Skip to main content

Μετρό Θεσσαλονίκης: Αμφίβολη η παράδοση της Βενιζέλου το 2022

Αστάθμητος παράγοντας η αρχαιολογική έρευνα. Προχωράει η Αγία Σοφία. Με μία λωρίδα και πάλι η Βενιζέλου κάτω από την Εγνατία από το τέλος Σεπτεμβρίου

Η Αττικό Μετρό Α.Ε. ανεβάζει ταχύτητες για να ξεκινήσουν τα έργα επέκτασης της κυκλικής γραμμής του Μετρό στη Δυτική Θεσαλονίκη και  της επέκτασης προς το Αεροδρόμιο, αλλά όπως φαίνεται το σημείο στο οποίο «σκαλώνει» το μετρό στην πόλη, συνεχίζει να είναι και πιθανώς θα είναι για απροσδιόριστο χρόνο, ο σταθμός «Βενιζέλου».

Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από την παρουσίαση που έκανε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε. καθ. Γιάννης Μυλόπουλος, με την ευκαιρία συμμετοχής της εταιρείας στην 83η ΔΕΘ, όπου βεβαίως θα αναδειχθεί η πρόοδος που επιτεύχθηκε στη τελευταία διετία.

Ωστόσο, παρά την πρόοδο που επιτεύχθηκε στα υπόλοιπα «μέτωπα» του Μετρό, όπως είπε ο κ. Μυλόπουλος, δεν μπορεί «με μεγάλη φερεγγυότητα» να εγγυηθεί ότι ο σταθμός «Βενιζέλου» θα είναι έτοιμος να λειτουργήσει το 2022, απελευθερώνοντας έτσι την κίνηση μέχρι το Ν.Σ.Σ. Και δεν μπορεί να εκτιμηθεί με ακρίβεια η ολοκλήρωση του συγκεκριμένου σταθμού καθώς δεν μπορεί να υπολογιστεί ο χρόνος ολοκλήρωσης της αρχαιολογικής έρευνας.

Εν παρενθέσει να σημειωθεί ότι στον άλλο σταθμό του κέντρου που αποκαλύφθηκαν σημαντικές αρχαιότητες, στο σταθμό «Αγία Σοφία», οι αρχαιολογικές εργασίες ολοκληρώνονται στο τέλος του 2018.

Σε τούτη τη φάση, στο σταθμό Βενιζέλου, έχει ολοκληρωθεί η μετατόπιση των δικτύων ΟΚΩ και η κατάχωση των αρχαιοτήτων στις προσβάσεις του σταθμού οπότε, μετά τη ΔΕΘ και στο τέλος Σεπτεμβρίου θα αρχίσει η κατασκευή της πλάκας οροφής του σταθμού, το οποίο σημαίνει ότι οι λωρίδες κυκλοφορίας οχημάτων στο τμήμα της Βενιζέλου κάτω από την Εγνατία, θα μειωθούν πάλι σε μία για διάστημα περίπου δύο μηνών. Ο κ. Μυλόπουλος τόνισε ότι νοτίως της Εγνατίας η Βενιζέλου δεν θα κλείσει τελείως, κάτι όμως που θα συμβεί βορείως της Εγνατίας και στο τμήμα μέχρι την Ιουστινιανού, για περίπου 2-3 μήνες.

Στις αρχές του 2019 θα αρχίσει η κατασκευή της αποβάθρας του σταθμού Βενιζέλου και παράλληλα η αρχαιολογική έρευνα στη νότια πρόσβαση. Τότε, είπε ο κ. Μυλόπουλος, θα υπογραφεί και η συμπληρωματική σύμβαση για το σταθμό Βενιζέλου, ενώ η τεχνική μελέτη είναι υπό ολοκλήρωση και έγκριση.

Όταν ρωτήθηκε ο κ. Μυλόπουλος, για το εάν υπάρχουν σκέψεις, διέλευσης των συρμών από το σταθμό Βενιζέλου, χωρίς να λειτουργεί αυτός, απάντησε πως δεν υπάρχει τέτοια σκέψη στην Αττικό Μετρό και η εταιρεία θα εξετάσει ένα τέτοιο ενδεχόμενο, μόνο στην περίπτωση που υπάρξει μεγάλη καθυστέρηση στις αρχαιολογικές εργασίες στις προσβάσεις του σταθμού.

Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε., έδωσε έμφαση στην επενδυτική δυναμική που απελευθέρωσε η διοίκηση της εταιρείας, από τότε που ανέλαβε τον Μάρτιο του 2016.

Το 2017 επενδύθηκαν συνολικά σε έργα 347 εκατομμύρια από τα οποία τα 242 στη Θεσσαλονίκη με αποτέλεσμα να εισρεύσουν από ΕΣΠΑ και ΠΔΕ 1,250 δις. τα οποία επιτρέπουν να προχωρήσει η Αττικό Μετρό με τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας αξιοποιώντας 40 εκατομμύρια (σ.σ. παραδόθηκαν τα τεύχη δημοπράτησης για το Τμήμα Α) και με τη Δυτική Θεσσαλονίκη, διαθέτοντας 30 εκατομμύρια, για τις πρόδρομες εργασίες που θα βγούνε στον αέρα το φθινόπωρο.

Στόχος της εταιρείας είναι μέχρι το 2020 να έχουν δημοπρατηθεί οι επεκτάσεις στη Δυτική Θεσσαλονίκη και για το Αεροδρόμιο, με τη μέθοδο της μελετοκατασκευής.  Ο κ. Μυλόπουλος επανέλαβε ότι το Νοέμβριο του 2020 θα τελεί σε λειτουργία η βασική γραμμή του Μετρό από Νέα Ελβετία μέχρι Συντριβάνι και, στην αρχή του 2021 θα λειτουργήσει και η επέκταση Καλαμαριάς.