Skip to main content

O Mr Food Photographer της Θεσσαλονίκης που κάνει τη φωτογράφιση τροφίμων τέχνη

Μεγάλες βιομηχανίες τροφίμων εμπιστεύονται τον Θεοδόση Γεωργιάδη, που έχει πελάτες από την Ιταλία και τη Γαλλία μέχρι την Ιαπωνία και την Κίνα.

«Κοιτάξτε να γίνετε καλοί φωτογράφοι, να μην φτάσετε να φωτογραφίζετε ντολμαδάκια». Η συμβουλή ενός καθηγητή του όταν σπούδαζε φωτογραφία είχε μάλλον αντίθετα αποτελέσματα για τον Θεοδόση Γεωργιάδη, φωτογράφο διεθνούς ακτινοβολίας από τη Θεσσαλονίκη, που κατάφερε να μετατρέψει σε τέχνη τη φωτογράφιση τροφίμων. Μάλιστα, μια από τις πιο δημοφιλείς φωτογραφίες του στο Instagram είναι… ντολμαδάκια, ενώ το καλύτερο κομπλιμέντο που μπορεί να του κάνει κανείς για τη δουλειά του είναι «μας άνοιξες την όρεξη».  



Ο Mr Food Photographer, τον οποίο εμπιστεύονται μεγάλες βιομηχανίες τροφίμων και λιανεμπορικές αλυσίδες εντός και εκτός συνόρων για τις νέες τους συσκευασίες, τις αφίσες, τα έντυπα και γενικά το προωθητικό τους υλικό, έχει φτάσει με τη φωτογραφική του μηχανή από την Ιταλία, τη Γαλλία και τη Σαουδική Αραβία μέχρι την Ιαπωνία και την Κίνα. Μάλιστα, φιγουράρει στις εκδόσεις του Lürzers Archive με τους 200 καλύτερους φωτογράφους διαφήμισης στον κόσμο για τις περιόδους 2016-2017 και 2020-2021.



Η δε παρουσία του σε αυτή τη διεθνή φωτογραφική ελίτ τού άνοιξε την πόρτα για συνεργασία με την Coca Cola Ιταλίας, η οποία τον επέλεξε να συμμετάσχει στην τελευταία μεγάλη της διαφημιστική καμπάνια με μόνο κριτήριο την αισθητική της δουλειάς του. Έχει κάνει φωτογράφιση στη Νέα Υόρκη στο James Beard House, του James Beard Foundation, που δίνει τα ομώνυμα βραβεία, τα αμερικανικά Michelin, ενώ πρόσφατα ολοκλήρωσε μια καμπάνια στη Γαλλία για ένα δημοφιλές τυρί. Παράλληλα, συνεργάζεται με γνωστό, ελληνικό, γαστρονομικό περιοδικό. όπου οι φωτογραφίσεις του θυμίζουν περισσότερο editorial μόδας. Πάντως, παρά τις διεθνείς του δραστηριότητες ο Θεοδόσης Γεωργιάδης επιμένει να ζει στη Θεσσαλονίκη που υπεραγαπά και θεωρεί μεγάλη επιτυχία να έρχονται στο studio του στην Σταυρούπολη για να τον βρουν.  


 
Teleshooting μέσα στην καραντίνα

Το φωτογραφικό του στούντιο μοιάζει περισσότερο με επαγγελματική κουζίνα, αφού φιλοξενεί μια ολοκληρωμένη εγκατάσταση με επαγγελματικά μηχανήματα εστίασης, ειδικά φωτογραφικά πλατό, φόντα, αλλά και σκεύη μαγειρέματος και σερβιρίσματος. Μάλιστα, το κομμάτι του food styling το έχει αναλάβει η σύζυγός του Σταυρούλα Φουτσά, που έχει επίσης σπουδάσει φωτογραφία και βάζει την τελική πινελιά στο στήσιμο των εικόνων.



