Skip to main content

Νέες προοπτικές για την ανάπτυξη του συνεδριακού τουρισμού στη Θεσσαλονίκη

Buyers από συνολικά δέκα χώρες έρχονται στη Θεσσαλονίκη - Γιατί είναι σημαντική η πρωτοβουλία του Thessaloniki Convention Bureau

Νέες προοπτικές για την ανάπτυξη του συνεδριακού τουρισμού που δέχτηκε ισχυρό πλήγμα από την πανδημία ανοίγει το «CONNECT – Tourism & Travel Event Thessaloniki» που διοργανώνει το Thessaloniki Convention Bureau (TCB) από 8 έως 10 Μαΐου στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης.

Μετά την περσινή πρώτη διοργάνωση που πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά, το CONNECT θα διεξαχθεί φέτος με φυσική παρουσία, δίνοντας τη δυνατότητα στους Έλληνες επαγγελματίες του κλάδου να πραγματοποιήσουν δια ζώσης συναντήσεις με επιχειρηματίες του τουρισμού από το εξωτερικό.

Όπως ανέφερε σε συνέντευξη Τύπου ο πρόεδρος του Γραφείου Συνεδριακού Τουρισμού Θεσσαλονίκης, Γιάννης Ασλάνης, συνολικά θα επισκεφτούν την πόλη 28 buyers (αγοραστές) από συνολικά δέκα χώρες, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Βέλγιο, Ισπανία, Ελβετία, Ρουμανία, Πολωνία, Σλοβακία και Πορτογαλία με αντικείμενο δραστηριότητας σε ποσοστό 55% tour operators και travel agents, 39% event planners, PCO και corporate και 5% associations, δηλαδή οργανισμοί που οργανώνουν συνέδρια. «Είναι μοιρασμένα τα ποσοστά των συμμετεχόντων. Δεν ασχολούμαστε μόνο με το MICE (Meeting, Incentive, Congress, Event) που είναι βιομηχανία των συναντήσεων, αλλά και με leisure τουρισμό, γιατί θεωρούμε πως πρέπει να ανοίξουμε το ενδιαφέρον των προμηθευτών που θα προσκαλέσουμε και στον κλασικό τουρισμό, όπως είναι το city break», ανέφερε ο κ. Ασλάνης.

Ο πρόεδρος του TCB ανέφερε ότι από το σύνολο των προσκεκλημένων το 52% δεν έχει επισκεφτεί Θεσσαλονίκη, ενώ από το υπόλοιπο 48% ποσοστό 82% ήρθαν για δουλειά και το υπόλοιπο 18% για τουρισμό. Από ελληνικής πλευράς έχουν ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον συνολικά 35 επιχειρήσεις, ξενοδοχεία, διοργανωτές συνεδρίων και τουριστικά γραφεία. Οι εγγραφές των Ελλήνων προμηθευτών θα ξεκινήσουν στις 22/4, ενώ έχουν εξασφαλιστεί για τον καθένα 15 ραντεβού Β2Β με προοπτική να αυξηθεί ο αριθμός, εφόσον το επιτρέψει ο χρόνος. «Το CONNECT είναι ένα στοχευμένο προϊόν και ευελπιστούμε να το καταστήσουμε ένα ετήσιο event που θα είναι αποκλειστικά για τη Θεσσαλονίκη και θα δίνει την ευκαιρία σε όλους τους προμηθευτές υπηρεσιών της πόλης να έρθουν σε επαφή με αυτές τις αγορές», ανέφερε ο κ. Ασλάνης.



