Skip to main content

Mojestik: Η start up από τη Θεσσαλονίκη που καινοτομεί στις τροφές κατοικιδίων

Η εταιρεία εφαρμόζει συνδρομητικό μοντέλο διάθεσης, ενώ υπολογίζει μέσω αλγόριθμου πότε ο ιδιοκτήτης χρειάζεται νέα συσκευασία για το κατοικίδιό του.

Την καινοτομία έχει φέρει εδώ και λίγα χρόνια στις τροφές για κατοικίδια η Mojestik, μια start up από τη Θεσσαλονίκη που παράγει τα δικά της προϊόντα, προσαρμοσμένα στην ελληνική πραγματικότητα και εφαρμόζει για τη διάθεσή τους το συνδρομητικό μοντέλο. Μάλιστα, η Mojestik του 35χρονου Ηλία Παντελάκη, που σε μόλις μια πενταετία από την ίδρυσή της έφτασε τους 10.000 συνδρομητές, έχει αναπτύξει έναν αλγόριθμο ο οποίος, λαμβάνοντας υπόψη του τα χαρακτηριστικά του εκάστοτε κατοικιδίου, από βάρος και ηλικία μέχρι δραστηριότητα και ενεργειακές ανάγκες, υπολογίζει κάθε πότε ο ιδιοκτήτης του χρειάζεται να προμηθευτεί νέα συσκευασία τροφής. Οι καινοτομίες όμως δεν σταματούν εδώ. Η εταιρεία στις συσκευασίες της έχει δημιουργήσει εσωτερικούς περιέκτες μικρότερης ποσότητας, ώστε να διατηρεί τις τροφές πάντα φρέσκες, ενώ κατά την παραγωγή, για την οποία συνεργάζεται με κτηνιάτρους και διατροφολόγους, πέραν της ποιότητας των πρώτων υλών, συνυπολογίζει παραμέτρους της χώρας μας, όπως κλιματολογικές και κοινωνιολογικές συνθήκες, που μπορεί να επηρεάσουν τον τρόπο ζωής και τις ανάγκες των κατοικιδίων.   

Η Mojestik ξεκίνησε με μόλις τέσσερις κωδικούς τροφών για σκύλους και σήμερα έχει φτάσει τους δέκα και δρομολογεί άλλους δύο, έχει προσθέσει στη γκάμα της δύο κωδικούς για γάτες, ενώ διαθέτει και τρεις κωδικούς σε λιχουδιές.  Η γκάμα των ξηρών τροφών της καλύπτει πολλές διαφορετικές ανάγκες. Για παράδειγμα περιλαμβάνει συνταγές για ηλικιωμένα και υπέρβαρα ζώα, για ζώα με δερματικές ευαισθησίες και άλλες ιδιαιτερότητες. Μάλιστα, στην πλατφόρμα της Mojestic υπάρχει ένας οδηγός, στον οποίο, συμπληρώνοντας ο πελάτης κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κατοικιδίου του, έχει στο λεπτό στη διάθεσή του μια σειρά προτάσεων τροφών.

Από τη στιγμή που ο ιδιοκτήτης του ζώου θα κάνει τη συνδρομή του δεν χρειάζεται να επανέρχεται συνεχώς, αφού ενημερώνεται όταν προκύπτει η ανάγκη για μια νέα συσκευασία. Δεν δεσμεύεται με κάποιον τρόπο, απλώς δίνει τη συναίνεσή του, ώστε να συνεχίσει να προμηθεύεται τις τροφές. Κάθε χρήστης μετά την πρώτη παραγγελία αποκτά προφίλ στην πλατφόρμα της Mojestik με στοιχεία σχετικά με τη συνδρομή του, όπως το διάστημα, αλλά και τον τόπο αποστολής, αλλά και μια σειρά χαρακτηριστικών του κατοικιδίου του.  

Στόχος της start up είναι σε επόμενη φάση και με δεδομένη την αναγνωρισιμότητα του brand της να επεκταθεί και στην offline αγορά, ενώ σχεδιάζει να στρέψει το βλέμμα της και στο εξωτερικό.

«Η καινοτομία μας έγκειται στο κανάλι της διάθεσης, αλλά και στη συλλογή δεδομένων που μας βοηθούν να βελτιώνουμε τις τροφές μας και να ικανοποιούμε τους πελάτες μας» λέει στη Voria ο Ηλίας Παντελάκης.


 
Το συνδρομητικό μοντέλο εξ Αμερικής και ο Mojestik

Ο Ηλίας Παντελάκης σπούδασε διοίκηση επιχειρήσεων και συνέχισε τις σπουδές του με ένα μεταπτυχιακό στο μάρκετινγκ. Για κάποια χρόνια εργάστηκε σε μια πολυεθνική στην Αθήνα και στην Ισπανία, διαπίστωσε όμως πως δεν αντλούσε τη χαρά της δημιουργικότητας που είχε ανάγκη στη ζωή του. Έτσι, άρχισε να σκέφτεται τι μπορούσε να κάνει, ώστε να δημιουργήσει κάτι δικό του με έμφαση στο πεδίο της τεχνολογίας. Στο πλαίσιο αυτό επέστρεψε στην Ελλάδα από την Ισπανία για να εργαστεί πάνω σε ένα σύστημα ανάποδων δημοπρασιών με έναν φίλο του, το οποίο βγήκε στον αέρα, συγκέντρωσε κεφάλαια και βραβεύτηκε. Για τις ανάγκες του πρότζεκτ μάλιστα έφυγε με τον συνεργάτη του για ένα διάστημα στις ΗΠΑ και τη Silicon Valley. Τελικά η ιδέα δεν απέδωσε τα αναμενόμενα, ο Ηλίας Παντελάκης όμως δεν κάμφθηκε. Άλλωστε, στις ΗΠΑ ήταν που ανακάλυψε το συνδρομητικό μοντέλο, αφού αγόραζε με αυτόν τον τρόπο ξυραφάκια online, του άρεσε και άρχισε να σκέφτεται τρόπους για το πώς θα μπορούσε να το εφαρμόσει σε μια δική του επιχείρηση. Επιστρέφοντας στην Ελλάδα και με το δεδομένο ότι η οικογένειά του είχε πάντα σκύλο από όταν εκείνος ήταν μικρό παιδί, αποφάσισε να δοκιμάσει το σύστημα της συνδρομής στον κλάδο των σκυλοτροφών. Άλλωστε, γνώριζε τι σήμαινε αγορά σκυλοτροφών, πόσο ογκώδεις ήταν οι συσκευασίες και πως η προμήθειά τους ήταν ένα άγχος και μια επαναλαμβανόμενη ανάγκη την οποία ο ιδιοκτήτης του κατοικιδίου έπρεπε να προγραμματίσει. Έτσι δημιούργησε τη Mojestic, αποδίδοντας μάλιστα φόρο τιμής στον Mojestik, ένα ημίαιμο αδεσποτάκι που είχε παιδί και το οποίο αγαπούσε πολύ. Η ανάπτυξη στη συνέχεια ήταν ταχύτατη και η ανταπόκριση του κόσμου, που απολαμβάνει της ιδιαίτερης αυτής υπηρεσίας, ιδιαίτερα θετική, όπως λέει ο Ηλίας Παντελάκης.