Skip to main content

ΟΑΣΘ: Απεργία χωρίς αιτία - Τι λέει για ΚΤΕΛ και τροπολογία

Η πρόθεση του υπουργείου είναι να αναζητήσει λύσεις μόνο εφόσον τα ΚΤΕΛ αρνούνται να αναλάβουν το έργο που τους αναλογεί, τονίζει ο ΟΑΣΘ.

Τον προβληματισμό της για τις αιτίες που οδήγησαν το σωματείο εργαζομένων στον ΟΑΣΘ να προκηρύξει απεργιακές κινητοποιήσεις, αναφορικά με την κατατεθείσα τροπολογία του υπουργού Υποδομών & Μεταφορών για την εκχώρηση μέρους του συγκοινωνιακού έργου του Οργανισμού στο ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, εκφράζει η διοίκηση του ΟΑΣΘ με ανακοίνωσή της.

Η διοίκηση τονίζει πως με τη συγκεκριμένη τροπολογία «σε καμία περίπτωση δεν θίγονται εργασιακά δικαιώματα και φυσικά ούτε τίθενται σε αμφισβήτηση οι θέσεις εργασίας των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ» και επισημαίνει πως με την εν λόγω τροπολογία «επιχειρείται να γίνει μία ορθολογική διαχείριση του συνολικού συγκοινωνιακού έργου αστικών και υπεραστικών συγκοινωνιών στους νομούς Θεσσαλονίκης και Αττικής, με σταδιακή προσπάθεια αποτύπωσης και διαχωρισμού του έργου των αστικών συγκοινωνιών από το αντίστοιχο έργο των υπεραστικών συγκοινωνιών, το οποίο απαιτεί ιδιαίτερες προδιαγραφές για την εξυπηρέτηση των πολιτών».

«Οι αστικές συγκοινωνίες παραμένουν ως έργο του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, ΟΑΣΘ, οι δε υπεραστικές πρέπει να αποκτήσουν προδιαγραφές που αναλογούν σε απομακρυσμένες περιοχές των 30, 40 έως και 90 χιλιομέτρων από το κέντρο της πόλης» αναφέρει χαρακτηριστικά η ανακοίνωση.

Επιπλέον η διοίκηση του Οργανισμού υπογραμμίζει πως τα ΚΤΕΛ «οφείλουν και αυτά να εκτελούν έργο όχι με τη λογική του κρατικοδίαιτου ιδιωτικού φορέα, αλλά με την ανάληψη του αναλογούντος ρίσκου». «Δεν είναι δυνατόν το ρίσκο να το επωμίζεται αποκλειστικά το Δημόσιο και οι ιδιώτες να απολαμβάνουν κέρδη εκ του ασφαλούς. Για παράδειγμα, η τελευταία πρόταση των ΚΤΕΛ, που είδε το φως της δημοσιότητας, είχε αυτά τα χαρακτηριστικά και για το λόγο αυτόν δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή».

Σημειώνει ότι στην τροπολογία που κατατέθηκε «υπάρχει με σαφήνεια στην αιτιολογική έκθεση ότι η πρόθεση του υπουργείου είναι να αναζητήσει λύσεις μόνο εφόσον τα ΚΤΕΛ αρνούνται να αναλάβουν το έργο που τους αναλογεί» και προσθέτει πως «οι πολίτες της Θεσσαλονίκης γνωρίζουν πολύ καλά ότι τα ΚΤΕΛ εκτελούν ήδη δρομολόγια στο πλαίσιο ενός σχεδιασμένου μεταφορικού έργου στα όρια του νομού Θεσσαλονίκης, εδώ και 7 χρόνια». «Όμως ο συνολικός σχεδιασμός είναι προβληματικός, καθώς υπάρχουν σημαντικές επικαλύψεις δρομολογίων» τονίζεται.

«Με αυτά τα δεδομένα» συνεχίζει η διοίκηση «καλούμε όλους τους πολίτες και ειδικότερα τους εργαζομένους του ΟΑΣΘ να μελετήσουν με μεγαλύτερη προσοχή τις συγκεκριμένες τροπολογίες», ενώ διαβεβαιώνει όλους τους κατοίκους των απομακρυσμένων, από την πόλη, περιοχών ότι η απόφαση του υπουργείου και της διοίκησης του ΟΑΣΘ είναι να μην αλλάξει η συχνότητα των δρομολογίων και να μην αυξηθεί το κόμιστρο.

«Τέλος, θεωρούμε ότι οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ έπρεπε να έχουν ήδη κατανοήσει το πνεύμα αλλά και τις διαθέσεις της σημερινής διοίκησης, η οποία έχει αποκαταστήσει την ομαλή καταβολή των μισθών τους, εφαρμόζει με θρησκευτική ευλάβεια τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας που έχει υπογραφεί ανάμεσα στη διοίκηση και στο σωματείο εργαζομένων και έχει αποκαταστήσει την εύρυθμη λειτουργία του οργανισμού παρά τις αντιξοότητες που αντιμετωπίζει. Και έχει επίσης εγγυηθεί σε όλους τους τόνους όλες τις θέσεις εργασίας» συμπληρώνει η διοίκηση και καταλήγει: «Σε καμία περίπτωση δεν έχουμε τη διάθεση να αμφισβητήσουμε το δικαίωμα των εργαζομένων να ασκούν τα συνδικαλιστικά τους δικαιώματα και προφανώς το δικαίωμά τους να απεργούν. Ωστόσο οι αιτιάσεις τους μας δημιουργούν προβληματισμό και αφήνουν αναπάντητα ερωτήματα».