Skip to main content

Ναυτικοί Πράκτορες: Λιμάνι δεν είναι μόνο οι υπάλληλοι της ΟΛΘ ΑΕ

Ο Σύλλογος Ναυτικών Πρακτόρων Θεσσαλονίκη εξέδωσε ανακοίνωση εκφράζοντας την αντίθεσή του στις κινητοποιήσεις της ΟΜΥΛΕ.

Αντίθετος στις κινητοποιήσεις της ΟΜΥΛΕ με αποχή από εργασία σε υπερωρία και εργασία Σαββάτου και Κυριακής είναι ο Σύλλογος Ναυτικών Πρακτόρων Θεσσαλονίκης.

Σε ανακοίνωση που εξέδωσε ο Σύλλογος αναφέρει αρχικά πως: «Τελικά, πραγματικά ο κύβος ερρίφθη και η ΟΜΥΛΕ προχώρησε στην αποχή από εργασία σε υπερωρία και εργασία Σαββάτου και Κυριακής.

Δηλαδή παραμένει όμηρος όλη η επιχειρηματική κοινότητα της Β. Ελλάδος αλλά και των Βαλκανίων, που χρησιμοποιούν το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, των διεκδικήσεων της ΟΜΥΛΕ.
Βασίζουν την ενέργεια τους αυτή επικαλούμενοι την απόλυση μιας υπαλλήλου από την ΟΛΘ ΑΕ χαρακτηρίζοντας την καταχρηστική και άκυρη και εκ παραλλήλου επικαλούνται τις συμβάσεις ορισμένου χρόνου 100 εργαζομένων.

Δεν αναφέρονται όμως στην ομηρία όλων των εργαζομένων των ιδιωτικών επιχειρήσεων εξαιτίας της απώλειας των φορτίων του εξωτερικού όπως επίσης και στην άρνηση των ναυτιλιακών γραμμών και των πλοιοκτητών των εμπορικών πλοίων να προσεγγίσουν το λιμάνι της Θεσσαλονίκης» για να συμπληρώσει:

Πολύ δε περισσότερο δεν προβαίνουν σε κανένα διάλογο με τους χρήστες, που ειρήσθω εν παρόδω ζητούμε να μην τους χρησιμοποιούν ως ασπίδα με αιτιολογία το ενδιαφέρον τους ότι οι χρήστες θα βρεθούν σε περιπέτειες, προκειμένου να ακούσουν και τις απόψεις μας. Τουναντίον, με ανακοινώσεις επιβάλλουν τις απόψεις και τις ενέργειες τους. Αυτό δεν είναι διάλογος.

Παράλληλα οι Ναυτικοί Πράκτορες Θεσσαλονίκης ξεκαθαρίζουν πως ότι «λιμάνι δεν είναι μόνο οι υπάλληλοι της ΟΛΘ ΑΕ. Λιμάνι είμαστε όλοι εμείς οι χρήστες που με κόπους, έξοδα και κοινές προσπάθειες προσελκύουμε τα φορτία και τα πλοία όπου μέσω αυτών εξασφαλίζονται οι μισθοί των εργαζομένων για τις προσφερθείσες υπηρεσίες τους, όπως σε κάθε εταιρεία ιδιωτικού δικαίου.

Οποιαδήποτε διαφορά μεταξύ των συνδικαλιστικών οργανώσεων των εργαζομένων της ΟΛΘ ΑΕ και της Διοικήσεως της μπορεί και πρέπει να λυθεί στα Δικαστήρια. Εκτός και αν το λιμάνι της Θεσσαλονίκης δεν πρέπει να απαγκιστρωθεί από τις παρελθούσες παρόμοιες συμπεριφορές που ακόμη μέχρι και σήμερα δεν συνήλθε από αυτές προς τέρψιν των ανταγωνιστικών λιμανιών.

Η ΟΛΘ ΑΕ, εταιρεία εισηγμένη στο Χρηματιστήριο, ακολουθεί τα ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και νόμους και δεν είναι υπόθεση κανενός που θέλει να επιβάλει την άποψη του.
Οποιεσδήποτε διαφωνίες ή διεκδικήσεις πρέπει να βασίζονται στις κείμενες νομοθεσίες και σε περίπτωση διαφωνίας επιβάλλεται να λυθούν στα δικαστήρια. Με αυτόν τον τρόπο δεν προκαλούνται πληγές που δίνουν το δικαίωμα στον οποιονδήποτε που καραδοκεί και επιβουλεύεται την πρόοδο του λιμένος να χαίρεται για την πτώση του».

Τέλος όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο Συλλογος: «Προτρέπουμε τους συνδικαλιστές και εργαζομένους της ΟΜΥΛΕ, έστω και αν την ανακοίνωσαν, να αποσύρουν αυτή την απόφαση τους διότι μόνο ανέκκλητη ζημία θα προκαλέσουν μηδέ εξαιρουμένου και στους ίδιους είτε είναι με σύμβαση αορίστου χρόνου είτε με ορισμένου χρόνου.

Πολύμηνες απεργίες του παρελθόντος δεν έφεραν αποτέλεσμα παρά μόνο πληγές. Τώρα γιατί πρέπει να ακολουθηθούν οι ίδιες διαδρομές; Και βέβαια υπάρχουν τρόποι και σημεία επαφής για την επίλυση των θεμάτων αρκεί να επικρατεί η σώφρων λογική.

Ο Σύλλογος Ναυτικών Πρακτόρων Θεσσαλονίκης επαναλαμβάνει την κάθετη αντίθεση του με αυτού του είδους τις ενέργειες δηλαδή των απεργιών».