Μέσα στην καραντίνα ο Θεοδόσης Γεωργιάδης δεν σταμάτησε να δουλεύει. Μάλιστα, κάνει teleshooting, αξιοποιώντας την τεχνολογία για να δίνει τη δυνατότητα στους πελάτες του να συμμετέχουν από μακριά σε πραγματικό χρόνο στη φωτογράφιση και να παρεμβαίνουν. Με το teleshooting, εκτός από το να μπορεί ο πελάτης να δει τι συμβαίνει κατά τη διάρκεια της φωτογράφισης μέσα στο studio, μπορεί επίσης να βλέπει αυτό που βλέπει η φωτογραφική μηχανή του Θεοδόση Γεωργιάδη και να παρεμβαίνει ακόμα και πριν γίνει το κλικ. Το teleshooting ήταν μια υπηρεσία την οποία ενέταξε στο πορτφόλιο του πριν από μία τριετία, τώρα όμως ήρθε το πλήρωμα του χρόνου για να το εφαρμόσει στην καθημερινότητα, εξυπηρετώντας τους πελάτες του στις ιδιαίτερες αυτές συνθήκες.

Ο φωτογράφος παππούς και η είσοδος στον σκοτεινό θάλαμο



Η ενασχόληση του Θεοδόση Γεωργιάδη με τη φωτογραφία κάθε άλλο παρά τυχαία ήταν. Ο παππούς του ήταν φωτογράφος και διατηρούσε στην πλατεία Αριστοτέλους έναν κίτρινο φωτογραφικό θάλαμο όπου μπορούσε κανείς να βγάλει φωτογραφίες ταυτότητας. Ο δε πατέρας του αγαπούσε τη φωτογραφία και είχε μια φωτογραφική μηχανή την οποία φύλαγε σαν τα μάτια του. Η πρώτη επαφή του Θεοδόση Γεωργιάδη με τη φωτογραφία ήταν όταν στη Β’ Δημοτικού μπήκε στον σκοτεινό θάλαμο του πατέρα ενός συμμαθητή του. Λίγα χρόνια αργότερα, στην Ε’ Δημοτικού, απέκτησε την πρώτη του φωτογραφική μηχανή και κάπως έτσι ξεκίνησαν όλα. Στα παιδικά του μάτια φαινόταν μαγικό το ότι μέσω της φωτογραφίας μπορούσε σε ένα κομμάτι χαρτί να αποτυπώσει μια εικόνα, μια ανάμνηση που θα είχε διάρκεια στον χρόνο. Μεγαλώνοντας έφυγε για την Αθήνα όπου σπούδασε σε σχολή φωτογραφίας.

Μάλιστα, κάθε διαφορετικό αντικείμενο με το οποίο καταπιανόταν, από τη φωτογραφία του ρεπορτάζ, όπου έτρεχε με τη μηχανή του στις πορείες μέσα στα δακρυγόνα, μέχρι τη φωτογραφία της μόδας, τον πάθιαζε. Το 2000 άρχισε να ασχολείται επαγγελματικά με τη φωτογραφία και το 2003 επέστρεψε στη Θεσσαλονίκη, όπου άνοιξε το πρώτο του στούντιο. Από την πρώτη στιγμή τού άρεσε να φωτογραφίζει άψυχα αντικείμενα, μεταξύ των οποίων και το τρόφιμο. Πριν από έξι χρόνια περίπου κι ενώ είχε καταφέρει να κλείσει πολύ καλές συνεργασίες με ξενοδοχεία, άρχισε να προβληματίζεται για το αν θα έπρεπε να εστιάσει σε έναν τομέα για να εξελίξει τη δουλειά του. Κι έτσι έκανε το μεγάλο βήμα και επικέντρωσε όλες τις δυνάμεις και τις προσπάθειές του στο τρόφιμο. Λάτρης της γαστρονομίας και ο ίδιος, αλλά και με μαγειρικές γνώσεις, αφού από παιδί πειραματιζόταν στην κουζίνα, συνδύασε τελικά τις δύο αγάπες του.

Ο Θεοδόσης Γεωργιάδης και η food stylist σύζυγός του Σταυρούλα Φουτσά

«Η φωτογραφία του τροφίμου έχει ιδιαιτερότητες. Το να μεταφέρεις μέσα από μια εικόνα γεύσεις και μυρωδιές είναι μεγάλη υπόθεση» λέει στη Voria.gr ο Θεοδόσης Γεωργιάδης, που παρακολουθεί και ενημερώνεται συνεχώς για τις εξελίξεις στο κομμάτι της εστίασης και του food photography.