Skip to main content

Money Show: Το τουριστικό άλμα της Θεσσαλονίκης και το γκελ Μπουτάρη

Πετύχαμε τριπλασιασμό των αφίξεων, αλλά η πόλη έφτασε μόνον το 15% των δυνατοτήτων της, επισήμανε από το 30ό Money Show ο Σπ. Πέγκας

Η στροφή προς το αυτονόητο ήταν, σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού Αλέξανδρο Θάνο, η λύση ώστε να αυξηθεί η εισροή τουριστικού ρεύματος στην περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και τη Θεσσαλονίκη.

Μιλώντας στην εκδήλωση «Καινοτομία στον τουρισμό της Θεσσαλονίκης. Πώς θα αυξήσουμε την κατά κεφαλή δαπάνη των τουριστών» στο πλαίσιο του 30ού Money Show στη Θεσσαλονίκη, ο κ. Θάνος επισήμανε πως μέχρι το 2010 η νοοτροπία της τουριστικής ανάπτυξης ήταν μόνο τα ξενοδοχεία. «Επρόκειτο για αλυσίδα με έναν κρίκο. Βάσει του τουρισμού η διανυκτέρευση, αλλά η διημέρευση είναι αυτή που δημιουργεί τουριστικό προϊόν», επισήμανε ο αντιπεριφερειάρχης.

Όπως είπε ο ίδιος, η Κεντρική Μακεδονία μετρά σήμερα 1.200 ξενοδοχεία, 4.400 ενοικιαζόμενα δωμάτια και 160.000 κλίνες, χωρίς να υπολογίζονται τα καταλύματα τύπου AirBnB.

Σύμφωνα με τον κ.Θάνο η Περιφέρεια ήταν πρώτη στο 9μηνο του 2018 σε αφίξεις τουριστών με αύξηση 13,6% και τις εισπράξεις να φτάνουν στο +20,3% και τα 2 δισ. ευρώ.
«Προηγουμένως μόλις το 10% όσων έρχονταν στη Θεσσαλονίκη έκανε ημερήσια εκδρομή σε μια άλλη περιοχή της Κ. Μακεδονίας. Πλέον κάνει το 90%, αυξάνοντας τον αριθμό των διανυκτερεύσεων σε περιοχές όπως ο Όλυμπος, η Κερκίνη, η Πέλλα και η Ημαθία, με το 10% αυτού να διανυκτερεύει, μάλιστα, εκεί».

Ο αντιπεριφερειάρχης επισήμανε ακόμα πόσο σημαντική ήταν η προώθηση της περιοχής μέσω των αεροπορικών εταιρειών, ενώ τόνισε ότι η τουριστική ανάπτυξη ευνοείται και από την επένδυση της Fraport στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης.

Παράλληλα σημείωσε τις σημαντικές δράσεις γύρω από τον πολιτισμό, όπως την πολιτιστική διαδρομή με τα «Βήματα του Αποστόλου Παύλου», το Φεστιβάλ Επταπυργίου που κάνει φέτος πρεμιέρα.

Καινοτόμες λύσεις στον τουρισμό της Θεσσαλονίκης και της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας ήταν αυτά τα χρόνια η στροφή στον συνεδριακό, γαστρονομικό και τον εναλλακτικό τουρισμό, σύμφωνα με τον ίδιο.

Μιλώντας χαρακτηριστικά για τον τελευταίο, ο αντιπεριφερειάρχης ανέφερε ως παράδειγμα το δάσος του Σέιχ Σου, που όπως είπε ήταν γνωστό πανελληνίως για τον «Δράκο».
«Κάναμε ένα άλμα ερχόμενοι σε συνεννόηση με τα δασαρχεία ώστε να προχωρήσουμε στη δημιουργία ποδηλατικών διαδρομών μέσα στο δάσος. Είκοσι ποδηλάτες ήρθαν από όλον τον κόσμο την περασμένη εβδομάδα για να χαράξουν ποδηλατικές διαδρομές στο περιαστικό δάσος της Θεσσαλονίκης και να αποκτήσει ένα brandname δάσους αθλητικών δραστηριοτήτων», είπε ο Αλέξανδρος Θάνος.

Το «γκελ» Μπουτάρη

Μιλώντας στην ίδια εκδήλωση ο αντιδήμαρχος Τουρισμού Σπύρος Πέγκας επισήμανε ότι, το 2010, καινοτομία ήταν για τη Θεσσαλονίκη «να αλλάξουμε εμείς οι ίδιοι. Να αλλάξουμε το αφήγημα της πόλης, με στροφή στο πολυπολιτισμικό παρελθόν το οποίο είχε ανέλπιστα αποδοχή».

Ο ίδιος επισήμανε χαριτολογώντας ότι υπήρξε ο πρώτος αντιδήμαρχος Τουρισμού στην ιστορία της πόλης, μαζί με το νέο και ικανότατο, όπως τόνισε, τμήμα τουρισμού. «Θέλαμε τη δημιουργία τουριστικής συνείδησης στην πόλη, με ανάδειξη των τουριστικών διαδρομών της (εβραϊκή,οθωμανική, ρωμαϊκή, γαστρονομική κτλ). Διοργανώσαμε μάλιστα δωρεάν ξεναγήσεις των δημοτών», σημείωσε.

Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο, θετικό «γκελ» στα media έκανε η ανάληψη του δήμου Θεσσαλονίκης από τη διοίκηση Μπουτάρη, σε μία προβολή της πόλης που δεν κόστισε τίποτα.
«Εμφανίστηκα δύο φορές στο BBC μόνο εγώ επειδή δεν είχε τον χρόνο να το κάνει κ. Μπουτάρης», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Πέγκας.

«Πετύχαμε τριπλασιασμό των αφίξεων, την ανάδειξη της νεανικής επιχειρηματικότητας με τη δημιουργία νέων boutique ξενοδοχείων. Η πόλη παρ’ όλα αυτά έφτασε στο 15% των δυνατοτήτων της. Τα καλύτερα βρίσκονται στο μέλλον», κατέληξε ο Σπύρος Πέγκας.