Skip to main content

ΟΑΣΘ: Έχει πλέον λεωφορεία, αναζητά επειγόντως επιβάτες

Καμπάνια με τίτλο ο «ο ΟΑΣΘ τα έχει... 500!» για να ανακτηθεί η χαμένη εμπιστοσύνη των επιβατών - Περίπου το 40% του προσωπικού παραμένει ανεμβολίαστο

«Ανοίξαμε και σας περιμέναμε» είναι το... μεταγλωτισμένο κεντρικό μήνυμα το οποίο εκπέμπει ο ΟΑΣΘ υπονοώντας ότι πλέον διαθέτει τον απαιτούμενο αριθμό των λεωφορείων μόνον που οι επιβάτες εξακολουθούν να διατηρούν τη δυσπιστία και τις επιφυλάξεις τους όσον αφορά τη χρήση της αστικής συγκοινωνίας. Μέσα στις προσεχείς ημέρες ο ΟΑΣΘ ξεκινά ειδική καμπάνια που στόχο έχει, σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού, να ανακτήσει τη χαμένη εμπιστοσύνη του επιβατικού κοινού προς τις αστικές συγκοινωνίες. Κεντρικό μήνυμα της καμπάνιας είναι «ο ΟΑΣΘ τα έχει... 500!», όσα και τα λεωφορεία τα οποία θα είναι σε θέση μέσα στις αμέσως προσεχείς εβδομάδες να δρομολογεί σε όλες της γραμμές της περιφερειακής ενότητας Θεσσαλονίκης.

Όπως εξήγησε ο κ. Σκόδρας, στο πλαίσιο φιλικής συζήτησης με δημοσιογράφους, αυτήν τη στιγμή στις γραμμές εντός του πολεοδομικού συγκροτήματος κυκλοφορούν περί τα 380 λεωφορεία. Εξ' αυτών 180 είναι τα μισθωμένα μεταχειρισμένα, άλλα 49 είναι αυτά της Λειψίας τα οποία διέθεσε στον ΟΑΣΘ ο δήμος Θεσσαλονίκης και τα υπόλοιπα είναι του ίδιου του ΟΑΣΘ. Παράλληλα, άλλα περίπου 120 είναι δρομολογημένα από τα ΚΤΕΛ στις γραμμές εκτός πόλης. Επιπλέον, μέσα στις προσεχείς ημέρες πρόκειται να προστεθούν σταδιακά άλλα 80 μισθωμένα μεταχειρισμένα οχήματα.

«Κάπου εδώ έχουμε κλείσει προς το παρόν με την ενίσχυση του στόλου. Τα λεωφορεία είναι υπερεπαρκή καθώς ο συνολικός αριθμός τους θα ξεπεράσει τα 500. Εκείνο που χρειαζόμαστε τώρα είναι να πείσουμε τους Θεσσαλονικείς να ανέβουν ξανά στο αστικό λεωφορείο» επισημαίνει ο κ. Σκόδρας. Σύμφωνα με τον ίδιο η πληρότητα των λεωφορείων δεν υπερβαίνει το 25%. Αυτό έχει βεβαίως επιπτώσεις και στα έσοδα τα οποία είναι κάτω του εκατομμυρίου τον μήνα, όταν το 2019 είχαν φτάσει περίπου στα τρία εκατομμύρια.

Εκτός, όμως, από τις προσθήκες, ο ΟΑΣΘ ξεκίνησε και τις αποσύρσεις των παλαιών οχημάτων. Ήδη, έχουν καταθέσει πινακίδες από 232 παροπλισμένα λεωφορεία και το επόμενο διάστημα τον δρόμο της απόσυρσης θα πάρουν άλλα 200. Κατόπιν αυτού, στην περιουσία του ΟΑΣΘ απομένουν 190 οχήματα εκ των οποίων κυκλοφορούν σήμερα γύρω στα 150. Τους προσεχείς μήνες πρόκειται να βγει στον αέρα διαγωνισμός για την συντήρηση και επισκευή αυτών των 190 λεωφορείων και, σύμφωνα με τον κ. Σκόδρα, όσα κριθούν μη επισκευάσιμα θα αποσυρθούν και αυτά. Παράλληλα, θα τρέξει και ο διαγωνισμός προϋπολογισμού 1,7 εκατ. ευρώ για τη συντήρηση των 49 λεωφορείων της Λειψίας από τα οποία σήμερα κυκλοφορούν περίπου είκοσι.  

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΟΑΣΘ οι μετακινήσεις με τα αστικά λεωφορεία είναι απολύτως ασφαλείς. «Πλέον δεν υπάρχει συνωστισμός, ενώ καθημερινά κάνουμε απολυμάνσεις σε όλα τα οχήματα, σε πολλά απ' αυτά και μεταξύ των δρομολογίων». Βεβαίως, όπως παραδέχθηκε, υπάρχει ακόμη ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό, γύρω στο 40% του προσωπικού του ΟΑΣΘ που παραμένει ανεμβολίαστο. Ωστόσο, όπως τονίζει, γίνονται όλα τα προβλεπόμενα τακτικά τεστ. Ο κ. Σκόδρας προανήγγειλε επίσης εντατικοποίηση των ελέγχων κομίστρου. «Τώρα που πλέον έχουμε λεωφορεία δικαιούμαστε να ασκήσουμε και ελέγχους, ήδη κόβουμε περί τα χίλια πρόστιμα τον μήνα».

Ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ ανέφερε επίσης ότι ο Οργανισμός θα ξεκινήσει έρευνα προκειμένου να καταγράψει τον βαθμό ικανοποίησης ή δυσαρέσκειας του επιβατικού κοινού ώστε τα συμπεράσματα αυτών των μετρήσεων να αξιοποιηθούν κατά το στάδιο επανασχεδιασμού του συγκοινωνιακού χάρτη της Θεσσαλονίκης. «Θα εστιάσουμε κυρίως στη δυτική Θεσσαλονίκη όπου γίνεται το 50% των καθημερινών μετακινήσεων, αλλά θα δούμε και άλλες περιοχές, στο κέντρο και ανατολικά».