Skip to main content

ΟΑΣΘ: Συμφωνία για τη νέα ΣΣΕ, αλλά και βαριές ποινές στους εργαζόμενους

Το θετικό κλίμα από τη διαφαινόμενη επίτευξη συμφωνίας επισκιάζουν βαρύτατες ποινές οι οποίες επιβλήθηκαν σε βάρος τριών εργαζομένων

Μία ζέστη, μία κρύο είναι ως φαίνεται οι σχέσεις του σωματείου των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ με τη διοίκηση του Οργανισμού. Τις τελευταίες ημέρες παρατηρείται, από τη μια πλευρά όξυνση των σχέσεων εξ αιτίας της επιβολής ποινών σε βάρος εργαζομένων, τις οποίες το σωματείο θεωρεί εξοντωτικές, και από την άλλη, χθες, είχαμε όπως όλα δείχνουν την οριστική συμφωνία για την υπογραφή νέας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας (ΣΣΕ) για τη διετία 2021-2022.

Συγκεκριμένα, χθες το μεσημέρι έγινε συνάντηση στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υπό τον γενικό γραμματέα Μεταφορών Γιάννη Ξιφαρά στην οποία συμμετείχαν ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ Γιώργος Σκόδρας και αντιπροσωπεία του σωματείου υπό τον πρόεδρο Γιάννη Δήμκα. Στη συνάντηση φαίνεται πως υπήρξε συμφωνία επί των τελευταίων εκκρεμοτήτων που υπήρχαν και, εκτός απροόπτου, μέσα στις επόμενες μία-δύο εβδομάδες πιθανότατα θα πέσουν και οι υπογραφές στη νέα ΣΣΕ.

Μιλώντας στη Voria.gr ο κ. Δήμκας είπε πως «ο καπνός που βγήκε δεν είναι εντελώς λευκός, αλλά πράγματι είμαστε πολύ κοντά σε συμφωνία». Εξήγησε πως η χθεσινή συνάντηση οδήγησε σε θετικό αποτέλεσμα «το υπουργείο Μεταφορών συμφώνησε, αλλά μένει τώρα να εγκρίνει τα συμφωνηθέντα και το υπουργείο Οικονομικών» καθώς η συμφωνία συνεπάγεται και συγκεκριμένο οικονομικό κόστος. Στη συνέχεια το κείμενο της κατ' αρχήν συμφωνίας θα περάσει από την κρίση του ΔΣ και της γενικής συνέλευσης του σωματείου.

"Η συμφωνία είχε επέλθει εδώ και μήνες, κακώς τράβηξε τόσο πολύ, αλλά το σωματείο ήθελε να αποσαφηνιστούν κάποιες μικροεκκρεμότητες" δήλωσε από την πλευρά του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ.

Βαριές ποινές

Το θετικό κλίμα από τη διαφαινόμενη επίτευξη συμφωνίας για τη νέα ΣΣΕ επισκιάζουν, όμως, κάποιες βαρύτατες ποινές οι οποίες επιβλήθηκαν από τη διοίκηση του ΟΑΣΘ σε βάρος τριών εργαζομένων για πειθαρχικά παραπτώματα. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον πρόεδρο του σωματείου, σε δύο οδηγούς επιβλήθηκε ποινή αργίας δύο μηνών, η οποία συνεπάγεται και αντίστοιχη στέρηση δύο μισθών, έπειτα από καταγγελίες ότι μιλούσαν στο κινητό τους ενώ οδηγούσαν ή ότι παραβίασαν φωτεινό σηματοδότη.

Επίσης, σε έναν άλλο εργαζόμενο επιβλήθηκε ποινή αργίας ενός μήνα με αντίστοιχη στέρηση μισθού επειδή, σύμφωνα με τον πειθαρχικό έλεγχο, ειδοποίησε τη Διεύθυνση Κίνησης του ΟΑΣΘ ότι δεν θα προσέλθει στην εργασία του λόγω ασθενείας, είκοσι λεπτά πριν από την έναρξη της βάρδιάς του, αντί μιας ώρας πριν, όπως προβλέπει ο εσωτερικός κανονισμός του Οργανισμού.

«Οι ποινές είναι τελείως παράλογες και εξοντωτικές. Δεν προβλέπονται ούτε στον εσωτερικό κανονισμό», τονίζει ο πρόεδρος του σωματείου. Ο κ. Δήμκας επισημαίνει, επίσης, ότι «για όλα αυτά τα υποτιθέμενα παραπτώματα δεν υπάρχουν αποδείξεις, υπάρχουν μόνον καταγγελίες από κάποιους επιβάτες, χωρίς, ωστόσο, να συνοδεύονται από αποδείξεις. Όπως καταλαβαίνετε, μπορεί οποιοσδήποτε για τους δικούς του λόγους να προβεί σε καταγγελία η οποία ενδέχεται να είναι αβάσιμη και άδικη, αλλά την πληρώνει ο εργαζόμενος και μάλιστα με στέρηση δύο μισθών».

Ο κ. Δήμκας προαναγγέλλει προσφυγή στη δικαιοσύνη εκ μέρους των εργαζομένων προκειμένου να απαλειφθούν αυτές οι βαρύτατες ποινές.

Ερωτηθείς για την υπόθεση ο κ. Σκόδρας δήλωσε ότι δεν γνωρίζει τις συγκεκριμένες περιπτώσεις. Τόνισε, ωστόσο, ότι υπήρξαν περιπτώσεις που οι καταγγελίες συνοδεύονται από οπτικό υλικό το οποίο επιβεβαιώνει την παράβαση, για παράδειγμα ότι ο εργαζόμενος μιλούσε στο κινητό τηλέφωνο. Ως προς το ύψος των ποινών εξήγησε πως «αυτές δεν προβλέπονται στον εσωτερικό κανονισμό, αλλά επιβάλλονται βάσει όσων ισχύουν στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας». Τέλος, για την περίπτωση του οδηγού ο οποίος ειδοποίησε με καθυστέρηση για την απουσία του, λόγω ασθενείας, ο κ. Σκόδρας σημείωσε πως «σε αυτή την περίπτωση χάθηκε δρομολόγιο, άρα ζημιώθηκε ο ΟΑΣΘ και ταλαιπωρήθηκε και το επιβατικό κοινό. Σε κάθε περίπτωση», είπε, «οι ποινές είναι εφέσιμες και η έφεση έχει και ανασταλτικό χαρακτήρα. Εφόσον κατατεθούν εφέσεις αυτές εξετάζονται από ανεξάρτητο πειθαρχικό συμβούλιο στο οποίο συμμετέχουν εκπρόσωποι της Επιθεώρησης Εργασίας, της Τροχαίας κ.ά».

Υπενθυμίζεται ότι τις προηγούμενες ημέρες είχαν επιβληθεί χρηματικά πρόστιμα σε 304 εργαζόμενους επειδή, παρότι ανεμβολίαστοι, δεν προσκόμιζαν ως όφειλαν, αρνητικά τεστ covid-19.