Skip to main content

Ο έρωτας Beethoven-Malfatti έμπνευση για μεταξωτά φουλάρια από τη Ν.Σάντα

Η Μαρίζα Ανεζουλάκη, της ομώνυμης κλωστοϋφαντουργικής οικογένειας, δημιούργησε το brand Bet and Malfie, που έχει βρει τον δρόμο του για το εξωτερικό.

Μια ιστορία αγάπης, αυτή του Beethoven για τη δούκισσα Malfatti, ήταν η πηγή έμπνευσης, ενώ η ανάγκη για δημιουργικότητα αποτέλεσε την αφορμή.

Κάπως έτσι προέκυψε το brand γυναικείων μεταξωτών φουλαριών Bet and Malfie, το οποίο δημιούργησε η Μαρίζα Ανεζουλάκη, που, μέσα από την οικογενειακή κλωστοϋφαντουργική επιχείρηση Fieratex στη Νέα Σάντα Κιλκίς, ήρθε από μικρή ηλικία σε επαφή με τις υφές, τα χρώματα, τα νήματα και τη γοητεία τους. Μάλιστα, αν και μόλις μία διετία στην αγορά, τα Bet and Malfie έχουν βρει ήδη τον δρόμο τους για αγορές όπως οι ΗΠΑ, η Αυστραλία, η Αγγλία, η Γερμανία, η Ιταλία και το Ισραήλ, ενώ εντάσσονται όλο και περισσότερο και στις ελληνικές ενδυματολογικές συνήθειες.

«Θέλουμε μέσα από κάθε φουλάρι μας να υπάρχει μια αίσθηση μοναδικότητας, τόσο στο σχέδιο όσο και στην αφή του μεταξωτού υφάσματος» λέει στη Voria.gr η δημιουργός του brand.

Η Μαρίζα Ανεζουλάκη ήξερε από παιδί τι σημαίνει ύφασμα. Μάλιστα, θυμάται στις διακοπές να διπλώνει ρούχα και να τα βάζει σε σακουλάκια, για να μάθει τι δουλειά κάνει ο πατέρας της. Μεγαλώνοντας σπούδασε διοίκηση επιχειρήσεων και έκανε ένα μεταπτυχιακό στο μάρκετινγκ στη Σκοτία, για να επιστρέψει στη συνέχεια στην οικογενειακή επιχείρηση. Τα τελευταία χρόνια έχει τη γενική διεύθυνση στη Fieratex και συνεχίζει να ψάχνεται με τα υφάσματα και να γεννά ιδέες.

Η ιστορία αγάπης του Beethoven και τα μεταξωτά φουλάρια

Η ιδέα για τα μεταξωτά φουλάρια προέκυψε πριν από μερικά χρόνια. Μάλιστα, όταν ψάχνοντας μαζί με δύο φίλους της ένα όνομα για το πρότζεκτ, ήρθε για πρώτη φορά σε επαφή με την ιστορία αγάπης του Beethoven για τη δούκισσα Malfatti, όλα τα κομμάτια του παζλ μπήκαν στη θέση τους. Ο διάσημος συνθέτης ερωτεύτηκε την κόμισσα και αναζήτησε διάφορους τρόπους για να της εκφράσει τον έρωτά του. Για να την εντυπωσιάσει, εκτός από τη σονάτα για πιάνο «Fur Elise» που συνέθεσε, υιοθέτησε ένα νέο προσωπικό στυλ, ενσωματώνοντας τα μεταξωτά φουλάρια στην ενδυμασία του.

Αυτή ακριβώς τη σημασία που μπορεί να έχει ένα αξεσουάρ στη ζωή μας και τη λειτουργία του ως μέσου έκφρασης και συμβόλου του στυλ θέλησε να αξιοποιήσει και να προβάλει η Μαρίζα Ανεζουλάκη, που αγαπώντας το μετάξι, αποφάσισε να βγάλει στην αγορά μια σειρά μεταξωτών φουλαριών που να αποπνέουν πολυτέλεια, προσιτή όμως για ένα ευρύτερο κοινό. Άλλωστε, κάνοντας μια έρευνα αγοράς διαπίστωσε πως υπήρχε ένα κενό τόσο στο επίπεδο μιας τέτοιας προσιτής πολυτέλειας όσο και στο σχεδιαστικό πεδίο.
Έτσι τα φουλάρια του Bet and Malfie, τα οποία τυπώνονται σε ψηφιακούς εκτυπωτές, χρησιμοποίησαν από την πρώτη στιγμή φωτογραφικά στοιχεία και απεικόνισαν αληθινές εικόνες, παίζοντας όμως παράλληλα και με τη ζωγραφική και το σχέδιο. Τα μεταξωτά υφάσματα άβαφα υποβάλλονται σε επεξεργασία, γίνονται καμβάς για τις ψηφιακές εκτυπώσεις, στη συνέχεια μαλακώνουν και στο τέλος ράβονται.

Αειφορία και φιλοσοφία no waste

Εκτός από τα φουλάρια το Bet & Malfie διαθέτει και μεταξωτά αξεσουάρ μαλλιών, τα οποία προέκυψαν από την έμφαση που δίνει το brand στην αειφορία και στη φιλοσοφία να μην χάνεται ούτε ένα κομμάτι ύφασμα. Οι έννοιες του sustainability και του no waste διέπουν σε όλα τα στάδια το brand Bet and Malfie.

Είναι ενδεικτικό ότι το κουτί συσκευασίας είναι φτιαγμένο έτσι ώστε να έχει δεύτερη χρήση -είναι συρταρωτό και αποτελείται από ανακυκλωμένα υλικά- ενώ μια άλλη συσκευασία που χρησιμοποιείται είναι η υφασμάτινη θήκη, που μπορεί κανείς να την κρατήσει ως travel case. Επίσης τα μηνύματα που γράφει το brand στους πελάτες είναι τις περισσότερες φορές τυπωμένα σε ύφασμα από ανακυκλωμένα νήματα, το οποίο μπορούν να κρατήσουν, για να καθαρίζουν τα γυαλιά ή τον φακό της φωτογραφικής τους μηχανής.
«Το μετάξι είναι ένα ιδιαίτερο και πολύ όμορφο υλικό, το οποίο ήθελα πάντα να διαχειριστώ. Ήταν η πρώτη ύλη που με γοήτευσε στη δημιουργία του brand. Οι περισσότεροι πελάτες μας όταν πάρουν το φουλάρι στα χέρια τους εντυπωσιάζονται από το πόσο μαλακό είναι το ύφασμα και είναι το πρώτο πράγμα που μας επισημαίνουν» λέει στη Voria.gr η Μαρίζα Ανεζουλάκη.

Για την ίδια, που μέσω της Fieratex είχε μέχρι πρότινος μόνο την εμπειρία της συναλλαγής με τις βιοτεχνίες που προμηθεύονται τα υφάσματά της, η μεγαλύτερη πρόκληση ήταν πως τα φουλάρια του brand απευθύνονται άμεσα στον τελικό καταναλωτή. «Είναι μια εντελώς διαφορετική εμπειρία. Είναι πολύ δημιουργικό να φτιάχνεις από την αρχή μέχρι το τέλος το προϊόν βάσει του δικού σου σχεδιασμού. Είναι μεγάλη η χαρά μας που καταφέρνουμε να επεξεργαζόμαστε ένα δύσκολο υλικό και δημιουργούμε ένα ποιοτικό προϊόν» εξηγεί.