Skip to main content

ΟΑΣΘ: Δέκα χρόνια δεν πληρώνει ενοίκια – Στα 12 εκατ. τα χρέη, σε απόγνωση οι εκμισθωτές

Το θέμα της υπογραφής και υλοποίησης της συμφωνίας μεταξύ ΟΑΣΘ και συνεταιρισμού «Ηρακλής» έχει κολλήσει στα συναρμόδια υπουργεία

Την άνοιξη του 2020 ο ΟΑΣΘ και ο συνεταιρισμός «Ηρακλής» στον οποίο ανήκουν τα ακίνητα τα οποία μισθώνει ο Οργανισμός, κατέληξαν σε συμφωνία η οποία προέβλεπε την αναπροσαρμογή του μισθώματος προς τα κάτω καθώς και χρονοδιάγραμμα εξόφλησης οφειλόμενων ενοικίων προηγούμενων ετών. Ωστόσο, σχεδόν δύο χρόνια μετά, παρότι η συμφωνία επικυρώθηκε από τα διοικητικά συμβούλια των δύο εταίρων, ακόμη δεν έχει υπογραφεί και φυσικά, δεν έχει δοθεί ούτε ευρώ από τα οφειλόμενα. Στο μεταξύ τα μέλη του συνεταιρισμού "Ηρακλής", όχι μόνο δεν έχουν πάρει τα οφειλόμενα, όχι μόνο δεν εισπράττουν τα τρέχοντα ενοίκια, αλλά υποχρεούνται και στην καταβολή όλων των φόρων οι οποίοι βαρύνουν τα ακίνητα και τα μισθώματα.

Σύμφωνα με αρμόδια πηγή το θέμα της υπογραφής και υλοποίησης της συμφωνίας μεταξύ ΟΑΣΘ και συνεταιρισμού "Ηρακλής" έχει κολλήσει στα συναρμόδια υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών και το Οικονομικών που είναι και οι μοναδικοί μέτοχοι του ΟΑΣΘ μετά την κρατικοποίηση του Οργανισμού το 2017. Σύμφωνα με την ίδια πηγή η συμφωνία βρίσκεται στα χέρια των υπουργών από τον Ιούνιο του 2020, αλλά ακόμη δεν έχει δοθεί η έγκριση προκειμένου να τεθεί σε ισχύ και να εκτελεστεί. Κι όλα αυτά, ενώ στο τέλος του 2022 λήγει το σημερινό καθεστώς εκκαθάρισης εν λειτουργία του ΟΑΣΘ.

Τα συνολικά χρέη

Στον συνεταιρισμό "Ηρακλής" ανήκουν το αμαξοστάσιο της Σταυρούπολης, περίπου το 50% από το αμαξοστάσιο του Φοίνικα (το υπόλοιπο 50% ανήκει στο δήμο Καλαμαριάς), αλλά και το εξαώροφο κτίριο στη συμβολή των οδών Παπαναστασίου και Μπότσαρη όπου στεγάζονται τα γραφεία του ΟΑΣΘ. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του συνεταιρισμού Γιώργο Σταματίου το συνολικό χρέος του ΟΑΣΘ προς τον "Ηρακλή" αγγίζει περίπου τα 12 εκατ. ευρώ. Εξ αυτών, τα 7 εκατ. αφορούν την περίοδο πριν από την κρατικοποίηση. Συγκεκριμένα, τα ανεξόφλητα ενοίκια έως τον Ιούλιο του 2017 οπότε ο ΟΑΣΘ πέρασε στο ελληνικό δημόσιο ήταν περίπου 4 εκατ. ευρώ, ενώ άλλα 3 εκατ. είχε δανείσει ο συνεταιρισμός στον ιδιωτικό τότε ΟΑΣΘ το 2011, χωρίς να του έχουν επιστραφεί. "Γι' αυτά τα 3 εκατ. έχουμε στα χέρια μας και εφετειακή απόφαση την οποία όμως δεν μπορούμε να εκτελέσουμε καθώς ο ΟΑΣΘ τελεί υπό εκκαθάριση", αναφέρει ο κ. Σταματίου.

Όμως και μετά την κρατικοποίηση ο ΟΑΣΘ δεν πλήρωσε ούτε ένα ευρώ για τα ακίνητα τα οποία μισθώνει. Το ετήσιο ύψος του μισθώματος ανέρχεται σε περίπου 1,1 εκατ. ευρώ, άρα το συνολικό χρέος από τον Ιούλιο του 2017 και εντεύθεν ανέρχεται κοντά στα 5 εκατ. ευρώ. "Παρότι δεν έχουμε εισπράξει ούτε ευρώ από ενοίκια εδώ και περίπου δέκα χρόνια, υποχρεούμαστε να καταβάλλουμε κανονικά τους φόρους που βαρύνουν τα ακίνητα, με πρώτο και καλύτερο τον ΕΝΦΙΑ, ποσά που για κάποιους που δεν έχουν άλλα εισοδήματα, είναι δυσβάσταχτα", επισημαίνει ο κ. Σταματίου.

Τι προβλέπει η συμφωνία

Η συμφωνία στην οποία κατέληξαν ΟΑΣΘ και "Ηρακλής" έπειτα από μακρά διαβούλευση προέβλεπε τα εξής:

1. Μείωση των μισθωμάτων κατά 34%, φτάνοντας έτσι στο ύψος των 58.000 ευρώ μηνιαίως, δηλαδή περίπου 700.000 ετησίως από 1,1 εκατ που ήταν.

2. Καταβολή όλων των οφειλών από τον Ιούλιο του 2017, οπότε ο ΟΑΣΘ περιήλθε στο δημόσιο και εντεύθεν, σε ισόποσες μηνιαίες δόσεις, με πλήρη εξόφληση ως το τέλος του 2022 οπότε λήγει το σημερινό καθεστώς λειτουργίας του Οργανισμού.
3. Προκαταβολή έναντι των οφειλομένων, ποσού 850.000 ευρώ.
4. Όσον αφορά τις οφειλές οι οποίες αφορούν την περίοδο πριν από την κρατικοποίηση, αυτές θα ενταχθούν στη διαδικασία της εκκαθάρισης, κάτι βεβαίως για το οποίο, όπως επισημαίνει ο κ. Σταματίου, "εμείς επιφυλασσόμαστε να ασκήσουμε κάθε ένδικο μέσο".

Σημειώνεται, πάντως, ότι ο ΟΑΣΘ έχει καταβάλλει πριν από λίγους μήνες στον έτερο εκμισθωτή που είναι ο δήμος Καλαμαριάς, στον οποίο ανήκει περίπου το 50% από το αμαξοστάσιο του Φοίνικα, ποσόν 500.000 ευρώ. Όπως αναφέρει στην Voria.gr αρμόδια πηγή "αυτό κατέστη δυνατόν καθώς υπάρχει ενεργή σύμβαση μίσθωσης με το δήμο Καλαμαριάς η οποία είχε υπογραφεί το 2018, δηλαδή μετά την κρατικοποίηση, από τη διοίκηση του Στέλιου Παππά".