Skip to main content

Πώς επηρεάζει ο κορωνοϊός την κίνηση στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Οι μέχρι τώρα απώλειες στον ΟΛΘ και οι φόβοι για την επόμενη μέρα - Ανησυχία για τη μειωμένη διακίνηση φορτίων από τα ελληνικά λιμάνια

Περιορισμένες στο εύρος του 3% - 4% είναι μέχρι σήμερα οι επιπτώσεις της κρίσης του κορωνοϊού στη διακίνηση φορτίων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Μια εικόνα που ενδέχεται να αλλάξει τις επόμενες ημέρες, καθώς όπως συμβαίνει σε τέτοιες περιπτώσεις η μείωση στη διακίνηση πρώτα εμφανίζεται στα μεγαλύτερα λιμάνια και μετά στα μικρότερα. Ως γνωστόν στη Θεσσαλονίκη δεν φτάνουν ακόμη απευθείας γραμμές από τη ΝΑ Ασία, αλλά πλοία που έχουν ξεκινήσει από τον Πειραιά, τη Μάλτα, την Ιταλία και ορισμένα ακόμη λιμάνι της ευρύτερης περιοχής. Αν, λοιπόν, η μείωση της διακίνησης στα μεγάλα λιμάνια φτάσει στο 15%, τότε και απώλειες της Θεσσαλονίκης θα μεγαλώσουν σε σχέση με ό,τι συμβαίνει σήμερα, ενώ ρόλο θα παίξει και η πορεία των εξαγωγικών επιχειρήσεων κυρίως της Βορείου Ελλάδος.

Εξάλλου για το θέμα της μειωμένης διακίνησης φορτίων από τα ελληνικά λιμάνια ανησυχούν και οι ναυτικοί πράκτορες, οι οποίοι εκ του αντικειμένου τους έχουν ευρύτερη εικόνα. Ήδη ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ναυτικών Πρακτόρων Ελλάδος Βασίλης Καμπάκης, ο οποίος δραστηριοποιείται επαγγελματικά στη Θεσσαλονίκη, ετοιμάζει υπόμνηση προς την κυβέρνηση για να ζητήσει στήριξη των επιχειρήσεων του κλάδου από την κυβέρνηση. Μάλιστα, βρίσκεται σε συνεννόηση με συναδέλφους του από τη Μάλτα και την Ιταλία, προκειμένου αφενός να ενδυναμώσει τα επιχειρήματά του και αφετέρου να δώσει στο θέμα ευρωπαϊκή διάσταση/ 

Στο μεταξύ ο κορωνοϊός θα επηρεάσει και το επενδυτικό πρόγραμμα της ΟΛΘ ΑΕ. Η διοίκηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης υπολογίζει ότι η καθυστέρηση στο έργο της επέκτασης της 6ης προβλήτας δεν θα ξεπεράσει τους δύο με τρεις μήνες. Κάτι που σημαίνει ότι το καλοκαίρι –κάπου μεταξύ Ιουλίου και Αυγούστου- θα έχει επιλεγεί ο εργολάβος και θα έχουν ξεκινήσει τα έργα. Υπενθυμίζεται ότι ο προγραμματισμός του προέδρου της ΟΛΘ ΑΕ Σωτήρη Θεοφάνη ήταν να εγκατασταθεί ο εργολάβος εντός του Μαϊου, αλλά λόγω της κρίσης υπάρχουν ήδη εύλογα αιτήματα από υποψήφιες για το έργο κατασκευαστικές εταιρείες της Ευρώπης για αναβολή ολίγων εβδομάδων στην κατάθεση των προσφορών, κάτι που η ΟΛΘ ΑΕ έκανε αποδεκτό.

Στο μεταξύ καθυστερήσεις παρατηρούνται τις τελευταίες ημέρες στην εξυπηρέτηση των χρηστών του λιμένα, λόγω των εργασιακών ρυθμίσεων που υπάρχουν στο Α΄ Τελωνείο Θεσσαλονίκης. Ως γνωστόν λόγω του κορωνοϊού, αφενός έχουν καθιερωθεί άδειες ειδικού σκοπού για γονείς που δεν έχουν που να αφήσουν τα παιδιά τους μετά το κλείσιμο των σχολείων και αφετέρου λόγω της ρύθμισης των βαρδιών με τρόπο που να διασφαλίσει ότι το τελωνείο δεν θα σταματήσει να λειτουργεί, ακόμη και στην απευκταία περίπτωση που κάποιος εργαζόμενος προσβληθεί από τον κορωνοϊό. Γι’ αυτό κάθε βάρδια λειτουργεί με το 30% - 35% του προσωπικού, κάτι που επηρεάζει τους χρόνους εξυπηρέτησης εκτελωνιστών και επιχειρηματιών.