Skip to main content

ΟΑΣΘ: Χαραμάδα αισιοδοξίας ότι μπορεί να ανασταλεί η 24ωρη απεργία της Πέμπτης

Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Θόδωρος Σκυλακάκης την Παρασκευή άναψε το πράσινο φως ώστε να προχωρήσει η υπογραφή της ΣΣΕ.

Όπως εγκαίρως και εγκύρως σας ενημέρωσε η Voria.gr, ήδη από προχθές, για τη νέα 24ωρη απεργία την οποία έχουν προκηρύξει οι εργαζόμενοι στο ΟΑΣΘ για την προσεχή Πέμπτη 12 Μαΐου, έτσι και τώρα σπεύδει να σας ενημερώσει ότι υπάρχει πιθανότητα η απεργία τελικώς να μην πραγματοποιηθεί κι έτσι να μην στερηθεί η Θεσσαλονίκη το μοναδικό δημόσιο μέσο αστικής μετακίνησης που διαθέτει. Θυμίζω ότι οι βασικές διεκδικήσεις της νέας απεργιακής κινητοποίησης είναι δύο: η υπογραφή της νέας επιχειρησιακής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας και η επαναφορά των δύο επιδομάτων, θέσης ευθύνης και ανθυγιεινού τα οποία έχουν περικοπεί από τη μισθοδοσία του Μαρτίου και του Απριλίου.

Σύμφωνα με αρμόδια πηγή, το πρώτο εξ αυτών ενδέχεται να λήξει ακόμη και σήμερα. Όπως έχουμε γράψει επανειλημμένως, το πρόβλημα με τη νέα ΣΣΕ είναι ότι ενώ το περιεχόμενό της έχει συμφωνηθεί μεταξύ διοίκησης ΟΑΣΘ και σωματείου ήδη από τον περασμένο Δεκέμβριο, η σύμβαση δεν έχει υπογραφεί. Ο λόγος είναι ότι εδώ και σχεδόν ενάμισι μήνα το προσχέδιο της σύμβασης βρίσκεται στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους προς αξιολόγηση και έγκριση.

Σύμφωνα με πληροφορίες ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Θόδωρος Σκυλακάκης την Παρασκευή άναψε το πράσινο φως ώστε να προχωρήσει η υπογραφή της ΣΣΕ. Η τελική της διατύπωση θα έχει κάποιες μικρές διαφορές σε σχέση με το προσχέδιο καθώς, κάποια επιδόματα τα οποία περιλαμβάνονταν σ' αυτό, όπως για παράδειγμα το εφάπαξ επίδομα γέννησης παιδιού, ή το επίσης εφάπαξ επίδομα φοίτησης τέκνου κ.ά., καταβάλλονται ήδη, μέσα από άλλους κωδικούς. Πάντως εκείνο που έχει σημασία είναι ότι ο Σκυλακάκης ενέκρινε την επιπλέον δαπάνη που συνεπάγονται οι μη μισθολογικές παροχές και η οποία ανέρχεται σε περίπου 1,5 εκατ. ευρώ ετησίως, άρα γύρω στα 3 εκατ. ευρώ και κάτι, για τα έτη 2021 και 2022 για τα οποία θα ισχύσει η νέα ΣΣΕ.

Όσον αφορά το δεύτερο ζήτημα, αυτό της καταβολής των επιδομάτων θέσης ευθύνης και ανθυγιεινού, για να προχωρήσει θα πρέπει να εκδοθεί μια Κοινή Υπουργική Απόφαση, αλλά και να ψηφιστεί και μία τροπολογία η οποία θα προβλέπει, αφενός την επανακαταβολή τους και αφετέρου ότι το ελληνικό δημόσιο δεν πρόκειται να ζητήσει την επιστροφή τους ως αχρεωστήτως καταβληθέντων για όλο το προηγούμενο διάστημα, από τον Ιούλιο του 2017 για το οποίο καταβάλλονταν χωρίς να υπάρχουν οι προβλεπόμενες ΚΥΑ.

Σύμφωνα με πληροφορίες το πρόβλημα εδώ βρίσκεται στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών το οποίο ακόμη δεν έχει εκδώσει την ΚΥΑ και την τροπολογία, ώστε να τα στείλει στη συνέχεια στο Οικονομικών προς υπογραφή και στη Βουλή προς ψήφιση. Όπως, ωστόσο, με ενημερώνει αρμόδια κυβερνητική πηγή, μετά την προκήρυξη της νέας απεργίας, στο υπουργείο Μεταφορών φαίνεται να θορυβήθηκαν και δεν αποκλείεται και στο θέμα αυτό να υπάρξει εξέλιξη άμεσα. Στα συναρμόδια υπουργεία ευελπιστούν, πάντως, πως ακόμη και με την υπογραφή της νέας ΣΣΕ, είναι δυνατόν να ανασταλεί η απεργία της προσεχούς Πέμπτης. Να δούμε όμως τι θα πει και το σωματείο.