Skip to main content

ΟΑΣΘ, Μετρό: Τι συζητήθηκε πίσω από τις κλειστές πόρτες με Καραμανλή

Ποια ήταν τα θέματα που συζητήθηκαν διεξοδικά σε συναντήσεις που είχε ο Κώστας Καραμανλής με τις ηγεσίες ΟΣΕΘ, ΟΑΣΘ και Αττικό Μετρό.

Οι δημόσιες συγκοινωνίες είναι το σοβαρότερο πρόβλημα το οποίο αντιμετωπίζει τα τελευταία χρόνια η Θεσσαλονίκη. Φαίνεται να το αντιλαμβάνεται και η κυβέρνηση, εξ ου και πρώτος άνοιξε χθες την αυλαία των καθιερωμένων επισκέψεων κυβερνητικών παραγόντων στην πόλη, κάθε αρχή του Σεπτέμβρη, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, συνοδευόμενος από τους δύο γενικούς γραμματείς του υπουργείου, τον Γιώργο Καραγιάννη (Υποδομών) και τον Νίκο Σταθόπουλο (Μεταφορών).

Το θέμα θα τεθεί και στις σημερινές συναντήσεις τις οποίες θα έχει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στο ΥΜΑΘ, στο πλαίσιο της προπαρασκευαστικής επίσκεψής του στην πόλη, ενόψει της επίσημης ανόδου του, στις 12 και 13 Σεπτεμβρίου για το Thessaloniki Helexpo Forum. ΟΑΣΘ και μετρό ήταν τα δύο θέματα τα οποία συζητήθηκαν στις δύο κλειστές χθεσινές συσκέψεις στη Θεσσαλονίκη.

Η πρώτη έγινε στον Οργανισμό Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης με τη συμμετοχή των τριών στελεχών της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, της ηγεσίας του ΟΣΕΘ (Καλογερούδης, Τόσκας), του προέδρου και διευθύνοντα συμβούλου του ΟΑΣΘ Γιώργου Σκόδρα, της ηγεσίας της Αττικό Μετρό (Ταχιάος, Κουρέτας) και του γενικού γραμματέα του δήμου Θεσσαλονίκης και μέλους του δ.σ. του ΟΣΕΘ, Μίμη Φωτόπουλου.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το ζήτημα το οποίο απασχόλησε περισσότερο τη συζήτηση ήταν αυτό του μετρό καθώς το φλέγον θέμα του ΟΑΣΘ που είναι η ενίσχυση του στόλου των λεωφορείων, έχει εν μέρει δρομολογηθεί. Αντιθέτως, με το μετρό υπάρχουν αρκετές και σοβαρές εκκρεμότητες οι οποίες αφορούν κυρίως ενέργειες και αποφάσεις που πρέπει να τρέξει η κυβέρνηση. Ειδικότερα, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα πρέπει να βγάλει στον αέρα τον διεθνή διαγωνισμό για την επιλογή του αναδόχου ο οποίος θα αναλάβει να λειτουργήσει το μετρό. Επ' αυτού, σύμφωνα με αρμόδια πηγή, ζητήθηκε ως το τέλος του μήνα να κατατεθούν προτάσεις ώστε ο διαγωνισμός να βγει στη συνέχεια στον αέρα. Υπενθυμίζεται ότι απαιτείται πολύς χρόνος για την ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας εξ ου και το υπουργείο επείγεται.

Το δεύτερο ζήτημα που συζητήθηκε στη σύσκεψη στον ΟΣΕΘ ήταν η περίφημη ΜΑΜΘ, άλλως, η Μελέτη Ανάπτυξης του Μετρό Θεσσαλονίκης. Είναι η μελέτη η οποία θα δείξει προς τα που θα πρέπει να επεκταθεί το μετρό, σε συνδυασμό πάντα και με τις οδικές αστικές συγκοινωνίες καθώς θα πρόκειται κατ' ουσία για επικαιροποιημένο σχέδιο μεταφορών για την περιοχή με ορίζοντα ως το 2040.

Ο διαγωνισμός για την ανάθεση της ΜΑΜΘ έγινε τον Μάιο του 2019 και σύμφωνα με πληροφορίες η υπογραφή της σύμβασης ανάθεσης του έργου θα γίνει στις 16 Σεπτεμβρίου, η δε παράδοσή της πρόκειται να γίνει σε περίπου δύο χρόνια. Βεβαίως, έως τότε, κάποιες πρόδρομες μελέτες και εργασίες για τις επεκτάσεις προς δυτικά και προς αεροδρόμιο θα γίνουν, ωστόσο οι τελικές αποφάσεις θα ληφθούν μετά την ολοκλήρωση της ΜΑΜΘ την οποία προκήρυξε η Αττικό Μετρό, αλλά θα παρακολουθείται και από τον ΟΣΕΘ ο οποίος έχει την αρμοδιότητα για το σύνολο του συγκοινωνιακού έργου στη Θεσσαλονίκη.

Χθες το απόγευμα έγινε και δεύτερη σύσκεψη για το μετρό, αυτή τη φορά αποκλειστικά με τη συμμετοχή της ηγεσίας και των στελεχών της Αττικό Μετρό, στα γραφεία της εταιρείας στη Θεσσαλονίκη. Σύμφωνα με πληροφορίες στη σύσκεψη έγινε μια γενική επισκόπηση της πορείας των εργασιών, τόσο στη βασική γραμμή, όσο και στην επέκταση προς Καλαμαριά. Ασφαλώς συζητήθηκε και το ζήτημα του σταθμού Βενιζέλου, για το οποίο αναμένεται το πότε θα θέσει το υπουργείο Πολιτισμού τις μελέτης απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων, προς έγκριση στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι μελέτες είναι έτοιμες, έχουν εκπονηθεί από το γραφείο του Κορρέ και επρόκειτο μάλιστα να υποβληθούν προς έγκριση στο ΚΑΣ, εντός του Αυγούστου. Ωστόσο, από το υπουργείο Πολιτισμού κρίθηκε φρόνιμο να περιμένουν την εκδίκαση των ασφαλιστικών μέτρων για τη διακοπή των εργασιών στο σταθμό Βενιζέλου τα οποία εκδικάζονται αύριο και μετά να στραφούν προς το ΚΑΣ. Υπενθυμίζεται ότι εκτός των ασφαλιστικών μέτρων, κατά της απόσπασης των αρχαιοτήτων εκκρεμούν στο Συμβούλιο της Επικρατείας δύο προσφυγές οι οποίες έχει οριστεί να συνεκδικαστούν στις 4 Δεκεμβρίου.