Skip to main content

Οι εξηγήσεις στον Κεφαλογιάννη για τα χαλασμένα λεωφορεία του ΟΑΣΘ

Η αδυναμίας επισκευής των χαλασμένων λεωφορείων, η αισιοδοξία για την απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου και το αίτημα Ζέρβα για την Ψελλού.

Γράφει ο Σαλονικιός

Σας έχω νεότερα από τη χθεσινή επίσκεψη του υφυπουργού Μεταφορών Γιάννη Κεφαλογιάννη στη Θεσσαλονίκη. Εστιάζω κυρίως στη σύσκεψη που είχε στον ΟΑΣΘ με την ηγεσία καθώς και στελέχη του Οργανισμού (Σκόδρας, Σπανός, Κωνσταντινίδης, Τσερμενίδης κ.ά.), διότι τα αποτελέσματα αυτής της σύσκεψης είναι που ενδιαφέρουν περισσότερο, δεδομένης και της κατάστασης στις αστικές συγκοινωνίες. Όπως μαθαίνω, η συνάντηση κράτησε γύρω στη μιάμιση ώρα και το θέμα το οποίο κυριάρχησε, σχεδόν κατ' αποκλειστικότητα, ήταν αυτό της αδυναμίας επισκευής των χαλασμένων λεωφορείων.

Όπως εξηγήθηκε στον Κεφαλογιάννη, το πρόβλημα είναι πολυπαραγοντικό. Σχετίζεται με τον κανονισμό προμηθειών του δημοσίου ο οποίος είναι εξαιρετικά γραφειοκρατικός, άρα και χρονοβόρος με αποτέλεσμα τα απαιτούμενα ανταλλακτικά να μην έρχονται στην ώρα τους. Αφορά όμως και οργανωτικές αδυναμίες του ΟΑΣΘ που σχετίζονται, είτε με την έγκαιρη προμήθεια των ανταλλακτικών είτε με την επιχειρησιακή δυνατότητα των συνεργείων του Οργανισμού να ανταποκριθούν με επάρκεια στις υψηλές απαιτήσεις της συγκυρίας.

Ο Νίκος Κωνσταντινίδης, διευθυντής συντήρησης του ΟΑΣΘ, είπε στον υφυπουργό πως αυτή τη στιγμή υπάρχουν στα αμαξοστάσια 260 οχήματα προς επισκευή. Πόσα απ' αυτά, όμως, μπορούν να επισκευαστούν, με τι κόστος και σε τι χρόνο, αυτό θα το έχει έτοιμο τη Δευτέρα και θα στείλει τον σχετικό κατάλογο στο υπουργείο στην Αθήνα. Συμφωνήθηκε, μάλιστα, ένα τέτοιο ενημερωτικό σημείωμα, με την πορεία επισκευής των βλαβών, να στέλνεται κάθε βδομάδα.

Πάντως, για να μην αναθαρρήσετε και νομίσετε πως σε λίγες εβδομάδες οι δρόμοι της Θεσσαλονίκης θα πλημμυρίσουν από λεωφορεία, θα σας πως ότι από αυτά τα 260 ζήτημα είναι εάν αξίζει να επισκευαστούν τα 150 με 180. Θυμίζω ότι μέσα σ' αυτά είναι και τα 44 αρθρωτά που έχουν σοβαρό πρόβλημα ρηγματώσεων στο σασμάν. Όπως έγραψα και χθες για το θέμα αυτό καταφθάνει στη Θεσσαλονίκη, την προσεχή Τετάρτη αντιπροσωπεία της εταιρείας κατασκευής αυτών των ελαττωματικών όπως αποδείχθηκε, οχημάτων προκειμένου να εξεταστούν πιθανές λύσεις. Δεν θα σας αποκαλύψω όνομα εταιρείας, θα πω μόνον ότι είναι σκανδιναβικής προέλευσης...

Ο Κεφαλογιάννης είπε, μεταξύ άλλων, χθες, ότι την προσεχή εβδομάδα αναμένεται και η απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου σχετικά με τη σύμβαση εκχώρησης 25 λεωφορειακών γραμμών στα ΚΤΕΛ. Πάντως, όπως πληροφορούμαι, ήδη από χθες τα πρώτα τέσσερα λεωφορεία του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης μπήκαν στο συνεργείο του ΟΑΣΘ προκειμένου να τοποθετηθούν σε αυτά τα ακυρωτικά και εκδοτικά μηχανήματα. Όπερ σημαίνει ότι κυβέρνηση και ΟΑΣΘ δεν ανησυχούν για την τελική ετυμηγορία του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

Πριν από τον ΟΑΣΘ ο υφυπουργός βρέθηκε στο δημαρχείο όπου είχε συνάντηση με τον δήμαρχο Κωνσταντίνο Ζέρβα, τον αντιδήμαρχο Μάκη Κυριζίδη, τον σύμβουλο του δημάρχου Δημήτρη Μήτρου κ.ά. Πέρα από το θέμα της αστικής συγκοινωνίας ο Ζέρβας έθεσε μετ' επιτάσεως στον Κεφαλογιάννη το ζήτημα της επείγουσας διάνοιξης της οδού Μιχ. Ψελλού η οποία θα διευκολύνει τη λειτουργία του μετρό καθώς συνδέει το κεντρικό αμαξοστάσιο με το σταθμό στη Νέα Ελβετία.

Εντύπωση στους συνεργάτες του δημάρχου έκανε μια συνεργάτιδα του υφυπουργού η οποία είχε μαζί της έναν ογκώδη φάκελλο στον οποίο περιέχονταν όλες οι εκκρεμότητες, αρμοδιότητας του υπουργείου Υποδομών, που υπάρχουν στη Θεσσαλονίκη. Και μόλις ετίθετο ένα θέμα, έβγαζε τον αντίστοιχο υποφάκελλο στον οποίο ήταν καταγεγραμμένα τα πάντα! Είναι αυτό που λέμε “από οργάνωση σχίζουμε”!

Η διοίκηση Ζέρβα περιμένει βεβαίως και πράξεις. Πάντως, στο δημαρχείο δηλώνουν σε πρώτη φάση ικανοποιημένοι από το γεγονός ότι όλοι οι κυβερνητικοί παράγοντες ξεκινούν τις συναντήσεις τους στη Θεσσαλονίκη πρώτα από το δημαρχείο. “Αυτό σημαίνει ότι ο δήμος είναι η επισπεύδουσα δύναμη, είναι αυτός που θέτει την ατζέντα” μου επισημαίνει, εμφανώς ικανοποιημένος, συνεργάτης του δημάρχου. Το ζήτημα βεβαίως, θα προσέθετα, είναι ο βαθμός υλοποίησης αυτής της ατζέντας και θέλω να δω ποια θα είναι η στάση του δήμου απέναντι στις ατέρμονες αργοπορίες στις οποίες μας έχει συνηθίσει δεκαετίες τώρα η κεντρική εξουσία.