Skip to main content

ΟΑΣΘ: Για ανταλλακτικά αξίας 12 ευρώ μένουν λεωφορεία στα πιτς!

Διαφωνίες στα ηγετικά κλιμάκια του Οργανισμού για το αν θα πρέπει να γίνονται ή όχι απευθείας αναθέσεις για την προμήθεια ανταλλακτικών.

Γράφει ο Σαλονικιός

Πριν από περίπου δύο εβδομάδες ο ΟΑΣΘ είχε φτάσει να βγάζει στους δρόμους με το ζόρι 210 ως 220 λεωφορεία. Υπήρξε μάλιστα και μέρα που το πρωί είχαν βγει από τα αμαξοστάσια 197 οχήματα! Τα υπόλοιπα περίπου τετρακόσια και βάλε παραμένουν στα πιτς, άλλα μονίμως καθώς είναι για πέταμα, άλλα με βαριές βλάβες και άλλα με πολύ μικρές έως αστείες. Για παράδειγμα, για μια λάμπα ή για τακάκια.

Όπως με ενημερώνει πηγή μου, η οποία γνωρίζει άριστα το τι γίνεται στα συνεργεία, υπάρχουν ακινητοποιημένα λεωφορεία από τα οποία λείπουν ανταλλακτικά, ευτελούς αξίας της τάξης των δώδεκα ευρώ! “Και γιατί δεν αγοράζετε;”, τον ρωτώ έκπληκτος, “σας λείπουν δώδεκα ευρώ;”.

Η απάντηση που έλαβα είναι ότι για την προμήθεια ανταλλακτικών, εκτός από χρήματα, απαιτείται και διαγωνισμός. “Βεβαίως, θα μπορούσαμε τέτοιες μικρού κόστους προμήθειες να τις κάνουμε με απ' ευθείας αναθέσεις, όπως έγινε αρκετές φορές, όμως η διοίκηση του ΟΑΣΘ αποφάσισε πλέον να κόψει αυτού του είδους τις αναθέσεις”.

Το επιχείρημα μου φάνηκε αστείο. Είναι δυνατόν, όταν φτάνεις στο σημείο να κάνεις απ' ευθείας ανάθεση τις 25 λεωφορειακές γραμμές, προϋπολογισμού άνω των 20 εκατ., να σκέφτεσαι τα δώδεκα ευρουλάκια; Παρά ταύτα, το έψαξα και διαπίστωσα ότι η πηγή μου είχε δίκιο.

Έμαθα λοιπόν, πως ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Γιώργος Σκόδρας αρνείται εδώ και αρκετές ημέρες να υπογράψει άλλες απ' ευθείας αναθέσεις. Πληροφορούμαι, μάλιστα, πως η επιμονή του αυτή έχει προκαλέσει τριβές στα ηγετικά κλιμάκια του Οργανισμού καθώς υπάρχουν στελέχη τα οποία πιέζουν να προχωρήσει ο ΟΑΣΘ στην αγορά ανταλλακτικών, με κάθε τρόπο.

Κάτι τέτοιο έγινε μάλιστα προ ημερών όταν με την αγορά ανταλλακτικών συνολικής αξίας κάτι λιγότερο από 5.000 ευρώ κατάφεραν και επισκεύασαν γύρω στα 30 λεωφορεία, δίνοντας μια μικρή ανάσα στον παραπαίοντα στόλο του ΟΑΣΘ. Η κακή κατάσταση στον Οργανισμό έχει προκαλέσει απ' ό,τι πληροφορούμαι προστριβές στα ηγετικά κλιμάκια σε βαθμό που, όπως μου λένε, ορισμένοι επικοινωνούν μεταξύ τους πλέον μόνον γραπτώς.

Στο μεταξύ, εκτός από τα εκατό λεωφορεία των ΚΤΕΛ τα οποία θα μπουν στις 25 γραμμές, μετά το χθεσινό “οκ” από το Ελεγκτικό Συνέδριο, στον ΟΑΣΘ περιμένουν νέα και από Σουηδία. Αναφέρομαι στα 136 αρθρωτά λεωφορεία μάρκας Volvo τα οποία εμφανίζουν σοβαρή βλάβη (ρωγμές) στο σασμάν.

Εξ αυτών τα 92 είναι στα πιτς εδώ και μήνες ενώ τα υπόλοιπα 44 αποσύρθηκαν σταδιακά, πλην ελαχίστων. Πριν από μερικές ημέρες βρέθηκε στη Θεσσαλονίκη κλιμάκιο της Volvo το οποίο έμεινε περίπου μια βδομάδα στην πόλη και εξέτασε εξονυχιστικά τα λεωφορεία. Στη συνέχεια οι τεχνικοί της σουηδικής εταιρείας αποχώρησαν με την υπόσχεση ότι εντός των προσεχών ημερών θα αποστείλουν στον ΟΑΣΘ τις προτάσεις τους για την επισκευή αυτών των λεωφορείων τα οποία, σημειωτέον, είναι σχετικά νεαρής ηλικίας, περίπου δεκαπενταετίας.