Η διοργάνωση, πέρα από την τριήμερη φιλοξενία των ξένων εκπροσώπων και τις προκαθορισμένες συναντήσεις, θα έχει θεματικά tours και ξεναγήσεις και εφόσον ολοκληρωθεί για τη Θεσσαλονίκη οι 16 από τους 28 επιχειρηματίες θα συνεχίσουν την επίσκεψή τους στην Ελλάδα στη Χαλκιδική, συμμετέχοντας σε fam trip που διοργανώνει ο Οργανισμός Τουρισμού Χαλκιδικής. Παράλληλα, όπως είπε ο κ. Ασλάνης, θα περιλαμβάνει διάφορες κοινωνικές εκδηλώσεις στην οποίες θα συμμετέχουν όλοι, με σκοπό να δημιουργηθεί δικτύωση, ώστε να ισχυροποιηθούν οι συνεργασίες.

Από την πλευρά της, η διευθύντρια του TCB, Ελένη Σωτηρίου, σημείωσε ότι είναι σημαντικό πως δίνεται η δυνατότητα στους επαγγελματίες του κλάδου να κάνουν στη Θεσσαλονίκη αυτές τις Β2Β συναντήσεις, αντί για το εξωτερικό, πληρώνοντας βέβαια και το αντίστοιχο αντίτιμο.

Ο κ. Ασλάνης ανακοίνωσε επίσης ότι το πρώτο δεκαήμερο του Δεκεμβρίου το TCB οργανώνει ανάλογη δράση στο Ισραήλ. «Το «CONNECT on tour» θα έχει την ίδια λογική και την ίδια διαδικασία. Αυτό που διαφοροποιείται είναι ότι εμείς θα πάμε σε συγκεκριμένους προορισμούς του εξωτερικού. Σχεδιάζουμε τον Δεκέμβριο, το πρώτο δεκαήμερο, να πάμε στο Ισραήλ και να πραγματοποιήσουμε παρουσίαση του προορισμού της Θεσσαλονίκης και υπολοίπων περιφερειακών ενοτήτων της Κεντρικής Μακεδονίας στην πολύ μεγάλη και σημαντική αυτή αγορά για την πόλη που έχει δείξει ότι έχει μεγάλη δυναμική», ανέφερε και πρόσθεσε ότι οι αντίστοιχοι προορισμοί για το 2023 θα επιλεγούν με βάση τις προτιμήσεις των μελών.

Στη σημασία της διοργάνωσης αναφέρθηκε ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Αλέξανδρος Θάνος. «Το CONNECT ήταν μία ιδέα που δημιουργήθηκε στην ανάγκη εν μέσω καραντίνας, ώστε να κινητοποιήσουμε την επαγγελματική αγορά της πόλης, για να μπορέσουμε να ανακτήσουμε το χαμένο έδαφος που είχε προκαλέσει στο κομμάτι του MICE αλλά και ευρύτερα στο κομμάτι του τουρισμού για την περιοχή μας», τόνισε, συμπληρώνοντας ότι «δίνεται η δυνατότητα να συνδιαμορφώνεται η στρατηγική της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας από τους ίδιους τους επαγγελματίες για τους επαγγελματίες».

Ο αντιπεριφερειάρχης τόνισε φιλοδοξία είναι να γίνει θεσμός ετήσιος και κάθε χρόνο οι buyers και οι suppliers και όλη αυτή η κοινότητα να αναπτύσσεται και να μεγαλώνει και πρόσθεσε πως τα επόμενα χρόνια θα ενταχθούν και άλλες περιφερειακές ενότητες σε αυτήν την στρατηγική είτε με θεματικό άξονα είτε με τοπικό άξονα. Παράλληλα, ανακοίνωσε πως η περιφέρεια έχει στον σχεδιασμό «μία νέα γενιά έργων στο κομμάτι και της τουριστικής προβολής, εστιάζοντας πλέον και στην εξειδίκευση των στελεχών μέσα από επαγγελματικές δράσεις τέτοιου είδους, αλλά στη δημιουργία ολοκληρωμένων χωρικών επεμβάσεων για τη δημιουργία τουριστικών προϊόντων νέας γενιάς, ολοκληρωμένων δηλαδή επενδύσεων και όχι αποσπασματικών δράσεων».