Skip to main content

ΣΥΡΙΖΑ Θεσσαλονίκης εναντίον του... ΣΥΡΙΖΑ επί τρία

Για ποιους λόγους από τότε που ο ΣΥΡΙΖΑ έκατσε στα έδρανα της αξιωματικής αντιπολίτευσης έρχεται σε σύγκρουση με τον ίδιο του τον εαυτό.

Σε ένα παλαιότερα άρθρο μου, λίγο καιρό μετά τις εκλογές του Ιουλίου έγραφα ότι «όπως για την κυβέρνηση, έτσι και για την αξιωματική αντιπολίτευση απαιτείται ανάλογη πίστωση χρόνου έως ότου βρει κι αυτή το βηματισμό της».

Μετά τεσσεράμισι χρόνια στην εξουσία ο ΣΥΡΙΖΑ δικαιούται και αυτός περίοδο χάριτος προκειμένου να προσαρμοστεί στη νέα πραγματικότητα...”. Πλέον, μετά τεσσεράμισι μήνες στα έδρανα της αντιπολίτευσης κάποια πρώτα συμπεράσματα μπορούν να εξαχθούν. Θα αποφύγω τις γενικεύσεις και θα περιοριστώ σε τρία πολύ συγκεκριμένα θέματα της Θεσσαλονίκης.

1.Θα ξεκινήσω από το πλέον πρόσφατο, τα διόδια του Ωραιοκάστρου. Την Παρασκευή οι βουλευτές Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ εξέδωσαν μια κοινή ανακοίνωση με την οποία εγκαλούν την κυβέρνηση για τη λειτουργία του συγκεκριμένου σταθμού διοδίων. Μεταξύ άλλων αναφέρουν στην ανακοίνωσή τους ότι “η κυβέρνηση της ΝΔ επιφύλασσε ένα ακόμη 'δώρο' για τους κατοίκους, τους εργαζομένους και τους επαγγελματίες της Μητροπολιτικής περιοχής της Θεσσαλονίκης, θέτοντας σε λειτουργία τα διόδια Ωραιοκάστρου στην Εγνατία Οδό. Είναι πλέον φανερό ότι η κυβέρνηση αυτή ήρθε για να ολοκληρώσει το καταστροφικό της έργο που άφησε στη μέση τον Ιανουάριο του 2015”. Επιπλέον, καταλογίζουν ευθύνη στην κυβέρνηση Σαμαρά και προσωπικά στον τότε υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, κατηγορώντας τον ότι ήταν εκείνος ο οποίος χωροθέτησε το σταθμό διοδίων σε αυτήν τη θέση.

Βεβαίως, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ κάνουν πως δεν θυμούνται ότι ο σταθμός κατασκευάστηκε επί ημερών της δικής τους κυβέρνησης η οποία, εφόσον διαφωνούσε με τη χωροθέτησή του, όπως ισχυρίζονται, είχε όλη την άνεση να την αλλάξει. Όμως, δεν το έκανε. Ξεχνούν επίσης, ότι επί υπουργίας Σπίρτζη ο αριθμός των σταθμών διοδίων της Εγνατίας οδού εκτοξεύτηκε στους 38 (18 μετωπικοί και 20 πλευρικοί) και επιπλέον, με τις υπογραφές των κ. Σπίρτζη και Τσακαλώτου ο σταθμός Ωραιοκάστρου επρόκειτο να λειτουργήσει πριν από περίπου έναν χρόνο, αλλά την τελευταία στιγμή ανεστάλη η λειτουργία του έως ότου γίνουν οι εκλογές και περάσει η καυτή πατάτα στους επόμενους.

Παρουσιάζουν επίσης ως σημαντικό επίτευγμα της προηγούμενης κυβέρνησης ότι “ξεκίνησε το διαγωνισμό για τα ηλεκτρονικά διόδια για να φύγουν οι μετωπικοί σταθμοί οριστικά, οι οποίοι ποτέ δεν ενεργοποιήθηκαν και απέμενε μόνο η υπογραφή της σύμβασης για να λυθεί ουσιαστικά το πρόβλημα”. Μόνον που, αυτό το σπουδαίο επίτευγμα κατέπεσε πριν από μερικές εβδομάδες καθώς ο εν λόγω διαγωνισμός ακυρώθηκε από το Συμβούλιο της Επικρατείας επειδή, όπως είχε εντοπιστεί εγκαίρως από πολλές πλευρές, ήταν κακοσχεδιασμένος. Επιπλέον, ο ισχυρισμός των βουλευτών ότι δεν ενεργοποιήθηκαν σταθμοί διοδίων επί ημερών ΣΥΡΙΖΑ είναι παντελώς αναληθής καθώς οι σταθμοί σε Παμβώτιδα, Μέστη, Ιεροπηγή και Ευζώνους λειτούργησαν στις 14 Δεκεμβρίου 2017.

