Skip to main content

Θεσσαλονίκη - Τουρισμός: Πώς πρέπει να αναπτυχθεί η βαριά βιομηχανία της χώρας έως το 2030

Πολλές είναι οι προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει η Ελλάδα στον δρόμο για την περαιτέρω ανάπτυξη του τουρισμού, με το βλέμμα στο 2030

Με το βλέμμα στην επόμενη ημέρα μιας πολύ καλής τουριστικής σεζόν κινούνται οι παράγοντες του ελληνικού τουρισμού, σχεδιάζοντας στρατηγικές προκειμένου ο κλάδος στη χώρα μας να παραμείνει στην κορυφή για τα επόμενα χρόνια.

Σε εκδήλωση με θέμα «Ο ελληνικός τουρισμός με το βλέμμα στο 2030», στο πλαίσιο της 37ης διεθνούς έκθεσης τουρισμού Philoxenia 2022, ο υπουργός Τουρισμού Βασίλιας Κικίλιας ανέφερε μεταξύ άλλων ότι το 2022 ήταν μια εξαιρετική χρονιά παρά τα πολλά προβλήματα όπως ο πόλεμος, η πανδημία, η ακρίβεια. «Τα αποτελέσματα ήταν εντυπωσιακά, με τα έσοδα να κατευθύνονται σε ένα μεγάλο κομμάτι της ελληνικής κοινωνίας», τόνισε. Όπως είπε ο υπουργός, έγινε προσπάθεια να έρθουν στην Ελλάδα ποιοτικότεροι επισκέπτες, πιο υψηλού εισοδήματος, το οποίο, σύμφωνα με τον ίδιο, επετεύχθη.

«Υποστηρίζουμε ένα βιώσιμο τουριστικό μοντέλο, θα χρησιμοποιήσουμε όλα τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία που υπάρχουν έτσι ώστε να υποστηρίξουμε και να δημιουργήσουμε υποδομές. Θέλουμε να τις αναβαθμίσουμε με εμβληματικά έργα για κάθε περιοχή και ξεκινούμε να υλοποιούμε κομμάτι των έργων τα οποία είναι ώριμα μελετητικά», συνέχισε ο κ. Κικίλιας.

Χαρακτήρισε τη μελέτη για την επόμενη ημέρα του ελληνικού τουρισμού ως ένα χρήσιμο εργαλείο, μια παρακαταθήκη για τις επόμενες γενιές για τη βαριά, όπως είπε, βιομηχανία της χώρας.

Ο Γιάννης Ρέτσος, πρόεδρος του ΣΕΤΕ, ανέφερε ότι το 2022 ήταν μια δύσκολη αλλά καλή χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό. Για την επόμενη ημέρα υπογράμμισε ότι υπάρχει ένα τοπίο γεμάτο προκλήσεις, καθώς υπάρχουν ανά τον κόσμο αναταράξεις, όπως ο πόλεμος στην Ουκρανία και τα απότοκα αυτού, δηλαδή η ενεργειακή και οικονομική κρίση. Σημείωσε ότι παρά τις δυσκολίες και τη συρρίκνωση της πίτας λόγω των κρίσεων, η Ελλάδα παραμένει ένας ισχυρούς τουριστικός προορισμός παγκοσμίως.

«Όταν ανεβαίνεις στην κορυφή καταλαβαίνεις πόσο δύσκολο είναι να τη διατηρήσεις. Σε αυτό το εγχείρημα θα κριθεί ο ιδιωτικός και φυσικά ο δημόσιος τομέας, η εκάστοτε κυβέρνηση, η τοπική αυτοδιοίκηση. Έχουμε στρατηγική για τον τουρισμό και μπορούμε να συναποφασίσουμε για τον τρόπο που θα εφαρμοστεί αυτό. Έχουμε τη χρυσή ευκαιρία ο ελληνικός τουρισμός να είναι πρωταγωνιστής για πάρα πολλά χρόνια» τόνισε ο κ. Ρέτσος.

Ο γενικός διευθυντής του ΙΝΣΕΤΕ Ηλίας Κικίλιας ανέφερε ότι το κεντρικό μήνυμα της μελέτης είναι ότι για να γίνει το τουριστικό προϊόν ακόμη πιο ανταγωνιστικό και να προσφέρει περισσότερη αξία πρέπει να καταστεί πιο σύνθετο, προσεκτικά επιμελημένο, οργανωμένο και επιλεγμένο.

«Το σύνθετο προϊόν προϋποθέτει συνέργειες και συνεργασίες, το επιμελημένο προϋποθέτει τεχνογνωσία, οργάνωση, αποτελεσματική διαχείριση και προώθηση. Η καινοτομία της μελέτη μας είναι ότι μετατοπίσαμε το επίκεντρο της προσοχής μας στους προορισμούς. Κάθε προορισμός είναι ένα σύμπλεγμα χώρων, υπηρεσιών, δραστηριοτήτων, όλα αυτά που συνθέτουν τη συνολική εμπειρία που αποκομίζει ο επισκέπτης. Άρα η έννοια του προορισμού τέθηκε στο επίκεντρο», σημείωσε ο Ηλ. Κικίλιας.

Παρουσιάζοντας ένα κομμάτι της έρευνας ο Στέφανος Παπανίκος, Senior manager της Delloite, παρέθεσε τα κεντρικά συμπεράσματα και πορίσματα γύρω από τις βασικές τάσεις και προκλήσεις της παγκόσμιας τουριστικής βιομηχανίας και το πώς αυτά μπορούν να αξιοποιηθούν για την περατέρω ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού.

Δείτε φωτογραφίες από την εκδήλωση: