Skip to main content

Μία εμπορική συνάντηση και έκθεση προϊόντων στη Θεσσαλονίκη του lockdown

Το AgriTradeNet έχει στόχο τη διαμόρφωση ενός κοινού «καλαθιού» προϊόντων αγροδιατροφής, που έχουν ως βάση αγροτικά προϊόντα έξι χωρών.

Εν… κρυπτώ και με όλα τα υγειονομικώς προβλεπόμενα πρωτόκολλα (αποστάσεις κ.λπ.) πραγματοποιήθηκε τις δύο τελευταίες ημέρες στο ξενοδοχείο Mediterranean της Θεσσαλονίκης η έκθεση προϊόντων του έργου «Sustainable Agricultural Trade Network in Black Sea Basin – AgriTradeNet», το οποίο εντάσσεται στο πλαίσιο του Κοινού Επιχειρησιακού Προγράμματος Black Sea Basin 2014-2020.

Πρόκειται για πρωτοβουλία με στόχο τη διαμόρφωση ενός κοινού «καλαθιού» προϊόντων αγροδιατροφής, που έχουν ως βάση αγροτικά προϊόντα που χαρακτηρίζουν την παραγωγή κάθε μιας από τις έξι χώρες που συμμετέχουν, οι οποίες έχουν ως σημείο αναφοράς –μεταξύ άλλων- τον ευρύτερο χώρο της Μαύρης Θάλασσας. Η Ελλάδα επέλεξε το ελαιόλαδο και τις ελιές, η Βουλγαρία το τυρί, η Ρουμανία τη ντομάτα, η Μολδαβία το γκότζι μπέρι, η Τουρκία τη φράουλα και η Ουκρανία το μέλι.

Επικεφαλής συντονιστής του έργου, που διήρκεσε 28 μήνες και ολοκληρώνεται σε λίγες ημέρες -στις 30 Νοεμβρίου 2020-, είναι ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης, ο οποίος συνεργάστηκε με αντίστοιχους φορείς από τις άλλες πέντε χώρες, οι οποίοι οργάνωσαν την κρατική συμμετοχή στο πρόγραμμα. Για την Ελλάδα ο ΕΣΘ συνεργάστηκε με ελαιοπαραγωγούς παραγωγούς από τη Χαλκιδική, οι οποίοι μεταποιούν την πρωτογενή παραγωγή και παρουσιάζουν τυποποιημένα προϊόντα.

Μεταξύ των στόχων του AgriTradeNet είναι η αύξηση της παραγωγικής ικανότητας των τοπικών παραγωγών των χωρών που συμμετέχουν σε αυτό, καθώς και η διακρατική εμπορία γεωργικών προϊόντων. Γι’ αυτό και ο αρχικός προγραμματισμός προέβλεπε τη διοργάνωση ημερίδων και εκθέσεων σε κάθε μία από τις έξι χώρες με τη συμμετοχή επιχειρήσεων και από τις άλλες πέντε, ώστε να υπάρξει απευθείας επαφή των ενδιαφερομένων και να αναλυθούν τα δεδομένα κάθε αγοράς. Οι προετοιμασίες, μάλιστα, είχαν προχωρήσει εντατικά μέχρι τις αρχές του 2020. Μετά ήρθε η πανδημία και ανέτρεψε τα πλάνα και τους προγραμματισμούς. Τα σχέδια άλλαξαν και οι εκδηλώσεις οργανώθηκαν τοπικά, με την τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων, χωρίς την παρουσία επιχειρηματιών από τις άλλες χώρες, αλλά με έκθεση προϊόντων –άλλο είναι να βλέπει κάποιος ενδιαφερόμενος τα φυσικά προϊόντα και άλλο στην οθόνη ή σε φυλλάδια, ειδικά όταν πρόκειται για τρόφιμα- και δυνατότητα επικοινωνίας με τους παραγωγούς.

Έτσι το διήμερο 24 και 25 Νοεμβρίου ο ΕΣΘ οργάνωσε την εκδήλωση στη Θεσσαλονίκη, στον ημιώροφο του Mediterranean Palace, όπου προβλήθηκαν σε ξεχωριστές παρουσιάσεις και ραντεβού περί τις 15 χονδρεμπορικές και λιανεμπορικές επιχειρήσεις της περιοχής, οι οποίες ενημερώθηκαν για τα προϊόντα και τις δυνατότητες που υπάρχουν. Μέσα στο lockdown ήταν ένα διήμερο με –έστω λίγα- στοιχεία κανονικότητας, κάτι είναι κι αυτό. Για την ουσία της πρωτοβουλίας ο πρόεδρος του Συλλόγου Παντελής Φιλιππίδης εξηγεί ότι «ο πρωτογενής τομέας είναι πυλώνας ανάπτυξης για την ελληνική οικονομία, ενώ το εμπόριο αφορά και τα τρόφιμα». Ο ίδιος διευκρινίζει, μάλιστα, ότι ο ΕΣΘ θα συνεχίσει αν ενδιαφέρεται για οτιδήποτε αφορά το εμπόριο.