2.Την περασμένη εβδομάδα 13 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, μεταξύ των οποίων και κάποιοι εκ Θεσσαλονίκης, κατέθεσαν ερώτηση προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή ζητώντας του εξηγήσεις για το συνεχιζόμενο χάλι του ΟΑΣΘ, για το οποίο όλο το προηγούμενο διάστημα, όσο ήταν στη διοίκηση του Οργανισμού ο Στέλιος Παππάς, εκείνοι είχαν σιωπήσει.

Μεταξύ άλλων οι 13 βουλευτές εγκαλούν την κυβέρνηση γιατί δεν έχει συστήσει ακόμη την ΑΣΥΘ, την εταιρεία δηλαδή που θα διαδεχθεί τον ΟΑΣΘ και η οποία έπρεπε να έχει συσταθεί ήδη από τη δική τους κυβέρνηση. Μόνον που ο κ. Σπίρτζης το παρέπεμψε στην επόμενη, εν είδει τιμωρίας για την καταψήφιση του ΣΥΡΙΖΑ όπως κυνικά είχε δηλώσει ο ίδιος μετά το ατυχές αποτέλεσμα των ευρωεκλογών.

Επίσης εγκαλούν τη σημερινή κυβέρνηση “για την απαξίωση του στόλου του ΟΑΣΘ λόγω ηλικίας”, όπως αναφέρουν στην ερώτησή τους, όταν επί ημερών Σπίρτζη αυξήθηκε το όριο ηλικίας των λεωφορείων από τα 20 στα 23 χρόνια και παράλληλα, κατά τον τελευταίο μήνα της διοίκησης Παππά τα διαθέσιμα λεωφορεία ήταν λιγότερα από 220. Την εγκαλούν, τέλος, για την “απευθείας ανάθεση συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ”, λύση η οποία, θυμίζω, ξεκίνησε από τον ίδιο τον κ. Σπίρτζη, ήδη από τον περασμένο Μάιο.

3.Στα μέσα Οκτωβρίου ο ΣΥΡΙΖΑ Θεσσαλονίκης είχε εκδώσει ανακοίνωση με την οποία εγκαλούσε την κυβέρνηση και τον Φορέα Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων Κεντρικής Μακεδονίας για την επιλογή να κατασκευαστεί με ΣΔΙΤ η Μονάδα Επεξεργασίας Απορριμμάτων Δυτικής Θεσσαλονίκης, αναφέροντας μεταξύ άλλων ότι “η επιλογή αυτή αποτελεί δώρο της ΝΔ στην κρατικοδίαιτη επιχειρηματικότητα”.

Στην ανακοίνωση αυτή απάντησε αναλυτικά ο πρόεδρος του ΦοΔΣΑ Μιχάλης Γεράνης σημειώνοντας πως “όλες οι ενέργειες για την υλοποίηση της ΜΕΑ Δυτικής Θεσσαλονίκης με ΣΔΙΤ, έχουν εγκριθεί από τρεις αρμόδιους γενικούς γραμματείς, έξι συναρμόδιους υπουργούς και αναπληρωτές υπουργούς καθώς και από υφυπουργούς της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ”.

Επιπλέον, με υπογραφές υπουργών του ΣΥΡΙΖΑ κατασκευάστηκαν οι αντίστοιχες μονάδες ΣΔΙΤ σε Κοζάνη, Σέρρες και Ηλεία. Στην τελετή θεμελίωσης, μάλιστα, των δύο τελευταίων, παρέστησαν και υπουργοί του ΣΥΡΙΖΑ. 

Και τα τρία αυτά περιστατικά, από τα δεκάδες παρόμοια, συνηγορούν ότι το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης δυσκολεύεται αφάνταστα να απαλλαγεί από πρακτικές λαϊκισμού με τις οποίες πολιτεύτηκε όλα τα προηγούμενα χρόνια. Οι βουλευτές και τα στελέχη του θέλουν να ξεχάσουν, και μαζί μ' αυτούς να λησμονήσουν και οι πολίτες, ότι κυβέρνησαν επί τεσσεράμισι χρόνια, ότι υπέγραψαν κι αυτοί μνημόνια, ότι έσπειραν κι αυτοί σταθμούς διοδίων, ότι οδήγησαν κι αυτοί τον ΟΑΣΘ βαθύτερα στο τέλμα, ότι, ότι, ότι...

Όμως οι πολίτες δεν είναι ούτε αφελείς, ούτε χρυσόψαρα. Έχουν κρίση, έχουν και μνήμη. Και έχουν και την απαίτηση, κυρίως οι ψηφοφόροι του ΣΥΡΙΖΑ, να λάβουν απαντήσεις για τα λάθη και τις άστοχες που οδήγησαν στην τριπλή εκλογική ήττα. Αντ' αυτού, το μόνο που βλέπουν μέχρι στιγμής από τα στελέχη του κόμματος, είναι να επαναλαμβάνουν τον κακό εαυτό τους.