΕΤΕπ και απέσπασε τη δέσμευση ότι θα χρηματοδοτήσει έως το 75% του προϋπολογισμού που αφορά όμως μόνο στα φυσικού αερίου λεωφορεία και τα ηλεκτρικό (εξαιρούνται από τη χρηματοδότηση της ΕΤΕπ τα ντιζελοκίνητα λεωφορεία). Το ΕΣΠΑ θα αποδεσμεύσει περίπου 70 εκατ. ευρώ.

Στο μεταξύ αναμένεται και η διεξαγωγή του διαγωνισμού για τα επιπλέον 92 σύγχρονα λεωφορεία που πρόκειται να προμηθευτεί ο ΟΑΣΑ και θα αντικαταστήσουν μέρος του στόλου της Αθήνας.

Υπενθυμίζεται πως στα τέλη του 2018 η Περιφέρεια Αττικής ενέκρινε την ένταξη στο ΕΣΠΑ 2014-2020 και το ΠΕΠ Αττικής την προμήθεια 92 σύγχρονων αστικών λεωφορείων για την Αθήνα με ποσό ύψους 30 εκατ. ευρώ.

Τη διενέργεια του διαγωνισμού αναλαμβάνει ο ΟΑΣΑ και θα αφορά στην προμήθεια τριών διαφορετικών τύπων λεωφορείων. Πρόκειται για είκοσι οχήματα με κινητήρα diesel, 12μετρα, τεχνολογίας ΕURO VI, εξήντα οχήματα με κινητήρα diesel, 18μετρα (αρθρωτά), τεχνολογίας ΕURO VI και δώδεκα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία τεχνολογίας ΕURO VI, χαμηλής κατανάλωσης ενέργειας που να διαθέτουν αυτονομία κίνησης, μικρού μεγέθους (mini bus), καθώς και συνοδευτικό εξοπλισμό και υποδομές που είναι αναγκαίες για την υποστήριξη της λειτουργίας τους.