Skip to main content

ΟΑΣΘ: Κόλλησαν στη γραφειοκρατία τα λεωφορεία της Λειψίας

Γιατί τα πενήντα λεωφορεία καθυστερούν να ενταχθούν στο δυναμικό του ΟΑΣΘ - Δεν ξεκολλάει από τα 250-260 ο αριθμός των οχημάτων στους δρόμους

Μέσα στο κατακαλόκαιρο, και συγκεκριμένα, στις 6 Αυγούστου, ο δήμος Θεσσαλονίκης ενεργοποίησε fast track διαδικασίες για την αγορά των πενήντα αστικών λεωφορείων από τον αδελφό δήμο της Λειψίας προκειμένου, το αργότερο ως τον Οκτώβριο αυτά να ενσωματωθούν στον στόλο του ΟΑΣΘ. Μάλιστα, είχαν υιοθετηθεί ακόμη και πρωτόγνωρες μέθοδοι, όπως η έγκριση της αγοράς από το δημοτικό συμβούλιο δια περιφοράς με το αιτιολογικό ότι η ανάγκη ενίσχυσης του στόλου της αστικής συγκοινωνίας ήταν κατεπείγουσα. Ωστόσο, σχεδόν τέσσερις μήνες μετά, στον στόλο του ΟΑΣΘ έχουν ενταχθεί μόλις εννέα από τα συνολικά πενήντα λεωφορεία της Λειψίας.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΑΣΘ Γιώργο Σκόδρα αιτία αυτής της καθυστέρησης είναι η γραφειοκρατία η οποία δεν αφορά μόνον τις ελληνικές υπηρεσίες, αλλά και τις γερμανικές. “Στη Θεσσαλονίκη έχουν έρθει άλλα έντεκα λεωφορεία από τη Λειψία τα οποία, όμως δεν μπορούμε να τα εκτελωνίσουμε γιατί οι γερμανοί δεν μας έχουν στείλει τα απαιτούμενα έγγραφα” αναφέρει ο κ. Σκόδρας. Μεγάλες καθυστερήσεις σημειώνονται και στη διαδικασία της μεταφοράς των λεωφορείων από τη γερμανική πόλη στη Θεσσαλονίκη.

Σημειώνεται, δε, ότι τα έξοδα μεταφοράς αλλά και φύλαξης αυτών των λεωφορείων επιβαρύνουν τον ΟΑΣΘ και θα ανέλθουν περίπου στα 400.000 ευρώ μετά και τις σχετικές εκπτώσεις. Με δεδομένο αυτόν τον ρυθμό, έως τις γιορτές, στον στόλο του ΟΑΣΘ πρόκειται να ενσωματωθούν περί τα είκοσι γερμανικά λεωφορεία και τα υπόλοιπα τριάντα, θα ενταχθούν σταδιακά από τις αρχές του επόμενου έτους.

Έως τις γιορτές πρόκειται επίσης να ενισχύσουν τον στόλο των αστικών λεωφορείων και άλλα περίπου τριάντα μεταχειρισμένα οχήματα από αυτά τα οποία μίσθωσε ο ΟΑΣΘ. Έως τώρα έχουν δρομολογηθεί ήδη περί τα εξήντα ενώ τα υπόλοιπα ενενήντα από τα συνολικά 180 τα οποία περιλαμβάνει η σύμβαση θα μπουν στις λεωφορειακές γραμμές προς το τέλος Ιανουαρίου. Στο μεταξύ είναι έτοιμη η διακήρυξη του νέου διαγωνισμού για τη μίσθωση άλλων 270 μεταχειρισμένων λεωφορείων η οποία αναμένεται να βγει στον αέρα λίγο πριν ή αμέσως μετά τις γιορτές.

Ξεσκαρτάρισμα του στόλου

Παρά τη σημαντική ενίσχυση του στόλου με τα περίπου εξήντα μισθωμένα μεταχειρισμένα οχήματα ο συνολικός αριθμός των λεωφορείων του ΟΑΣΘ (εξαιρουμένων των γραμμών οι οποίες έχουν δοθεί στα ΚΤΕΛ) αδυνατεί να ξεκολλήσει από τα 250-260. Σύμφωνα με τον κ. Σκόδρα ο λόγος είναι ότι αρκετά από τα οχήματα τα οποία ανήκουν στον ΟΑΣΘ βγαίνουν εκτός μάχης. Ορισμένα, δε, παραμένουν στα συνεργεία για πολύ καιρό.

“Αυτό δεν μπορεί να συνεχιστεί. Αυτή τη στιγμή το μεγαλύτερο μέρος του στόλου του ΟΑΣΘ είναι μόνο στα χαρτιά καθώς δεκάδες λεωφορεία είναι παροπλισμένα εδώ και χρόνια” σημειώνει ο κ. Σκόδρας. Για τον λόγο αυτό συγκροτήθηκε επιτροπή αποτελούμενη από έξι μηχανικούς του Οργανισμού, συν έναν καθηγητή από το Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδας η οποία έχει αναλάβει να εξετάσει το σύνολο των χαλασμένων οχημάτων και να συντάξει έκθεση για το καθένα ξεχωριστά.

“Από κει θα φανεί ποια από αυτά τα λεωφορεία αξίζει να επισκευαστούν, ποιο το κόστος επισκευής και ποια θα πρέπει να αποσυρθούν οριστικά”, αναφέρει ο κ. Σκόδρας. “Αμέσως μετά, με βάση το κοστολόγιο αυτής της επιτροπής, θα προκηρύξουμε διαγωνισμό για την επισκευή αυτών των οχημάτων”.

Γύρω στα 90 τα κρούσματα στον ΟΑΣΘ

Στο μεταξύ συνεχίζονται τα τεστ covid-19, μεταξύ των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ. Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού έως τώρα έχουν γίνει περί τα 2.200 τεστ, καθώς κάποιοι χρειάστηκε να επανελεγχθούν και βρέθηκαν περίπου 90 κρούσματα, δηλαδή το ποσοστό θετικότητας είναι κοντά στο 4%. Ωστόσο, εκτός υπηρεσίας βρίσκονται περί τα τριακόσια άτομα, άλλοι ως στενές επαφές κρουσμάτων, άλλοι επειδή ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες.