Skip to main content

ΟΑΣΘ: Αρχίζει απολύμανση των λεωφορείων και με υπεριώδεις ακτίνες

Πιλοτικό πρόγραμμα απολυμάνσεων και στο ενδιάμεσο των δρομολογίων - Πόσα είναι τα ενεργά κρούσματα στο προσωπικό και πόσοι βρίσκονται σε καραντίνα

Τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς είναι από τους παράγοντες που ενοχοποιούνται για τη διασπορά του νέου κορονωϊού SARS-CoV-2. Ωστόσο, η ακριβής συμμετοχή τους σε αυτό είναι πολύ δύσκολο να προσδιοριστεί, παρά μόνον τεκμαίρεται λόγω της εικόνας συνωστισμού που παρατηρείται σε ώρες αιχμής. Στη Θεσσαλονίκη η εντύπωση αυτή είναι ακόμη πιο έντονη καθώς η πόλη διαθέτει ένα μόνο δημόσιο μέσο μεταφοράς, τον ΟΑΣΘ, στον οποίο οι συνθήκες μετακίνησης ήταν εξαιρετικά προβληματικές λόγω της έλλειψης λεωφορείων. Τους τελευταίους λίγους μήνες η κατάσταση έχει κάπως βελτιωθεί εξ αιτίας της προσθήκης περισσοτέρων από 200 μεταχειρισμένων λεωφορείων.

Η αύξηση του επιδημιολογικού φορτίου στη Θεσσαλονίκη, τις τελευταίες εβδομάδες, έχει αντίκτυπο και στον ΟΑΣΘ. Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού Γιώργο Σκόδρα, αλλά και τον πρόεδρο του σωματείου των Εργαζομένων Γιάννη Δήμκα, τον τελευταίο καιρό έχουν αυξηθεί τα κρούσματα στις τάξεις των εργαζομένων. Ο κ. Δήμκας αναφέρει στην Voria.gr ότι "τα ενεργά κρούσματα είναι περίπου πενήντα". Σημειώνει, δε, πως μια από τις εστίες διασποράς εντοπίστηκε στον ανατολικό σταθμό μετεπιβίβασης του ΙΚΕΑ.

Σύμφωνα με τον κ. Σκόδρα, "πλέον τα ενεργά κρούσματα είναι γύρω στα 25. Ευτυχώς σχεδόν όλοι ασθενούν ελαφρά. Αρκετοί, μάλιστα, έχουν ήδη επιστρέψει στη δουλειά. Όμως, εκτός υπηρεσίας βρίσκονται άλλοι περίπου εκατό εργαζόμενοι που αποτελούν στενές επαφές των κρουσμάτων". Σύμφωνα με τον ίδιο οι εργαζόμενοι υπόκεινται πολύ τακτικά σε μοριακά τεστ "αλλά όταν αυξάνονται τα κρούσματα στην πόλη, αυτό δεν μπορεί να μην επηρεάσει και την κοινότητα του ΟΑΣΘ. Άλλωστε, τα περισσότερα έχουν αναφορά στο οικογενειακό ή το ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον".

Ο κ. Σκόδρας υπενθυμίζει ότι τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ απολυμαίνονται καθημερινά. Αναφέρει, μάλιστα, ότι την προσεχή εβδομάδα θα ξεκινήσει ένα πιλοτικό πρόγραμμα απολυμάνσεων και στο ενδιάμεσο των δρομολογίων. "Οι απολυμάνσεις θα γίνονται με υπεριώδεις ακτίνες καθώς, με τον τρόπο αυτό, το λεωφορείο μπορεί να ξεκινήσει αμέσως μετά για το επόμενο δρομολόγιο". Παράλληλα, η διοίκηση του ΟΑΣΘ, σε συνεργασία με το ΑΠΘ, πρόκειται να διενεργήσει έρευνα μέσα στα λεωφορεία προκειμένου να διαπιστωθεί εάν υπάρχει διασπορά του ιού στις επιφάνειες εντός των οχημάτων.

Σύμφωνα με τον κ. Σκόδρα, αυτή την περίοδο κυκλοφορούν στις γραμμές του πολεοδομικού συγκροτήματος περισσότερα από 300 λεωφορεία. Μαζί και με τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ στις γραμμές της υπαίθρου, η αστική συγκοινωνία διαθέτει σήμερα περί τα 430 οχήματα. "Έως το τέλος του μήνα θα ξεπεράσουμε τα 500 καθώς θα προστεθούν τα τελευταία μισθωμένα οχήματα του ομίλου Παπαδάκη, από τον διαγωνισμό για τη μίσθωση των 180 λεωφορείων. Παράλληλα, θα βγουν στους δρόμους και όλα τα λεωφορεία που ήρθαν από τη Λειψία", αναφέρει ο κ. Σκόδρας.

Περίπου τα 2/3 των οχημάτων τα οποία προμηθεύτηκε ο ΟΑΣΘ, δια μέσου του δήμου Θεσσαλονίκης, από τη γερμανική πόλη παραμένουν ακόμη στα αμαξοστάσια. Συγκεκριμένα, από τα 47 που έχουν παραληφθεί από τη Λειψία, κυκλοφορούν μόνον τα 17. Σύμφωνα με τον κ. Σκόδρα τα υπόλοιπα θα βγουν στους δρόμους έως το τέλος του μήνα, αφού προηγουμένως υποστούν την αναγκαία συντήρηση σε εξωτερικά συνεργεία. Η σχετική ανάθεση πρόκειται να γίνει την προσεχή εβδομάδα.