Skip to main content

Νιγηρία-Κανάρια Νησιά: Μετανάστες ταξίδευαν επί 11 ημέρες ισορροπώντας στο πηδάλιο τάνκερ

Σε φωτογραφία που ανάρτησε η ακτοφυλακή της Ισπανίας φαίνονται οι τρεις μετανάστες ακίνητοι πάνω στο πηδάλιο του δεξαμενόπλοιου Alithini II

Μία συγκλονιστική εικόνα που πίσω της κρύβει μία ακόμη πιο συγκλονιστική ιστορία επιβίωσης δημοσίευσε χθες στο Τwitter η ακτοφυλακή της Ισπανίας.

Στη φωτογραφία φαίνονται τρεις μετανάστες πάνω σε πηδάλιο πλοίου. Οι ίδιοι χρειάστηκαν να μείνουν σχεδόν ακίνητοι πάνω στο πηδάλιο επί 11 ημέρες ώστε να φτάσουν ζωντανοί από τη Νιγηρία στα Κανάρια Νησιά.

Η ισπανική ακτοφυλακή τους διέσωσε χτες, Δευτέρα, αναφέροντας στο Twitter πως μετά τον εντοπισμό τους, τους παρασχέθηκαν οι πρώτες βοήθειες καθώς υπέφεραν από αφυδάτωση και υποθερμία.

Οι μετανάστες από τη Νιγηρία είχαν σκαρφαλώσει και τόσες ημέρες προσπαθούσαν να ισορροπήσουν πάνω στο πηδάλιο του δεξαμενόπλοιου Alithini II.

Το Alithini II με σημαία Μάλτας έφτασε στο Las Palmas της Γκραν Κανάρια το απόγευμα της Δευτέρας μετά από ταξίδι 11 ημερών από το Λάγος της Νιγηρίας.

Ο Txema Santana, δημοσιογράφος και σύμβουλος μετανάστευσης της κυβέρνησης των Καναρίων Νήσων, έγραψε στο Twitter: «Δεν είναι οι πρώτοι και δεν θα είναι οι τελευταίοι. Οι λαθρεπιβάτες δεν έχουν πάντα την ίδια τύχη».

Οι παρακινδυνευμένες αφίξεις μεταναστών στις Κανάριες Νήσους έχουν αυξηθεί δραματικά από τα τέλη του 2019, μετά την αυστηροποίηση των ελέγχων στις διαδρομές της Μεσογείου.

Τον Οκτώβριο του 2020, τέσσερις άνθρωποι καταχωνιάστηκαν στο πηδάλιο ενός πετρελαιοφόρου από το Λάγος και παρέμειναν κρυμμένοι για 10 ημέρες πριν τους ανακαλύψει η αστυνομία.

Σύμφωνα με στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η ισπανική κυβέρνηση, η μετανάστευση μέσω θαλάσσης προς το αρχιπέλαγος αυξήθηκε κατά 51% τους πρώτους πέντε μήνες του έτους σε σύγκριση με ένα χρόνο νωρίτερα.

Ως εκ τούτου χιλιάδες άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους κάθε χρόνο κατά τη διάρκεια αυτού του βασανιστικού ταξιδιού, το οποίο γίνεται όλο και πιο επικίνδυνο κυρίως εξαιτίας της χρήσης ξύλινων ή φουσκωτών σκαφών.

Πηγή: Kathimerini / Guardian